Halloj!
I mitten av december var jag hos ungdomsmottagningen för trång förhud. Fick en tid hos en urolog i början av Januari. Hos urologen fick jag en remiss och en tid hos en läkare i början av Mars. Väl hos läkaren så konstaterades det för tredje gången att en ingrepp krävdes. Så jag fick en operationstid i mitten av mars för ett dorsalklipp.
Nu sitter jag här tre dagar efter operation.
Kan säga att sprutan med bedövning var inte så skön men det fick snabbt över! Fick två tabletter för muskelavslappning etc. Ingreppet tog inte lång tid alls. Det tog längre tid för sjuksköterskan att förbereda med maskin och sterilisera osv.
Samma dag efter operationen vart man otroligt trött pga tabletterna och man vart otroligt öm. Det blödde kraftigt dessutom så ett byte av kompress var tvunget. Tro mig, det var ingen vacker syn.
Det värsta var inte smärtan. Vågar nästan påstå att smärtan var förvånansvärt liten.. Obehagskänslan och det psykiska var värre, bara synen fick mig att undra vad fan dom hade gjort..
Sjuksköterskan hade förklarat för mig att dagen efter kunde jag få en chock över hur svullet det skulle vara och jag skulle troligtvis fråga mig själv "vad i helvete har dom gjort". Sköterskan hade 100% rätt. Svullnaden är stor.. väldigt stor. Men smärtan är nästan obefintlig! En alvedon så är smärtan i princip borta. Det jobbiga är obehagskänslan och ömheten och framförallt synen över att se hur Otroligt svullet det är och stygnen som sticker ut.. Ingen trevlig syn ! Det blödde en hel del under dag två också. Jag bytte kompress tre gånger den dagen.
Nu är det tre dagar efter operation och svullnaden är fortfarande stor! Det blöder lite från vissa ställen från stygnen. Obehagskänslan är fortfarande kraftig men det har inte gått särskilt lång tid sen operationen.
Jag undrar lite om det är fler som har gjort ett dorsalklipp som känner igen sig i detta?
Hur lång tid tog det för er svullnad att lägga sig?
Jag har inte läst orkat läsa igenom alla sidorna men de flesta här verkar rösta för en hel omskärelse. Jag ville börja med dorsal.
Om det är någon som funderar i övrigt över dorsalklipp så är jag jävligt färsk på ämnet så ställ frågor!