2010-05-12, 10:02
Medlem
Terraries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OCB-Filtret
Jag är nämligen lite rädd att det inte ska fixa sig nu, eftersom det blir jobbigt av vissa anledningar att fixa det efteråt.

Så de tar alltså inte bort strängen, utan bara snittar av den?

Ja det är ingen trevlig upplevelse att gå igenom, men absolut värt det om allt löser sig efteråt.
I mitt fall tog de en liten kirurgsax och helt enkelt klippte av den, eventuellt kanske de använder skalpell i vissa fall.

Citat:
Ursprungligen postat av mindwalker
Har skuggat igenom tråden lite halv hjärtat.

har tänkt på att göra en omsukrning rätt länge. Lider då inte av något problem som trång förhud etc, eller strängen har gått av 1gång vid sex men ingen stor deal.

Kan man säga att man gör det för hygieniskt syfte?

eller e det bara att klampa in och fråga efter tid sen snitt snitt sy sy lid lid done?

Mvh MW

Det är så många muslimer och judar som får omskärningar gratis på icke medicinska skäl, så det borde inte vara några problem om du kan stå på dig lite och argumentera för dig sak.
Du måste oftast få en remiss till en kirurg, men eftersom att du egentligen inte har något problem så kanske du först bara ska försöka ringa kirurgen där du bor och se vad dem säger. Min erfarenhet är dock att kärringarna som bemannar telefonen gärna inte är så tillmötesgående.
Citera
2010-05-12, 20:06
Medlem
PumpkinKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PumpkinKing
En väldigt snabb fråga: har en tid för operation (omskärelse) nästa vecka, har en trång förhud. Jag har tidigare gjort ett "snitt" för att det sas att skulle saken mycket bättre men det har inte blivit så alltså. Min fråga är: finns det något som är en "halv" omskärelse och en "hel"? Har hört mycket om detta men har aldrig sett någon som har något annat än en vanlig omskärelse. Gör det någon skillnad annat än det estetiska?
Var alltså idag och gjorde omskärelsen. Jag frågade ifall det skulle bli en full omskärelse och det skulle det bli men all förhud är inte borttagen och det finns fortfarande en bit kvar vilket jag tycker är märkligt men får väl se hur allt ser ut när det är läkt ihop. Är ganska öm och vågar knappt röra mig men är så här långt (6 timmar? ) nöjd med valet att göra detta, känns kanon och längtar att se hur den kommer att se ut och vad den kommer kunna göra
Citera
2010-05-12, 21:33
Medlem
Citat:
Var alltså idag och gjorde omskärelsen. Jag frågade ifall det skulle bli en full omskärelse och det skulle det bli men all förhud är inte borttagen och det finns fortfarande en bit kvar vilket jag tycker är märkligt men får väl se hur allt ser ut när det är läkt ihop. Är ganska öm och vågar knappt röra mig men är så här långt (6 timmar? ) nöjd med valet att göra detta, känns kanon och längtar att se hur den kommer att se ut och vad den kommer kunna göra

efter min första operation så såg det inte ut som en hel heller. men det var det att svullnaden var så kraftig att huden fortfarande låg på ollonet. det lade sig efter ett par dagar.
Citera
2010-05-13, 01:31
Medlem
PumpkinKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JrayandE
efter min första operation så såg det inte ut som en hel heller. men det var det att svullnaden var så kraftig att huden fortfarande låg på ollonet. det lade sig efter ett par dagar.
Vad har dom övriga operationerna du gjort varit för?
Citera
2010-05-13, 02:58
Medlem
PumpkinKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JrayandE
det lade sig efter ett par dagar.
Skönt att höra förresten
Citera
2010-05-13, 11:48
Medlem
De Larges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Han-som-vet
de där som folk säger om att man får ett mindre känsligt olla tycker inte jag stämmer njuter mer nu än någonsin förut... är jävligt tacksam för min flickvän som fick mig att göra det

Om du går från trång förhud till att hela ollonet nu kan vara blottat så är det klart det är skönare och känns mer. Det som folk menar när dom säger mindre känsligt är att efter några år, när huden varit utan en täckande förhud så blir den mer läderaktig.

Sen är det inte speciellt skönt när urinrörsmynningen ligger och skaver mot kalsongerna.
Citera
2010-05-13, 12:32
Medlem
Citat:
Vad har dom övriga operationerna du gjort varit för?

