2006-03-19, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smurfgrodan
är den så det förslår. Inte undra på att du inte vet var den finns!
va?
Citera
2006-03-19, 16:49
Medlem
Citat:
är den så det förslår. Inte undra på att du inte vet var den finns!
fel
Citera
2006-03-19, 16:53
Bannlyst
I bergshangaren

Citat:
Ursprungligen postat av Fäckju
fel

finns det en mynning till denna ytterst sekretesslagda gång.
Citera
2006-03-19, 17:01
Medlem
Är några årsedan jag gjorde lumpen där och det har varit några dimmiga år mellan, men att det skulle gå en tunnel till Ka4 finner jag helt osanolikt.

Vad skulle inte det kosta och bygga nåt sånt? Skulle ta flera år och bygga och borde ju vara en jävla massa arbetare som jobbat med det projektet då. Och hålla det tyst så länge tror jag inte alls på
Citera
2006-03-19, 17:03
Medlem
Citat:
finns det en mynning till denna ytterst sekretesslagda gång.

Bergshangaren ? är det den som det är en väg rakt in i berget med en jätteport, där flygräddning hade sina bilar?
Citera
2006-03-19, 17:20
Bannlyst
Där Aeroseum huserar nu

Citat:
Ursprungligen postat av Fäckju
Bergshangaren ? är det den som det är en väg rakt in i berget med en jätteport, där flygräddning hade sina bilar?

Där omkring finns den...synd att du inte sett den..då har du missat nåt i tunnelväg
Citera
2006-03-19, 21:26
Medlem
Bucket Of Bloods avatar
Älgön

Jag har hört från flera håll och jag vet inte om det är en myt. Men det ska tydligen vara i älgön som ligger i gbg skärgård en stor ubåtsmarina för militärt bruk. Det skall finnas en undervattens ingång för ubåtar samt några välkamoflerade ingångar på ön. Försökte kolla lite med google earth men såg inte ett dyft. Är det bara jag som hört denna skröna eller kan man nysta i det lite mer....
Citera
2006-03-19, 21:49
Medlem
Nebukadnessar IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bucket Of Blood
Jag har hört från flera håll och jag vet inte om det är en myt. Men det ska tydligen vara i älgön som ligger i gbg skärgård en stor ubåtsmarina för militärt bruk. Det skall finnas en undervattens ingång för ubåtar samt några välkamoflerade ingångar på ön. Försökte kolla lite med google earth men såg inte ett dyft. Är det bara jag som hört denna skröna eller kan man nysta i det lite mer....

Kolla med malmen 76 han har varit inne.
Citera
2006-03-19, 21:50
Medlem
[BBB]Thors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bucket Of Blood

Jag har hört att tunneln från Säve går till Älgön för att sedan förgrena sig till Gullmarn, eller var det Muskö kommer inte ihåg vilket

Citera
2006-03-19, 21:55
Bannlyst
Det jag vet till 100%

Citat:
Ursprungligen postat av [BBB]Thor
Jag har hört att tunneln från Säve går till Älgön för att sedan förgrena sig till Gullmarn, eller var det Muskö kommer inte ihåg vilket

är att det går en gång mellan Säve bergshangarer till Amf4 eller snarare till Götiska batteriet; men de hör ju liksom ihop. Jag har även hört ett rykte om att Säve har en tunnel till Kungälv, men den tesen tror jag inte på. Det finns även en skröna att man kan åka lastbil via tunnel ifrån Askim till Kungälv-lite väl långsökt va? Det andra kan man ju drömma om
Citera
2006-03-20, 06:27
Medlem
Citat:
är att det går en gång mellan Säve bergshangarer till Amf4 eller snarare till Götiska batteriet; men de hör ju liksom ihop. Jag har även hört ett rykte om att Säve har en tunnel till Kungälv, men den tesen tror jag inte på. Det finns även en skröna att man kan åka lastbil via tunnel ifrån Askim till Kungälv-lite väl långsökt va? Det andra kan man ju drömma om

Jag trodde att vi redan hade klarat av detta. Det finns ta mig F*N ingen tunnel från något av bergen på Säve.
Citera
2006-03-20, 13:19
Medlem
[BBB]Thors avatar
Citat:
är att det går en gång mellan Säve bergshangarer till Amf4 eller snarare till Götiska batteriet; men de hör ju liksom ihop.

Oki tack för den. Götiska batteriet har jag varit inne i ett par gånger senast i somras o jag är lessen om du har någon karta som säger att det går en tunnel dit för det gör det inte. Den ända ingången där är in till pjäserna plus en plomberad ingång till strålkastaren som stod där tidigare. Sedan så är resten bergväggar enbart

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in