2013-01-26, 22:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av patwotrik
Jag har inte nämnt någon tid, och flera vecker skulle jag definitivt inte säga, men några dagar är bra att hålla sig hemma.

Men du gör ju som du vill TS. Det är din kuk.

Jag "quotade" inte dig!
Du måste söka hjälp för din mani!
Citera
2013-01-26, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DecentDick
Jag "quotade" inte dig!
Nej, men å andra sidan har heller ingen annan sagt något om några veckor heller. TS kan ju följa dina "råd" men det kan straffa sig om det vill sig illa.
Citera
2013-01-27, 03:59
Medlem
Har lite trång förhud, och när min sträng och snitten i förhuden väl är läkta så kommer jag att försöka töja ut eventuella kvarvarande stramningar. Bör jag hämta ut Dermovat då, som jag har fått utskriven, som är 0,05% eller kan jag köra på Betnovat som jag redan har här hemma? Den är 0,1%. Någon som har något att inflika, eller kanske rentav provat båda?
Citera
2013-01-27, 12:34
Medlem
Dark.Solitudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DecentDick
Förstår inte vad du skriver, "gnussa runt i byxor på stan" ?

Varför skulle man inte kunna gå ut på stan om man har opererat snoppen?

Om du nyss omskurit dig, "antar" jag att man är öm och har lite ont.
Vem vill då gå runt? Jag vet inte hur det är med dig, om du har stans mest breda mellanrum mellan benen,
Men de killar jag har haft har då inte haft mycket svängrum där mellan.
Med andra ord.
Du går nog då inte runt och gnussar omkring din omskurna snopp mellan eller framför dina ben.

Sen har du infektions risken. Och nötningsrisken på såret. Att anstränga läkningen är inte smart.

Jag skulle sitta hemma och bara vädra och "torka" det hela. Äta verktabletter och om något ha på mig mjukisbyxor.
Inte gå ut och gå eller cykla?!
Citera
2013-01-27, 18:53
Medlem
Jag har inte haft kompress eller nått skit från dagen efter operationen dvs (1 dygn efter operationen) då den skulle tas bort sendess har jag inte haft nån linda eller skit..
Jag provade att linda in med nytt efter jag tog bort 1 dygns kompressen men aj aj aj säger jag bara den fastnade i alla stygn o allting så linda inte in något skit låt det vara naket och ha kuken i högt läge så läcker den på bra
Citera
2013-01-28, 15:14
Medlem
LisaNilssons avatar
Bara för mig som det 'sväller' upp på undersidan när det blir för tight? t.ex. vid användning av jeans. Ser ju förjävligt ut.

Då har det ändå gått ca 6 månader sen jag gjorde ingreppet.
Citera
2013-01-29, 02:49
Medlem
sabeltandads avatar
Jag känner att jag har gått alldeles för länge och dragit på detta. Har väldigt tight förhud: kan dra ned förhuden i slakt läge, men så fort jag får stånd gör det ont och jag måste dra tillbaka förhuden. Antar att detta är rätt vanligt och anledningen till att man för en operation.

Om några veckor åker jag ut på en lite längre resa och kommer hem i början av sommaren. Tänkte besöka en doktor och boka tid för operation innan avfärd, så jag är redo för operationen när jag kommer hem från resan. Vart exakt vänder jag mig till en början? Vårdcentralen eller? Läst några inlägg där folk först gått till ungdomsmottagningen och fått tips om att använda salva etc. Tycker detta känns omständligt och jag vill ha en tid bokad innan resan då tiden är knapp!

Bor fortfarande hemma och undrar hur ni andra gjort ang. era föräldrar? Tycker det känns lite konstigt att berätta en sådan sak, men känns svårt att dölja om jag tvingas sitta hemma lite efter operationen!

För övrigt undrar jag hur ens känsel i penisen påverkas efter en sådan operation? Mitt ollon har varit (är) väldigt känsligt och jag kommer snabbt vid sex. Kan t o m ibland tycka att kondomen trycker till och istället gör det lättare för mig att komma, alltså ett problem i dagsläget. Blir det något bättre med operationen eller någon som känner till om man kan göra ett ingrepp även för detta?

