2024-01-22, 11:16
Medlem
Yo! Jag gjorde frenulumplastik (ta bort strängen) för ~5 år sen vilket fixade mitt problem temporärt - har sedan dess provat dermovat och betnovat utan framgång. Gjorde nu en hel omskärelse för tre dagar sen och so far so good såklart är det lite obekvämt med stygnen men skulle säga att detta ingrepp hittills är smidigare än det första.

Man får efter ingreppet smärtlindrande salva (innehållande lidokain) vilket i stort sett tar bort all smärta. Det + Alvedon har räddat mig
Citera
2024-01-22, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SimmeD
Yo! Jag gjorde frenulumplastik (ta bort strängen) för ~5 år sen vilket fixade mitt problem temporärt - har sedan dess provat dermovat och betnovat utan framgång. Gjorde nu en hel omskärelse för tre dagar sen och so far so good såklart är det lite obekvämt med stygnen men skulle säga att detta ingrepp hittills är smidigare än det första.

Man får efter ingreppet smärtlindrande salva (innehållande lidokain) vilket i stort sett tar bort all smärta. Det + Alvedon har räddat mig

Skönt att det gått bra för dig

Ett annat tips för att minska smärtan och svullnaden är högläge, lägg några kuddar under röven när du ligger i soffan helt enkelt.
Citera
2024-01-22, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iamtheone
Näste man till rakning... 35 årig man, (hehe)
Jag har länge haft problem med trång förhud samt diverse infektioner genom åren.
Tillslut pallade jag inte mer och åkte till vårdcentralen där de sedan skickade mig till de lokala sjukhuset, där jag fick en tid i oktober -23, där vi bestämde oss för operation. I fredags fick jag tid (idag söndag, 2 dagar efter operation)
Min upplevelse verkar vara aningen mer spartansk än många andra med narkos etc. Jag kom in och möttes av två tanter som bad mig dra ner brallorna och lägga mig på en brits. Där hällde de sprit över mig samt raka mig. Sen kom de in en läkaren som gjorde en undersökning och gjorde att bedömningen att operation var nödvändig.

Jag fick 3 sprutor, dessa var tamigfan de värsta av alltihopa. 2 stycken på vardera sida av "roten" och 1 på själva kuken. Trodde jag skulle svimma av obehag, men fick hålla en av de trevliga tanterna i handen så de gick ganska bra, men gjorde faktiskt jävligt ont.. Efter det gick läkaren ut i ca 20 min, där jag tvingades prata väder och vind med dessa tanter, med snoppen i vädret.
När han kom in igen, grejjande han lite där nere och frågade om jag kände något. jag kände att de höll på där nere, men ingen smärta, ungefär som man får bedövning hos tandläkaren... Jag bad läkaren säga till innan han började så jag kunde slänga i mig mina airpods så jag slapp höra på eländet. "då är de nog dags att sätta i dem nu" fick jag till svar.

Efter ca 20 minuter av vad bör sett ut som tredje världskriget, så knackade de mig på axeln och sa att de var klart. Jag tittade direkt ner och såg den lille veken med bandage runt om sig, med ett rött ollon som stack ut. Såg ut som att en skallig gubbe med en röd hjässa hade på sig en för lång halsduk...

När jag kom hem gick jag runt halvnaken, ala kalle anka resten av dagen, man kände sig inte supersexig just då kan ja säga... tills att frugan och grabben kom hem på eftermiddagen, då klippte jag upp ett par kalsonger så de blev slappa och sen tog på mig de pösigaste mjukisbrallorna jag hade.
Fösta natten gick relativt bra, jag vaknade gånger av att jag fick morgonstånd och de spände som helvete i stygnen. Men lilleman gav upp rätt snabbt då de gjorde för ont för att fortsätta försöka brösta upp sig.
På morgonen tog jag av bandaget, de gick bra till en början, men när man fått av några lager så hade bandaget torkat fast i koagulerat blod. Detta gjorde nått så inni helvettes-ont, så jag gav upp och gick in i duschen, jag får fortsätta sen tänkte jag. Men efter en stund sa de "flapp" och hela bandaget släppte och la sig på golvet. Jag tittade direkt ner för att se på eländet, och de första jag tänkte var, "herregud hur ska någonsin frugan vilja smaka på den där igen" .. Den såg ut som en påse skridskor och var helt svullen och jävlig. Förhoppningsvis snyggar den till sig med tiden...

Idag söndag så svider lite vid stygnen, men har tryckt i mig 2 alvedon här precis så förhoppningsvis går de över snart.
Jag trodde det skulle värka och göra ont som fan efteråt, men de har de faktiskt inte, de svider till ibland, men bättre än jag kunnat hoppas på. Får väl återkomma om ett par månader om intresset finns
Ha de gott alla.

