Citat:
Ursprungligen postat av sabeltandad
Jag känner att jag har gått alldeles för länge och dragit på detta. Har väldigt tight förhud: kan dra ned förhuden i slakt läge, men så fort jag får stånd gör det ont och jag måste dra tillbaka förhuden. Antar att detta är rätt vanligt och anledningen till att man för en operation.
Om några veckor åker jag ut på en lite längre resa och kommer hem i början av sommaren. Tänkte besöka en doktor och boka tid för operation innan avfärd, så jag är redo för operationen när jag kommer hem från resan. Vart exakt vänder jag mig till en början? Vårdcentralen eller? Läst några inlägg där folk först gått till ungdomsmottagningen och fått tips om att använda salva etc. Tycker detta känns omständligt och jag vill ha en tid bokad innan resan då tiden är knapp!
Bor fortfarande hemma och undrar hur ni andra gjort ang. era föräldrar? Tycker det känns lite konstigt att berätta en sådan sak, men känns svårt att dölja om jag tvingas sitta hemma lite efter operationen!
För övrigt undrar jag hur ens känsel i penisen påverkas efter en sådan operation? Mitt ollon har varit (är) väldigt känsligt och jag kommer snabbt vid sex. Kan t o m ibland tycka att kondomen trycker till och istället gör det lättare för mig att komma, alltså ett problem i dagsläget. Blir det något bättre med operationen eller någon som känner till om man kan göra ett ingrepp även för detta?
Tack på förhand för svar!
Jag hade samma problem, Men tog bara tummen ur röven och gick till vårdcentralen som skickade en remiss till Urologen vilket tog 1-2 månader att få svar, sedan ytterligare nån månad tills ett operationsdatum. Det har nu gått 5 dagar sedan min omskärelse, Det är fortfarande svullet men har ingen smärta, Tvättar med Klorhexidin morgon o kväll och har på Xylocain salva varje morgon o kväll, sedan lite panodil om man känner att det stramar. Funkar förövrigt bra med lite röka

Enda jag tycker är obehagligt är stånden man får under nätterna, då spänner det i dasen, Men man får väl tänka på Leif Pagrotsky med analplugg, vad vet jag...
Jag bor fortfarande hemma och har en nära relation till min mor, så jag har pratat öppet om det, Men om du inte vill berätta så går det nog bra, Enda är att man går lite annorlunda då det uppstår friktion mot kalsongerna, Annars är de kanon!
Förövrigt så ser jag fram emot resultatet!