Citat:
Ursprungligen postat av smurfgrodan
och det hållet. PÅ vänster sida ser man en port under lägenheter på en höjd däruppe. Detta är väl tranformator i berg vad jag förstår. Lite längre fram ser man en port som går in bland lummiga träd. Inte långt till Delsjön. Har denna port samband med den vid Härlanda tjärn? Och sitter dessa 2 ihop med gemensamhetstunnlarna?
Sitter och kollar mina kartor ( som är usla) och får inte ihop det.

Men från Olskroken mot Mölnlycke får du åka på två olika motorvägar... Den första låter som transformatorstationen vid Gubberogatan som man kanske ser från E6? Sedan svänger du över på väg 40 strax efter Liseberg, och ganska snart efter påfarten finns ett inslag på vänster sida. Är det den du menar? Några graffare har varit frame och kletat ner den såg jag härom dagen. Jag misstänker att den har med vattenförsörjningen att göra, men vet inte säkert. Uppe vid Delsjömotet ser man ju en del ventilrör på högser sida och där måste ju gå någon riktigt mysig vattentunnel från Delsjöarna under motorvägen och bort till Mölndals vattenverk.
Fortsätter man väg 40 mot Landvetter kommer du sedan förbi vad jag har för mig är JC-huset på vänster hand. Ungefär 1,5 kilometer längre fram finns ännu ett inslag nere i en sänka på vänster hand... Jag har för mig att den nämnts någonstans i denna tråd, men om det stod vad den är för, är det mer än jag minns...