Jag gjorde min operation nästan precis ett år innan dig och detta stämmer klockrent in på hur jag hade det. Men nu ett år senare är jag nöjd med resultatet fast jag ångrade mig direkt efteråt eftersom jag aldrig trodde det skulle bli bra så som han såg ut och kändes då. Men, det blir bättre rätt så snabbt så det är bara och härda ut 🙂
Citera
2024-01-23, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diamant10
Jag gjorde min operation nästan precis ett år innan dig och detta stämmer klockrent in på hur jag hade det. Men nu ett år senare är jag nöjd med resultatet fast jag ångrade mig direkt efteråt eftersom jag aldrig trodde det skulle bli bra så som han såg ut och kändes då. Men, det blir bättre rätt så snabbt så det är bara och härda ut 🙂
Skönt att höra! Nu har de gått typ 10 dagar sen operationen och svider och spänner en del i stygnen fortfarande. Men annars inget ont. Svullnaden har gått ner rejält också, men har fortfarande den där svullna ringen runt ollonet som många nämner, hade du också det och när försvann de i så fall för dig?
Citera
2024-01-24, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iamtheone
Skönt att höra! Nu har de gått typ 10 dagar sen operationen och svider och spänner en del i stygnen fortfarande. Men annars inget ont. Svullnaden har gått ner rejält också, men har fortfarande den där svullna ringen runt ollonet som många nämner, hade du också det och när försvann de i så fall för dig?

Jag kan faktiskt inte minnas att jag hade en ring runt ollonet.
Men jag hade ett jäkla besvär med stygnen som stack och gjorde ont.
Jag satte mig i badkaret och lät dom bli riktigt blöta sen pillade jag försiktigt bort dom som gick å få loss, sen ringde jag dit jag gjorde operationen så fick dom plocka dom sista stygnen.
Läkte fint efter det
Citera
2024-02-06, 19:50
Medlem
Hej,

Jag gjorde medicinsk omskärelse pga för trång förhud för nu 12 dagar sedan.

Det har gått bra och det ser bra ut tycker jag förutom att undersidan av snoppen har varit otroligt svullen, är det normalt?

Det har inte allt gått bra att jobba med det men igår efter dag 11 kändes det mycket bättre, när jag kom hem för att ta bort omplåsteingen så såg jag att 3 stygn släppt på höger sida om ollonet. Nu blöder det och det är en öppning på ca 5mm mellan skinnet och självaste kanten på ollon skaftet, runt och 20mm runt ollonet. Resterande ser bra ut och huden sitter längst med ollonet. Eftersom det har kommit massa blod och jag har haft tryck på det så har blodet torkat helt och är typ svart, går inte att duscha bort blodet.

Är detta normalt eller bör jag uppsöka läkare?
Citera
2024-02-06, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berrabus12345
Hej,

Jag gjorde medicinsk omskärelse pga för trång förhud för nu 12 dagar sedan.

Det har gått bra och det ser bra ut tycker jag förutom att undersidan av snoppen har varit otroligt svullen, är det normalt?

Det har inte allt gått bra att jobba med det men igår efter dag 11 kändes det mycket bättre, när jag kom hem för att ta bort omplåsteingen så såg jag att 3 stygn släppt på höger sida om ollonet. Nu blöder det och det är en öppning på ca 5mm mellan skinnet och självaste kanten på ollon skaftet, runt och 20mm runt ollonet. Resterande ser bra ut och huden sitter längst med ollonet. Eftersom det har kommit massa blod och jag har haft tryck på det så har blodet torkat helt och är typ svart, går inte att duscha bort blodet.

Är detta normalt eller bör jag uppsöka läkare?

Jag är inte en läkare eller utbildad på något sätt men det låter väldigt likt det jag upplevde. Jag sökte vård när stygnen på undersidan släppte men fick som svar att det var okej så länge det inte blev infekterat.

Det tog rejält lång tid att läka men det läkte till slut och ser nu rätt bra ut, dock så blev det ett ganska stort ärr där stygnen släppte.

Om jag var du skulle jag åtminstone ringa till avdelningen där du opererades och fråga, det skadar liksom inte och det är ju jävligt viktigt att det läker bra!

Men som sagt så länge det inte är infekterat så är det förmodligen lugnt. Försök få en god natts sömn och ring avdelningen imorgon är mitt råd
Citera
2024-03-03, 18:53
Medlem
Inne på dag 5 efter hel omskärelse…

Tänkte dra min historia..

