2010-01-31, 23:37
Medlem
TinQulions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stekspade
Läkaren jag pratade med om min korta sträng sa att dom bara skulle operera bort själva strängen och att ingreppet skulle kosta 300 spänn.

okej sa läkaren något om tid och så om man BARA opererar strängen?
Citera
2010-02-01, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TinQulion
okej sa läkaren något om tid och så om man BARA opererar strängen?

Dom sa ingen specifik tid, bara "Inom dom närmaste månaderna" och jag antar att detta skiljer sig ganska kraftigt beroende på vart man bor (storstad eller mindre ställe) då köerna lär vara ganska varierande.

Kan tillägga att jag bor i en hyfsat liten stad...
Citera
2010-02-02, 23:37
Medlem
DaDaniils avatar
Jag tror att jag har en för kort sträng, men det kan även vara för trång förhud kanske både och.. Men hur ska doktorn ta reda på om det är strängen eller förhuden. Måste jag få stånd framför honom?
Citera
2010-02-03, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaDaniil
Jag tror att jag har en för kort sträng, men det kan även vara för trång förhud kanske både och.. Men hur ska doktorn ta reda på om det är strängen eller förhuden. Måste jag få stånd framför honom?

Eller framför henne

Nejdå, tror knappast du behöver få stånd. Urologer har sett så många pojksnoppar i sitt liv att de vet hur det är ändå.

Själv ska jag dit på måndag, till en kvinnlig urolog
Citera
2010-02-05, 22:24
Medlem
För 2 veckor sedan så gjorde läkaren ett ingrepp där han kapade strängen och sydde ihop på något vänster. Detta för att då jag har stånd så kunde inte jag dra tillbaka förhuden helt dock inga problem då den är slak. Trots detta ingrepp så kan jag fortfarande inte dra bak den helt...

Antingen skiter jag i allt nu och låter det vara eller så blir det nästa steg som läkaren sa var omskärelse senare...
Citera
2010-02-06, 12:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av doenen
För 2 veckor sedan så gjorde läkaren ett ingrepp där han kapade strängen och sydde ihop på något vänster. Detta för att då jag har stånd så kunde inte jag dra tillbaka förhuden helt dock inga problem då den är slak. Trots detta ingrepp så kan jag fortfarande inte dra bak den helt...

Antingen skiter jag i allt nu och låter det vara eller så blir det nästa steg som läkaren sa var omskärelse senare...

Är det helt läkt än då?? Får du förhuden bakom ollonet när du har stånd?

Innan hade jag så att jag inte kunne dra den bakom ollonet när jag hade stånd men det gick när jag var slak. Men efter jag stretchat förhuden lite och ja tror även strängen sprack lite.. eller den verkar längre bak nu iaf fast jag aldrig känt att den spruckit.. kan ha hänt under ja knullat.

Men nu så får jag förhuden bakom ollonet utan iaf men längre ner än så går det ju inte dra den.. men jag ser inte varför jag skulle behöver dra den längre bak heller.
Citera
2010-02-06, 12:12
Medlem
Grävulens avatar
Man kan stretcha förhuden väldigt lätt, speciellt om man redan har förhud så att man kan fixera ett föremål där som sträcker ut huden ett par timmar om dagen, på en månad är den inte längre trång. Men det går inte om förhuden är trång pga att den är torr och fnasig, då har man antagligen en svampinfektion som man först måste behandla.
Citera
2010-02-06, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M0llehjul
Är det helt läkt än då?? Får du förhuden bakom ollonet när du har stånd?

Innan hade jag så att jag inte kunne dra den bakom ollonet när jag hade stånd men det gick när jag var slak. Men efter jag stretchat förhuden lite och ja tror även strängen sprack lite.. eller den verkar längre bak nu iaf fast jag aldrig känt att den spruckit.. kan ha hänt under ja knullat.

Men nu så får jag förhuden bakom ollonet utan iaf men längre ner än så går det ju inte dra den.. men jag ser inte varför jag skulle behöver dra den längre bak heller.

Det är helt läkt nu, stygnen lossnade för någon dag sedan och jag vill kunna dra bak den helt för att det känns skönare, inte direkt så enkelt att trä på en kondom
Citera
2010-02-06, 22:56
Bannlyst
Citat:
Det är helt läkt nu, stygnen lossnade för någon dag sedan och jag vill kunna dra bak den helt för att det känns skönare, inte direkt så enkelt att trä på en kondom

Har lite svårt att fatta va du menar. Kan du inte visa nån bilder? du kan ju använda paint o choppa ner dom kraftigt så man typ bara ser det aktuella området. Tycker det har varit en talande brist på bilder i hela denna tråden och är då inte så enkelt att veta hur folk menar.
Citera
2010-02-08, 13:49
Medlem
Citat:

Men var problemet kort sträng, eller trång förhud? Antar att det var kort sträng, så det läkaren gjorde var att han förlängde den, och då brukar de ta ifrån förhuden litegrann. Alltså kan förhuden bli trängre när de förlänger strängen.

Vad är problemet nu, kort sträng eller trång förhud?
Citera
2010-02-08, 13:52
Medlem
Har iallafall varit hos urologen nu. Kul att det var en söt 25-30 årig tjej som skulle kika på den

Blir att snitta av strängen iallafall, så jag lär kunna dra tillbaka den utan problem sen, eftersom förhuden inte är trång. Känns bättre än att bara förlänga iallafall.

Nu är det bara att vänta. 3 månaders väntetid!
Senast redigerad av OCB-Filtret 2010-02-08 kl. 13:56.
Citera
2010-02-08, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OCB-Filtret
Men var problemet kort sträng, eller trång förhud? Antar att det var kort sträng, så det läkaren gjorde var att han förlängde den, och då brukar de ta ifrån förhuden litegrann. Alltså kan förhuden bli trängre när de förlänger strängen.

Vad är problemet nu, kort sträng eller trång förhud?

Problemet var kort sträng, därför de snittade. Kommer att lägga upp bilder senare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in