2006-03-02, 00:31
Medlem
McBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av malmen76
Pratade med en av pappas ex kollegor i telefon idag ang tunnlarna och fick det bekräftat Tunneln som går från Säve är förgrenad med Carlstens fästning när Bush var i Göteborg så hade dom alternativ evntuell angrepp mot Göteborg så hade Polisen en plan att föra Bush under jorden ända ut till Carlstens fästning och där forsla bort honom med flyg...

Så du menar att Bush, utifall ett atentat, först skulle ha transporterats i en tunnel ända upp till Marstrand för att sedan medelst helikopter tas till Landvetter och stiga på Air Force One? En liten nätt procedur som tar ett par timmar, låter verkligen som en optimal plan för evakuering som Secret Service säkerligen skulle ha godkänt.
Citera
2006-03-02, 00:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av McB
Det må så vara, men han grundade fortfarande inte Bofors. Och vem fan är Einar?
Einar satt i styrelsen för både SKF och Bofors under större delen och andra större företag! Han var Sven Wingquist advokat som var med i från första början!! Och är en anfader till mig.
Citera
2006-03-02, 00:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av McB
Så du menar att Bush, utifall ett atentat, först skulle ha transporterats i en tunnel ända upp till Marstrand för att sedan medelst helikopter tas till Landvetter och stiga på Air Force One? En liten nätt procedur som tar ett par timmar, låter verkligen som en optimal plan för evakuering som Secret Service säkerligen skulle ha godkänt.
Dom hade en plan att evakuera Bush ja genom att transpotera honom underjorden. Och det går ganska snabbt att ta sig igenom dom tunnlarna tror jag. Det kan vart Säve som dom skulle transportera honom ska höra efter med den källan igen.
Citera
2006-03-02, 00:55
Medlem
McBs avatar
Okej, berätta mer om tunnlarna nu. Snart har du täckt in varenda stor och mellanstor stad i hela västsverige och tom. fått in danskarna på ett hörn. Inte dåligt, men det måste finnas mycket mer som vi vanliga dödliga inte vet om?
Citera
2006-03-02, 06:27
Medlem
Citat:
Det jag kollade upp var om det stämde att det fanns en tunnel från Säve till KA4 och balltorp för att vara på den säkra sidan sedan så fick jag historik varför VA tunneln fanns till och själva tunneln till SKF Kviberg!

Efter dessa rader är du inte bara ett troll i mina ögon, du är dessutom ett troll med för många tomtar på loftet.

Jag har varit inne i både nya och gamla berget på Säve mer än en gång och jag har aldrig sett en tunnel som ansluter till någon av dessa hangarer.

Jag hänvisar inte till morfar, farfar, svärfar eller någon gammal kapten utan bara till mina egna ögon...

Så tillbaka till skogen nu trollis, träffar du kattklon där så kommer ni ha många intressanta historier att berätta för varandra

Citera
2006-03-02, 06:42
Medlem
Citat:
Anledningen att den går via SKf fick jag reda av min morfar att försvaret ville försvara skf för att grundaren av skf är även grundaren till Bofors! Min morfar,s pappa var också högt uppsatt på SKF på den tiden.. Och det är för att om vi skulle bli angripna så skulle dom skydda hemliga ritingar som fanns på SKF.

Det är även andra faktorer till att SKF var viktig.. Dels Volvo men även också deras nära relation med försvaret..

Den där Einar måste också varit ett riktigt troll...

Saxat från Bofors hemsida...

Bofors verksamhet har pågått i mer än 350 år och försvarsmateriel- tillverkningen startade för mer än 100 år sedan.

Först startade Einar SKF år 1907 för att sedan hoppa in i sin lilla tidsmaskin och åka tillbaka 250 år och då starta Bofors år 1650 (nånting).

Möjligtvis, och då säger jag möjligtvis, så funkade inte tidsmaskinen lika bra och han landade då istället på år 1894, dock fortfarande 13 år innan SKF startades. Einar var då kanske med och startade Nobel Industrier (inte samma sak som Bofors).

Men att han först startade SKF år 1907 för att sedan vara med starta Nobel Industrier år 1894 verkar ju minst sagt knepigt. För att inte tala om hur knepigt det var när han startade Bofors på 1650-talet....

Varje lågstadieunge vet att 1894 kommer för 1907.

Citera
2006-03-02, 06:49
Medlem
Citat:
*Bubbelpost*

Som dom flesta andra av dina inlägg i den här tråden då. Det finns gott om bubblor i dina historier....

Citera
2006-03-02, 06:57
Medlem
Citat:
Men jag kan inte hjälpa att jag råkar vara född i en familj som var med och grundade både SKF,Bofors,Volvo..

Då borde dom ha råd att ta hand om dig... just nu verkar du vara i behov av riktigt seriös vård...
Citera
2006-03-02, 07:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av griffin
Efter dessa rader är du inte bara ett troll i mina ögon, du är dessutom ett troll med för många tomtar på loftet.

Jag har varit inne i både nya och gamla berget på Säve mer än en gång och jag har aldrig sett en tunnel som ansluter till någon av dessa hangarer.

Jag hänvisar inte till morfar, farfar, svärfar eller någon gammal kapten utan bara till mina egna ögon...

Så tillbaka till skogen nu trollis, träffar du kattklon där så kommer ni ha många intressanta historier att berätta för varandra

Vadå kom inte hit och säg att jag snackar skit och ljuger! Jag uppger bara vad jag har fått höra av källor då kan du inte komma och kalla mig för troll!!
Alltså du verkar vara en sådan person som gillar att tracka ner andra människor för att dom är nybörjare inom en sak!

Jag skrev enart det jag hade kollat upp med tre olika källor!
Så lägg ner din mobbning och läs vad jag har skrivit att det är vad jag har FÅTT HÖRA AV Andra sedan så vet jag inte om allt stämmer Griffin!

Men jag ids inte snacka med folk som ska hacka på andra!

En nybörjare kan göra misstag!
Citera
2006-03-02, 07:52
Bannlyst
Citat:
Den där Einar måste också varit ett riktigt troll...

Saxat från Bofors hemsida...

Bofors verksamhet har pågått i mer än 350 år och försvarsmateriel- tillverkningen startade för mer än 100 år sedan.

Först startade Einar SKF år 1907 för att sedan hoppa in i sin lilla tidsmaskin och åka tillbaka 250 år och då starta Bofors år 1650 (nånting).

Möjligtvis, och då säger jag möjligtvis, så funkade inte tidsmaskinen lika bra och han landade då istället på år 1894, dock fortfarande 13 år innan SKF startades. Einar var då kanske med och startade Nobel Industrier (inte samma sak som Bofors).

Men att han först startade SKF år 1907 för att sedan vara med starta Nobel Industrier år 1894 verkar ju minst sagt knepigt. För att inte tala om hur knepigt det var när han startade Bofors på 1650-talet....

Varje lågstadieunge vet att 1894 kommer för 1907.

Jag ska kolla upp vilket år han satt i styrlesen för bofors... Ska få ett mail från
Magnus Ingesson under dagen under vilken period som han satt i styrelsen sedan ska jag sicka ett pm med utdrag det mailet så ska vi se vem som sitter och ljuger!
Citera
2006-03-02, 07:58
Medlem
Citat:
Jag ska kolla upp vilket år han satt i styrlesen för bofors...

Han var ju med och startade så det är ju antingen år 1650 eller år 1894 som gäller.
Citera
2006-03-02, 07:59
Medlem
Citat:

Hur gick det med tunneln?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in