Tack på förhand för svar!
Senast redigerad av sabeltandad 2013-01-29 kl. 03:37.
Citera
2013-01-29, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sabeltandad
Jag känner att jag har gått alldeles för länge och dragit på detta. Har väldigt tight förhud: kan dra ned förhuden i slakt läge, men så fort jag får stånd gör det ont och jag måste dra tillbaka förhuden. Antar att detta är rätt vanligt och anledningen till att man för en operation.

Om några veckor åker jag ut på en lite längre resa och kommer hem i början av sommaren. Tänkte besöka en doktor och boka tid för operation innan avfärd, så jag är redo för operationen när jag kommer hem från resan. Vart exakt vänder jag mig till en början? Vårdcentralen eller? Läst några inlägg där folk först gått till ungdomsmottagningen och fått tips om att använda salva etc. Tycker detta känns omständligt och jag vill ha en tid bokad innan resan då tiden är knapp!

Bor fortfarande hemma och undrar hur ni andra gjort ang. era föräldrar? Tycker det känns lite konstigt att berätta en sådan sak, men känns svårt att dölja om jag tvingas sitta hemma lite efter operationen!

För övrigt undrar jag hur ens känsel i penisen påverkas efter en sådan operation? Mitt ollon har varit (är) väldigt känsligt och jag kommer snabbt vid sex. Kan t o m ibland tycka att kondomen trycker till och istället gör det lättare för mig att komma, alltså ett problem i dagsläget. Blir det något bättre med operationen eller någon som känner till om man kan göra ett ingrepp även för detta?

Tack på förhand för svar!

Jag hade samma problem, Men tog bara tummen ur röven och gick till vårdcentralen som skickade en remiss till Urologen vilket tog 1-2 månader att få svar, sedan ytterligare nån månad tills ett operationsdatum. Det har nu gått 5 dagar sedan min omskärelse, Det är fortfarande svullet men har ingen smärta, Tvättar med Klorhexidin morgon o kväll och har på Xylocain salva varje morgon o kväll, sedan lite panodil om man känner att det stramar. Funkar förövrigt bra med lite röka Enda jag tycker är obehagligt är stånden man får under nätterna, då spänner det i dasen, Men man får väl tänka på Leif Pagrotsky med analplugg, vad vet jag...

Jag bor fortfarande hemma och har en nära relation till min mor, så jag har pratat öppet om det, Men om du inte vill berätta så går det nog bra, Enda är att man går lite annorlunda då det uppstår friktion mot kalsongerna, Annars är de kanon!

Förövrigt så ser jag fram emot resultatet!
Citera
2013-01-29, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LisaNilsson
Bara för mig som det 'sväller' upp på undersidan när det blir för tight? t.ex. vid användning av jeans. Ser ju förjävligt ut.

Då har det ändå gått ca 6 månader sen jag gjorde ingreppet.

Det låter lite konstigt, har aldrig hört något liknande. Men det är svårt att säga varför och utan en bild är det också svårt att veta hur mycket det sväller. Jag antar att du nog inte vill lägga upp en bild på din penis och även om du gjorde det så skulle det vara svårt att säga varför den sväller. Ingen i den här tråden är troligtvis en läkare och jag tycker att du i alla fall borde ringa sjukvårdsupplysningen och beskriva ditt problem så kan de kanske skickade dig vidare till UM/Hälsocentral.
Citera
2013-01-29, 22:14
Medlem
är det farligt att ha stånd precis en vecka efter operationen?
det gör inte ont lixom, tänkte bara om det blir några konsekvenser med läkning osv?
Citera
2013-01-29, 23:11
Medlem
Nhimhists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gafflad
är det farligt att ha stånd precis en vecka efter operationen?
det gör inte ont lixom, tänkte bara om det blir några konsekvenser med läkning osv?

Jag vaknade med stånd varje dag, verkar ej ha påverkat mig.
Känner mig övertygad att det inte skadar då många i tråden nämnt att de vaknat med av morgonstånd.
De syr troligtvis så att det ska gå bra eftersom det är ganska vanligt att få stånd ofrivilligt.
Citera
2013-01-29, 23:14
Medlem
jo men jag är så sjukt kåt och jag sitter och tittar på massa jävla porr och laddar upp med filmer tills jag kan få runka du vet, så sitter jag här nu med bånge utan att runka och ollonet blir ju lite kladdigt, det är ingen fara om det blir lite försats lixom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in