2006-03-08, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PyroPsy
Tjenare! Vanligtvis brukar inte jag "kolla-i-tunnlar-och-gamla-bunkrar"-grejer men när jag var mindre gjorde jag det och kom över kanske 5-10 nycklar i nyckelskåpet från svalan. Dom ligger nog i nån låda hemma, funderar på att sälja dom (nej detta är ingen annons)...

Anledningen att jag inte gör det så mkt är att mina kompisar (inte jag) blev tagna av millitärpolisen och sedan dess har jag inte gillat det stället så mkt. Som tur var var vi under 15 den gången.

Nu är min fråga händer det nått där inne i bergen? Annars hade dem nog inte vart så snabba att komma.

Jag var i kontakt med dom som har hand om alla dessa militära anläggningar och svaret jag fick efter långt trixande var att berget inte är avhemligat. Detta var för någon månad sedan.
Citera
2006-03-08, 18:58
Medlem
McBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av griffin
Jag var i kontakt med dom som har hand om alla dessa militära anläggningar och svaret jag fick efter långt trixande var att berget inte är avhemligat. Detta var för någon månad sedan.

Helt rätt. Jag vet dessutom vad det används till i dagsläget. Dessvärre är jag belagd med yppandeförbud.
Citera
2006-03-08, 19:37
Medlem
Truxas avatar
Fan, vad fel det blev tidigare...

Jag tror ändå inte ett skit på några nycklar till Svalan.
Citera
2006-03-08, 19:39
Medlem
McBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truxa
Fan, vad fel det blev tidigare...

Jag tror ändå inte ett skit på några nycklar till Svalan.

Det behövs magnetkort för att komma in. Minst.
Citera
2006-03-08, 20:09
Bannlyst
Intressant idag

Var och kikade på ingången vid Bangatan idag. Då kom det en bil som stannade precis vid den. Gick iväg. Kikade diskret. De låste upp och åkte in i den. Det var en vit bil. Helt civil. De hade orange uniformer. Vad fan kunde det ha varit? Hade lust o fråga om jag fick åka med.

Vet vad jag ska göra i helgen? Nån som vill med
Citera
2006-03-08, 20:11
Medlem
McBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smurfgrodan
Var och kikade på ingången vid Bangatan idag. Då kom det en bil som stannade precis vid den. Gick iväg. Kikade diskret. De låste upp och åkte in i den. Det var en vit bil. Helt civil. De hade orange uniformer. Vad fan kunde det ha varit? Hade lust o fråga om jag fick åka med.

Du missade förstås att lägga beslag på registreringsnumret?
Citera
2006-03-08, 20:14
Medlem
Truxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smurfgrodan

Tja... Göteborg Energi, VA-verket?
Där inne finns ju inte några försvarshemligheter.

Oranga uniformer? Låter bizarrt.
Citera
2006-03-08, 20:18
Bannlyst
Ja jag undrar med

Citat:
Ursprungligen postat av Truxa
Tja... Göteborg Energi, VA-verket?
Där inne finns ju inte några försvarshemligheter.

Oranga uniformer? Låter bizarrt.

Alltså sådana där orange som gatuarbetarna har.
Citera
2006-03-08, 20:19
Bannlyst
Nix

Citat:
Ursprungligen postat av McB
Du missade förstås att lägga beslag på registreringsnumret?

Så långt tänkte jag inte. Gick iväg för ville inte att se skulle se hur nyfiken jag var.
Citera
2006-03-08, 21:03
Medlem
Citat:
Det behövs magnetkort för att komma in. Minst.
Ni kanske snackar om ett annat stället men det stället jag snackar om är det en stor grind och små hus (eller kasnke baracker, kommer inte ihåg så bra) som ligger i närheten.

Jag har inte nycklarna till grinden men till dom andra husen tror jag, iaf ett av dom. huvud huset som ligger breved har jag inte nycklarna till men det finns en fönsterruta där som man kan krossa (och den är olarmad).

När man kommer in dit ligger det en säng och i nästa rum står det ett kassaskåp men haken är att det är någon form av laserstråle eller en röelsedetektor där men den kan man om man försöker ta sig förbi.

Ifall larmet skulle gå så är det inga problem det är bara att spring till hålen i stacketet.
Citera
2006-03-08, 21:11
Medlem
McBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PyroPsy
Ni kanske snackar om ett annat stället men det stället jag snackar om är det en stor grind och små hus (eller kasnke baracker, kommer inte ihåg så bra) som ligger i närheten.

Jag har inte nycklarna till grinden men till dom andra husen tror jag, iaf ett av dom. huvud huset som ligger breved har jag inte nycklarna till men det finns en fönsterruta där som man kan krossa (och den är olarmad).

Om det är Svalan det handlar om så är huset och vad som finns inuti helt oväsentligt. Det roliga finns inne i berget, och dit in kommer du inte med en sketen nyckel.
Citera
2006-03-08, 21:18
Bannlyst
Vart i Gbg

Citat:
Om det är Svalan det handlar om så är huset och vad som finns inuti helt oväsentligt. Det roliga finns inne i berget, och dit in kommer du inte med en sketen nyckel.

Ligger detta Svalan? Helt nytt för mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in