2012-11-09, 09:52
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Jag tror det är en serie som är uppbyggd på ett redan "löst fall"
Tv3 vill få oss att tro det är här och nu för att locka tittarer.

Ingenting kan bli löst av att Hasse springer fram till Thorbjörn med tv3-teamet,
två fd snutar ligger i buskarna, medan Sanna Lundell sitter i en bil
med en gråtande Susanne och följer operationen på en Ipad.

Dom har nu hittat en stalker som dom har namn, adress
och skonummer på, men inte info om att han var en barnmördare,
det "hitta dom senare" när Stalkern inte slutat kontakta Susanne.
Fastän Hasse pekat finger och sagt,"ajabaja så här får man inte göra"
Nej jag köper det inte!

Varför börjar Thorbjörn skriva först nu på en öppen fb-sida om händelsen
med länkade bilder på densamma som figurerade i programmet.
Borde han inte börjat skriva av sig lite tidigare eftersom tråden
konstaterat att man har fri tillgång till internet på hispan.Han blev väl inte dömd 7/11

Var och en får tro vad man vill,tror du på detta är det okej,
jag gör det inte.
Det är väl ingen som tror att det är här och nu. Allt är inspelat i våras och det är ingen hemlighet heller. Varför skulle de veta om att han varit dömd i ett annat land för något som hände på 70-talet, då han dessutom hade ett annat efternamn vad jag kan minnas?
Citera
2012-11-09, 10:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cedrick
När Aro kontaktade mannen så hade han ju inte en aning om vem han var.

Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Varför skulle de veta om att han varit dömd i ett annat land för något som hände på 70-talet, då han dessutom hade ett annat efternamn vad jag kan minnas?

Därför skall Tv3 inte leka polis.
......och det tror ja inte dom gjort heller.

Jag kan inte förklara bättre, vi har helt enkelt olika uppfattningar om programmet.
Citera
2012-11-09, 11:47
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Därför skall Tv3 inte leka polis.
......och det tror ja inte dom gjort heller.

Jag kan inte förklara bättre, vi har helt enkelt olika uppfattningar om programmet.
Susanne hade ju anmält till polisen tidigare, då utan resultat. När Tv3 kunde komplettera med bekräftad identitet på GM efter sin spaning så blev det lättare för polisen. Anledningen till att man väljer att konfrontera personen istället för att lämna uppgifterna till polisen direkt är väl för att det blir bättre tv med mer spänning.
Citera
2012-11-09, 12:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Susanne hade ju anmält till polisen tidigare, då utan resultat. När Tv3 kunde komplettera med bekräftad identitet på GM efter sin spaning så blev det lättare för polisen. Anledningen till att man väljer att konfrontera personen istället för att lämna uppgifterna till polisen direkt är väl för att det blir bättre tv med mer spänning.

Jag förstår dig,jag menar inte att allt är teater, tex Hasses
så kallade konfrontation med stalkern känns som "påhitt". Vi kan inte veta om det var
Thorbjörn. Jag tror inte heller Sanna Lundell suttit som "vakt" med Susanne i huset då Hasse
var på uppdrag. Med andra ord Sanna och Hasse spelar upp berättelsen
för att fängsla tittare. Andra i bakgrunden så som polis osv har gjort arbetet.
Citera
2012-11-10, 00:12
Avslutad
Killen i nästa program de gjort reklam för verkar ett snäpp värre... Han skriker och mordhotar henne på ett obehagligt sätt på telefonsvararen bland annat, vilket han tydligen gör cirka 100 ggr om dagen. De senaste elva åren... Han verkar heltokig. Undrar hur det gått för henne efter programmet filmades.
Citera
2012-11-10, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rastaratta
Öh av det lilla jag såg så hade hon svarat på alla mail förutom det sista.

Det sades ett antal gånger att hon inte hade svarat på ett enda.
Citera
2012-11-10, 04:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hogsander
Det sades ett antal gånger att hon inte hade svarat på ett enda.
Rätta mig gärna ifall jag har fel men betyder inte den lila pilen att man svarat på mailet? http://www.n0.se/v/f/d5e05_stalker.jpg

Om du jämför det gröna med det röda så syns det att hon inte svarat på det sista mailet men på alla andra, skumt
Citera
2012-11-10, 07:18
Medlem
Varför är det ingen som reagerar på att hon faktiskt suttit o svarat på han kommentarer på hennes blogg med glada gubbar o "kram"

Tar man sig tid all läsa igenom hennes kommentarer på bloggen, (tidigare i tråden finns en google länk som tar fram alla hans kommentarer) så har hon under 2011 svarat honom gulligt o med kram!...
Citera
2012-11-10, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rastaratta
Rätta mig gärna ifall jag har fel men betyder inte den lila pilen att man svarat på mailet? http://www.n0.se/v/f/d5e05_stalker.jpg

Om du jämför det gröna med det röda så syns det att hon inte svarat på det sista mailet men på alla andra, skumt

Jag tror röd betyder att hon vidarebefogat och grön att hon öppnat.
Citera
2012-11-10, 12:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MiiniiDonna
Varför är det ingen som reagerar på att hon faktiskt suttit o svarat på han kommentarer på hennes blogg med glada gubbar o "kram"

Tar man sig tid all läsa igenom hennes kommentarer på bloggen, (tidigare i tråden finns en google länk som tar fram alla hans kommentarer) så har hon under 2011 svarat honom gulligt o med kram!...
Tack kul att någon mer har reagerat på det! Det ligger en hund begraven här.

Hogsander: Är på mobilen ska testa vidarebefodra senare och se ifall det blir en pil då med
Citera
2012-11-10, 21:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hogsander
Jag tror röd betyder att hon vidarebefogat och grön att hon öppnat.
Nu du Hogsander har jag vidarebefordra ett mail och det bli en blå pil, det betyder alltså att hon har svarat på mailet.
Citera
2012-11-10, 22:44
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wonderland
Och det är den utsatta som blir utsatt och lidande. Som sagt, skulle du känna empati och tycka synd om stalkern om du eller en nära anhörig fick en efter dig? Du tror inte de utsatta själva blir sjuka eller får men på kuppen av stressen och obehaget.
Jo, men stalkern är ju också sjuk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in