2009-02-01, 14:16
Medlem
Katarsiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nofuck
Det är väll bara att tving huden ? Typ dra i ballen minst tre gånger om dagen tills huden är uttöjd. ?

Nej, det fungerar inte så.
Om förhuden är för trång så får man bristningar när man tvingar den. Dessa bristningar läker sedan ihop till ärrvävnad - vilket gör förhuden ännu trängre.

Väntar man för länge med att ordna problemet, så kan man ha så mycket ärrvävnad att man måste ta bort massor av förhuden istället för att göra ett litet snitt.
Citera
2009-02-01, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magi
Det enda jag vill är att informera om att trång förhud ofta kan vara hudsvamp som gör huden torr och oelastisk och ger hudsprickor och att läkare inte känner till detta så bra.

En enkel salva som botar är betydligt bättre än könsstympning, då den ibland inte hjälper utan enbart ger mer problem.

Jag har en vän som hade trång förhud och könsstympade sig, men efter operationen var ju svampen kvar och han fick återigen trång förhud och hudsprickor och mer problem.

När jag informerade honom om antisvampsalva och han blev av med problemet blev han ju naturligtvis vansinnig att han hade gjort en amputation och skadat nerver och blodförsörjning helt i onödan och har nu en mindre sexuell upplevelse och mindre orgasmupplevelser resten av sitt liv helt i onödan.

M.Sc. Magi

Men du har ju också inställningen att omskärelse är könsstympning, vilket inte stämmer. För många är det ju något positivt med att vara omskuren.
Citera
2009-02-01, 14:39
Medlem
magis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larsgubben
Men du har ju också inställningen att omskärelse är könsstympning, vilket inte stämmer.
För många är det ju något positivt med att vara omskuren.

Och jag försöker hjälpa dessa människor att bli medvetna om att de kan få potensproblem pga skadade nerver och blodförsörjning och pga den tjockare och tjockare huden på ollonet.

Och jag försöker säga att det inte är något positivt med att vara omskuren.

Jag är med i Röda Korset och försöker hjälpa människor att inte skada sitt underliv och sitt sexualliv,
då man inte inser konsekvenserna av könsstympning.

Många omskurna är så övertygade att de inte kan ta till sig dagens kunskap om negativa konsekvenser av könsstympning.
Man skär sönder sina egna söner som är födda helt perfekta och ger dem skador för livet och de får sexualproblem och potensproblem för livet.

Jag försöker hjälpa men blir hotad, förtalad och kränkt när jag fösöker rädda dessa barn och människor.

M.Sc. Magi
Citera
2009-02-01, 14:43
Medlem
Citat:
Och jag försöker hjälpa dessa människor att bli medvetna om att de kan få potensproblem pga skadade nerver och blodförsörjning och pga den tjockare och tjockare huden på ollonet.

Jag är med i Röda Korset och försöker hjälpa människor att inte skada sitt underliv och sitt sexualliv,

Många omskurna är så övertygade att de inte kan ta till sig dagens kunskap om negativa konsekvenser av könsstympning.
Man skär sönder sina egna söner som är födda helt perfekta och ger dem skador för livet och de får sexualproblem och potensproblem för livet.

Jag försöker hjälpa men blir hotad, förtalad och kränkt när jag fösöker rädda dessa barn och människor.

M.Sc. Magi

Men du drar ju till direkt med faktafel. Blodförsörjningen till penis sitter ju inte i förhuden. Potensproblemen har ju inget med omskärelsen att göra. Så du menar att alla världens omskurna män inte kan njuta av sex? De är ganska många.
Citera
2009-02-01, 14:52
Medlem
magis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larsgubben
Men du drar ju till direkt med faktafel.
Blodförsörjningen till penis sitter ju inte i förhuden.
Potensproblemen har ju inget med omskärelsen att göra.
Så du menar att alla världens omskurna män inte kan njuta av sex?
De är ganska många.

Potensproblem bland äldre omskurna är ett faktum som du kan läsa avhandlingar om.