i morgon är det 3 veckor sedan min andra operation. det läkte inte som det skulle, fick en bula under ollonet som inte försvann och en svullnad på penis som vägrade att lägga sig. så de skar bort bulan och ungefär en halv centimeter av huden och satte nya stygn.
som det ser ut nu, så är det fortfarande svullet, några stygn kvar, men ser väldigt mycket bättre ut. svullnaden lägger väl sig helt så småning om.
Citera
2010-05-13, 16:33
Medlem
SÅ! Då är det äntligen gjort! Känns jävligt skönt! Men samtidigt lite ångestfyllt.
Jag bestämde mig 20 minuter innan ingreppet för en hel omskärelse för att vara på den säkra sidan. Jag vill inte för allt i världen behöva gå igenom det hela igen. Det jag är orolig för nu är att jag ska tappa känsel med åren. :/
Men vafan! Innan hade jag också redan nedsatt känsel av att det var för trångt så det jämnar ut sig.
Just nu är det inget nöje att titta ner i brallorna men det är inte så farligt som jag trodde. I natt vaknade jag flera gånger av erektion, men det gjorde heller inte så ont som man har fått höra.
Min snopp är utan hud men jag har frenulum kvar. den strängen fick förlängas och det är ganska svullet där just nu. Hela högersidan av min förhud är enorm medans min vänstra sida är så liten att jag tror doktorn har tagit bort exakt all hud.
Jag hoppas verkligen det är lite hud kvar så att man har lite att leka med så att säga Hur ska jag annars kunna runka på ett vättigt sätt?
Kom att tänka på en sak: om jag inte har någon hud så är ju kanten på ollonet blottad vid sex och det ger ju extra känsel som jag inte hade innan.

För att säga som alla andra innan mig har sagt: Vänta inte med att göra ingreppet! Och det kan variera från person till person men jag tycker inte det gör alls ont just nu och jag har ingen bedövning kvar. Är mer än ett dygn sen ingreppet nu.

Mvh/ Bamse
Citera
2010-05-13, 16:37
Medlem
Ps. Ska förresten ta min första dusch nu och se hur det ser ut efter det Ds.
Citera
2010-05-13, 21:53
Medlem
PumpkinKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bamse-plaster
SÅ! Då är det äntligen gjort! Känns jävligt skönt! Men samtidigt lite ångestfyllt.
Jag bestämde mig 20 minuter innan ingreppet för en hel omskärelse för att vara på den säkra sidan. Jag vill inte för allt i världen behöva gå igenom det hela igen. Det jag är orolig för nu är att jag ska tappa känsel med åren. :/
Men vafan! Innan hade jag också redan nedsatt känsel av att det var för trångt så det jämnar ut sig.
Just nu är det inget nöje att titta ner i brallorna men det är inte så farligt som jag trodde. I natt vaknade jag flera gånger av erektion, men det gjorde heller inte så ont som man har fått höra.
Min snopp är utan hud men jag har frenulum kvar. den strängen fick förlängas och det är ganska svullet där just nu. Hela högersidan av min förhud är enorm medans min vänstra sida är så liten att jag tror doktorn har tagit bort exakt all hud.
Jag hoppas verkligen det är lite hud kvar så att man har lite att leka med så att säga Hur ska jag annars kunna runka på ett vättigt sätt?
Kom att tänka på en sak: om jag inte har någon hud så är ju kanten på ollonet blottad vid sex och det ger ju extra känsel som jag inte hade innan.

För att säga som alla andra innan mig har sagt: Vänta inte med att göra ingreppet! Och det kan variera från person till person men jag tycker inte det gör alls ont just nu och jag har ingen bedövning kvar. Är mer än ett dygn sen ingreppet nu.

Mvh/ Bamse
Förstod inte riktigt, har du kvar nån förhud eller? Gjorde också en full omskärelse igår men har fortfarande lite förhud (vilket jag tycker är konstigt med tanke på att jag gjorde denna operation pga för trång förhud). Hur ser den ut? Peka gärna ut på denna bild

http://en.wikipedia.org/wiki/File:Beschneidungsstile,_Styles_of_Circumcision.jp g
Citera
2010-05-14, 23:57
Medlem
Citat:
Förstod inte riktigt, har du kvar nån förhud eller? Gjorde också en full omskärelse igår men har fortfarande lite förhud (vilket jag tycker är konstigt med tanke på att jag gjorde denna operation pga för trång förhud). Hur ser den ut? Peka gärna ut på denna bild

http://en.wikipedia.org/wiki/File:Beschneidungsstile,_Styles_of_Circumcision.jp g

Jag har ingen förhud kvar. Fast på högra sidan är det så svullet så det är en lite bulle :/
Jag vet inte alls hur det ser ut för det är så nytt och har inte hunnit läka alls. Fast jag tror att det är antingen första eller sista bilden.
Hur är din?
Jag är ganska rädd för att få hårt ollon och tappad känsel :/ Det hade verkligen inte varit kul. Kan man göra något förebyggande mot det?

Hur ser ni andra på hela saken?
Citera
2010-05-15, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bamse-plaster
Hur ser ni andra på hela saken?

Omskar mig för två år sen på grund av för trång förhud. Huden på ollonet har ju självklart blivit tjockare, och tur är väl det, var enormt obekvämt i början när ollonet var superkänsligt. I det avseendet kommer du ju förmodligen att tappa endel känsel. Det du faktiskt förlorar är ju även förhuden och all känsel som finns i den. Personligen tycker jag dock inte att det blivit mindre skönt att ha sex eller runka, det känns i stort sett likadant som innan. Grattis förresten, tror inte du kommer att bli besviken när allt läkt ihop Personligen kändes det enormt befriande att få det åtgärdat. Synd att ett såpass vanligt problem är ett sånt jävla ickeämne. Om jag aldrig kollat på porr hade jag inte haft en aning om mitt problem tills nån brud kommenterat min förhud. Mer information och kontroller i unga år hade varit jävligt befogat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in