Sökte hjälp (alldeles för sent) för drygt ett år sen, då huden som alltid varit trång men som nu helt plötsligt blev helt omöjlig att dra det minsta tillbaka. Tidigare gick det utmärkt i slakt tillstånd och nån enstaka gång vid fullt stånd men oftast inte, hur som helst..

För ca ett år sen sökte jag hjälp och fick en remiss till urologin, tog alltså ett år innan jag fick tid.

Väl på plats ( skitnervös ) närmar mig 50-års åldern och förbannade mig själv till varför jag inte tagit tag i detta för många många år sen.
Nåväl , sitter i väntrummet och plötsligt kommer en sköterska och ropar in mig , snygg var hon givetvis, hon tar i hand och leder in mig bakom ett skynke.
Där hon då berättade att hon inte var sköterska utan det var hon som skulle utföra ingreppet.
Fick då klä av mig och lägga mig med min krigare och hon börjar klämma å dra i den och säger direkt att det här blir en hel omskärelse och tar fram bedövningssprutor.

Hon meddelar givetvis att detta inte är helt behagligt men jag tycker nog att det gick helt ok, självklart finns det skönare saker men skulle lägga det på en 4 i en skala på 1-10 i smärta så varit med om värre.

Raskt efter 6-7 sprutstick får jag klä på mig byxor och följa med läkaren in ett operationsrum. Där jag möts av 2 kvinnir till …
Får klä av mig allt utom strumpor och lägga mig på bordet, de lägger så småningom om en duk över mig och som även blockerar det som skall hända.

Först får jag frågan om jag känner något i snorren, antar att de nyper och i den men jag känner verkligen ingenting, så de drar igång.

2 av läkarna/kirugerna jobbar med kompisen medans den tredje informerade vad de höll på med och lite tips till eftervården.
Måste säga att det var trevligt att tala med nån under själva ingreppet.

Helt plötsligt så meddelar de att nu är den gamla huden borta och nu ska de sy ihop massakern..

Då är jag lite osäker på om jag upplever lite fantomsmärtor bara för att jag vet vad de gör men kan ( kanske inbillning) liksom känna när synålen går in på vissa ställen men samtidigt är det ingen mer smärta än ett myggbett.

Hela operationen tog ca 30 min och jag fick en påse med en typ av kalsongskydd och en bedövningssalva .

Gick därifrån och mötte upp frugan utanför.

Så nu då 5:e dagen efter…
Värsta smärtan för mig är stånd under natten.. vaknar ca 1 gång i timmen av att det spänner en hel del i lemmen..
samt att det är lite ovant/känsligt skav på ollonet.
Imorgon ska jag jobba igen tar gärna tips på att packa in kompisen så man kan röra sig lite obehindrat

Tar gärna frågor från er som är på gång med denna operation
Citera
2024-03-04, 22:37
Medlem
mensverkets avatar
Inget tips på bra hudkräm man kan testa först?
Läste att Niveas (ej längre i produktion av någon anledning?) kokos och manoi-olja är både bra och dålig för kuken?
Citera
2024-03-05, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mensverket
Inget tips på bra hudkräm man kan testa först?
Läste att Niveas (ej längre i produktion av någon anledning?) kokos och manoi-olja är både bra och dålig för kuken?

Menar du för att tänja ut förhuden istället för operation?

Isf uppsök läkare på hälsocentralen så skriver han ut kortisonsalva som är perfekt för det. Vården brukar vilja att man testar det innan man får tid för operation.
Citera
2024-03-05, 14:44
Medlem
mensverkets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stigbertil
Menar du för att tänja ut förhuden istället för operation?

Isf uppsök läkare på hälsocentralen så skriver han ut kortisonsalva som är perfekt för det. Vården brukar vilja att man testar det innan man får tid för operation.

Som Cortimyk? Har provat den men aldrig lixom "töjt" huden.
Citera
2024-03-06, 15:21
Medlem
Ni som gjort detta, hur blir sexet efter en sådan operation? Känns det ungefär samma eller blir det till och med skönare när hela ollonet är framme?
Har precis som några andra här inga problem att dra bak förhuden när jag är slak, men när jag har stånd blir det tajt och stramar som fan och gör ont när jag väl kommit bakom ollonet.

Gjorde ett dorsalklipp (när dom bara snittar upp lite) för ett halvår sedan och blev klart bättre men inte helt, innan ingreppet kom jag inte bakom ollonet alls när jag hade stånd.

Har blivit erbjuden en ”halv omskärelse” dvs när dom tar bort cirka 2cm av förhuden och lämnar resten kvar så typ halva ollonet är framme när man är slak, men har skjutit upp det två gånger nu pga att jag får kalla fötter och vill inte riskera ”njutningen” och känseln under sex
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in