De har utvecklat en tjockare och tjockare hud på ollonet och den naturliga smegman som skapas av körtlarna på förhuden som har till uppgift att hålla huden på ollonet tunn och överkänslig skärs bort och man har då svårt att känna sexuell stimulans.
Omskurna män förlorar mycket av sitt sexualliv när de blir äldre och de vägrar att inse detta pga olika grupptryck och traditioner.
Sluta skära sönder era söner.

M.Sc. Magi
Citera
2009-02-01, 14:55
Medlem
Katarsiss avatar
Citat:
Potensproblem bland äldre omskurna är ett faktum som du kan läsa avhandlingar om.

Nu är det på tiden att du presentrerar någon av dessa avhandlingar.

Håller för övrigt med dig om att barn inte ska omskäras (av annan anledning än medicinska) men vuxna män får karva bäst de vill.
Citera
2009-02-01, 14:58
Medlem
magis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katarsis
Nu är det på tiden att du presentrerar någon av dessa avhandlingar.

Håller för övrigt med dig om att barn inte ska omskäras (av annan anledning än medicinska) men vuxna män får karva bäst de vill.

Googla

Magi
Citera
2009-02-01, 15:10
Medlem
Citat:

De har utvecklat en tjockare och tjockare hud på ollonet och den naturliga smegman som skapas av körtlarna på förhuden som har till uppgift att hålla huden på ollonet tunn och överkänslig skärs bort och man har då svårt att känna sexuell stimulans.
Omskurna män förlorar mycket av sitt sexualliv när de blir äldre och de vägrar att inse detta pga olika grupptryck och traditioner.
Sluta skära sönder era söner.

M.Sc. Magi

Nädu, du blandar ihop potensproblem med stimuliproblem, vilket en del anser sig ha på grund av okänsligare ollon.
Citera
2009-02-01, 16:13
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:

M.Sc. Magi
Varför skulle man bli impotent för att man är omskuren?

När man får stånd så är det områden i hjärnan som blir väldigt aktiva. Hjärnan skickar ut elektriska signaler gonom nerver. Penis svällkoppar blir blodfyllda och man får stånd. Vid omskärelse så rör man inte dessa svällkoppar eller nerverna som skickar dessa signaler.

Edit: Men jag håller med om att man inte skall skära om barn enligt någon tradition utan att det enbart skall genomföras vid medicinska problem.
Senast redigerad av Carl-Ann von s 2009-02-01 kl. 16:36.
Citera
2009-02-01, 16:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av maxell85
Jag vill inte höra om rätt eller fel med omskärelse och allt där till för det jag vill veta är följande:

Jag bor i Göteborg och funderar starkt på att omskära mig så jag vill ha reda på vart jag kan gå och få diskutera detta ingrepp samt vart man kan få det gjort, kostnad, privat eller landstinget ? Alla tips är värdefulla...

då har du kommit rätt... tyvärr vet ja ingen klinik i gbg men snacka med vårdcentralen till o börja med. så får du remiss...

varför ska du omskära dig?
Citera
2009-02-01, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Semester
Jag har redan genomgått en snoppoperation för att dra bort strängen. Fick lite blodad tand och funderar nu på att "gå hela vägen" och omskära mig. Det verkar liksom inte finnas några fördelar med att ha kvar förhuden. Eller?

Jag är 23, kommer det innebära några problem?

Nä, jag gjorde det när jag var 23.
Citera
2009-02-01, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Varför skulle man bli impotent för att man är omskuren?

När man får stånd så är det områden i hjärnan som blir väldigt aktiva. Hjärnan skickar ut elektriska signaler gonom nerver. Penis svällkoppar blir blodfyllda och man får stånd. Vid omskärelse så rör man inte dessa svällkoppar eller nerverna som skickar dessa signaler.

Edit: Men jag håller med om att man inte skall skära om barn enligt någon tradition utan att det enbart skall genomföras vid medicinska problem.

Du, Magi är lost.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in