2006-03-08, 21:21
Medlem
McBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smurfgrodan
Ligger detta Svalan? Helt nytt för mig.

Mölndal. Stället är ganska omdiskuterat både här och på andra forum, konstigt om du inte har hört talas om det.
Citera
2006-03-08, 21:30
Bannlyst
jag är ny så

Citat:
Ursprungligen postat av McB
Mölndal. Stället är ganska omdiskuterat både här och på andra forum, konstigt om du inte har hört talas om det.

menar du det stora berget?
Citera
2006-03-08, 21:34
Medlem
McBs avatar
Citat:
menar du det stora berget?

Det är ett stort berg, ja.
Citera
2006-03-08, 21:41
Bannlyst
Kan du svara på

Citat:
Ursprungligen postat av McB
Det är ett stort berg, ja.

om det berget har förbindelse med stans tunnlar. Skrönorna är många om detta.
Citera
2006-03-08, 21:46
Medlem
McBs avatar
Citat:

Det vet jag inget om. Ryktet säger det, men huruvida det är sant eller ej kan jag inte svara på. Dock ser jag en tunnelanslutning till Svalan som betydligt mer sannolik än många andra av de tunnelskrönor vi har läst på sistone. I vilket fall som helst är det inte bara att promenera in... Då har du snabbt ett gäng triggerhappy vpl flåsandes i nacken.
Citera
2006-03-08, 22:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av griffin
Hur gick det?
Min dator har charshat men så fort jag har fått i ordning på burken så ska herrn få en kopia per pm.....
Citera
2006-03-08, 22:38
Medlem
Truxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PyroPsy

När man kommer in dit ligger det en säng och i nästa rum står det ett kassaskåp men haken är att det är någon form av laserstråle eller en röelsedetektor där men den kan man om man försöker ta sig förbi.

En kompis till mig försökte knäcka det skåpet, men föll ner i en dold lucka som öppnade sig när han bröt strålen.
Där nere var det troligen killar från tolkskolan som förhörde honom i flera dagar.

Det hela skedde visst i Stockholm (som dom kom till genom en hemlig gång), och sedan fördes han med förbundna ögon till en u-båt, som tog honom tillbaks till Göteborg. Han blev ilandsatt på ett skär utanför Hönö, förövrigt.

INTE! Sluta larva dig.
Citera
2006-03-08, 22:48
Bannlyst
UE i göteborg eller området runt!

Hej jag bor i ett litet samhälle utanför göteborg. Här finns det ingenting. Då menar jag ingenting av UE syfte. Jag har läst att det finns flera tunlar under göteborg och jag har fått det bekräftat! Men...
Vart finns dom? Borde inte vi som är här i denna avdelningen av forumen skaffa en helt vanlig karta över hela göteborg. Sen ifall någon vet ett ställe så kan man lägga ut det på den så att alla andra kan se det. Se det som en open-source karta.
Fast i så fall så måste man ha någon som kan bekräfta den nya informationen. Alltså ifall det är vicktigt eller om det är något litet hål till någon kabel-tunnel etc.
Det skulle vara roligt ifall vi kunde hjälpas åt med att skriva olika ställen som VI vet.

Säkert ställe som jag vet finns och varit i :

Jag kan börja då. Fast detta ligger inte i göteborg fast det ligger kanske 1 timme ifrån. Man tar motorvägen ifrån floda tills man har åkt förbi allingsås. Fortsätt att köra på tills ni ser att det finns en infart (eller heter det avfart?) Till ett litet samhälle som heter Nossebro. Där finns det en mycket rolig fabrik!
Ett mäjeri. Jag var inne där under mitt jul-lov och man kan säga att vi hade det roligt. Det lättaste stället att komma in på är inte från taket för det ger ifrån sig rätt mycket ljud ^.^ Sen så ska man INTE gå dit på dagen för det ligger ganska många hus i närheten där.
Men om man är på östra sidan av byggnaden så kan man öppna en dörr (glas)
Woila man är inne. Det finns ett rum med en massa spakar till EL och sådant. Vissa av dom kan fungera men andra inte. Om man lyckas komma igen diverse ståldörrar som man måste öppna och annat så kan man hitta en gaffel-truck som fungerar att starta. När jag var där så fungerade den iaf. Men jag tror att Polisen har tagit bort den eftersom det var vissa som åkte ut med den och körde. Men det finns till ex. massa salt påsar typ 10-kilos. Kanske inte så mycket UE men alltid något.

INTE SÄKRA STÄLLEN :

I floda så finns det ett rum nära ICA där det står : Skyddsrum. Det är ett litet lås på det. Men jag tror inte man ska pröva att gå in dit för det ligger ju så nära centrum. Man kan bli upptäckt rätt lätt.

Allingsås: jag har pratat med en kompis om att det ska finnas en övergiven skola. Men detta är inte så säkert asså vet inte om det är sant.

Så jag tycker vi gör så som så att vi skriver en lisa på dom ställen som vi vet. Eller man behöver inte skriva om man vill. Men det skulle vara roligt ifall vi skulle kunna skicka en karta på ställerna. Jag tror jag kan fixa en karta över mitt iaf Ja ja kan inte skriva för alltid så jag slutar nu.

Hejdå och skriv nu! Signed!
Citera
2006-03-08, 22:53
Medlem
Carlzones avatar
Det är svårt med kartor som ligger öppet för då kommer någon myndighet och stänger igen stället när de läser på fb att massa ungdommar är där och springer.

Dock så har det diskuteras om ett stängt forum med gps kordinater

Du kommer från Floda aight? Du skriver att det inte finns något kul där.
Jag vet om iaf ett öppet tråkigt skyddsrum, ett stort övergivet hus i skogen där, en mindre brandskadad stuga i skogen.
Det finns alltid något kul (till och med i Floda ja) gäller bara att öppna ögonen och utforska lite.
Citera
2006-03-08, 23:00
Bannlyst
Tror jag vet vilket hus du menar Det liggar ganska öde. Har varit och kollat på det fast då sågt det rätt öde ut. Kanske kan gå dit efter helgen. Och om du menar en stuga som låg nära en skola så är den riven =/
Citera
2006-03-08, 23:03
Medlem
Carlzones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zivoz
Tror jag vet vilket hus du menar Det liggar ganska öde. Har varit och kollat på det fast då sågt det rätt öde ut. Kanske kan gå dit efter helgen. Och om du menar en stuga som låg nära en skola så är den riven =/

Nja jag snackar om dels en liten sommarstuga som ligger nära badet, brann för en herrans massa år sedan men står fortvarande kvar.

Sedan finns det ett övergivet rätt stort hus med garage och grejor som jag vet står kvar inne i skogen, dock ligger det ett annat hus i närheten av detta stora huset som är rivet. Det revs för att det brann ner till grunden.
Citera
2006-03-08, 23:04
Medlem
[BBB]Thors avatar
Citat:

Är det inte i det berget som det finns en tunnel som man kan köra bil i upp till Muskö?? Har för mig att en kompis farsa jobbar där nere men är inte säker på om det är den tunneln. Men om det är det så skall jag fråga honom om han inte kan ta några bilder med kameran nästa gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in