2006-02-01, 22:21
Medlem
Cypresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coolcitte
Det är det jag menar. man går upp på gamla älvsborgs fästning och ner för kullen. då kommer man till en "spång" i metall. så går man över den.. stort hus med öppna fönster, fåglar och "skorstenar" (fast egentligen silos då)

det är ta mig fan samma hus vi menar. vad fan, ska du göra inbrott hos någon. Lyd mitt råd. Såvida du inte har en änterhake så kommer du inte in i den övergivna delen.

MVH
Cypress
Citera
2006-02-01, 22:24
Medlem
Mullvadarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cypress
Av någon anledning känns det inte som om vi pratar om samma hus.

Jag pratade om huset strax nedanför kullen där gammla älvsbors fästning låg. Till öster om kullen.

MVH
Cypress

Tjena Cypress!

Hur lever livet?

Ni tänker på samma hus. Man har byggt lägenheter mot ena väggen vad jag kan förstå, för lägenheterna ligger väl inte i en gammal del av huset? Någon som vet?

Citat:
Ursprungligen postat av Truxa
Aha! Våran gamla garageport...

Ja, kan det mycket väl vara fast det ligger en del portar jämte den som är modell större. De portarna har säkert varit för lastbilar.
I varje fall har bilverkstan eller vad det nu är videoövervakning utanför sig.
Citera
2006-02-02, 09:20
Medlem
icarus_gbgs avatar
Jag är ganska säker på att den delen ni pratar om inte är bebodd. Jag tittade lite närmare på det en gång och det ser ut som om den nya lägenhetsdelen är helt fristående ifrån silon. Bottenplan på silon är ju däremot bebodd eller iaf regelbundet besökt.

Hotellet har ju något slags lager (det taket som ni pratar om) och det ligger någon slags firma i botteplan på silon nedanför taket. Detta har ni säkert uppmärksammat.

Men som folk säger, om du inte har en vinkelslip kommer du inte in i silon (som vi väl kan kalla den).

Det är bommat med dubbla plåtar och ibland även trä. Det är inte helt enkelt. Ventilationshålet har järnstänger inkörda i cementen som ett galler, vilket ni säkert såg, så det är inte helt enkelt där heller.

Hur som helst finns det andra objekt ruskigt nära där ni var. Objekt man kommer in i.
Citera
2006-02-02, 10:42
Medlem
Cypresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullvadarna
Tjena Cypress!

Hur lever livet?

Ni tänker på samma hus. Man har byggt lägenheter mot ena väggen vad jag kan förstå, för lägenheterna ligger väl inte i en gammal del av huset? Någon som vet?

Hej Mullvaden!

Jo, mitt liv lever, Jag har planer på att göra ett lite grått/regningt fotoreportage om döda hamnen i svart vitt. Utöver det så har jag inga nya planer förutom det vi har pratat om. jag ser fram emot våran specialare som vi rekade för snart ett halvår sedan.

När det gäller huset så har jag vart där och rekat. Jag fann ingen väg in föutom högre upp i huset. Man behöver således en änterhake. Min vän fixar det så småningom om han får tummen ur arslet.

MVH
Cypress
Citera
2006-02-02, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gluggarf
Nån som har kollat närmare på de stora portarna i berget under motorvägen vid härryda energi i mölnlycke?

Ta grön exp till solsten (mölnlycke), gå till höger i rondellen, sväng av till vänster vid härryda energi, rakt fram under motorvägen, ~30 meter fram på vänster sida finns ett par ordentliga portar. Ska ta en närmare koll på dem nån dag! :twisted:

Ska kolla upp det ngn dag när snön försvinner d lät intressant
Citera
2006-02-02, 14:29
Medlem
Coolcittes avatar
Citat:
det är ta mig fan samma hus vi menar. vad fan, ska du göra inbrott hos någon. Lyd mitt råd. Såvida du inte har en änterhake så kommer du inte in i den övergivna delen.

MVH
Cypress

Men Alltså precis bredvid silon ligger ett bostadshus. det kanske tillhör fabriken. För i silon bor inte en käft.... fönstrena öppna och mörkt och jävligt. bottenplan finns det en bilverkstad på. så den är bebodd.
Citera
2006-02-02, 17:14
Medlem
Coolcittes avatar
Citat:
Hej Mullvaden!

Jo, mitt liv lever, Jag har planer på att göra ett lite grått/regningt fotoreportage om döda hamnen i svart vitt. Utöver det så har jag inga nya planer förutom det vi har pratat om. jag ser fram emot våran specialare som vi rekade för snart ett halvår sedan.

När det gäller huset så har jag vart där och rekat. Jag fann ingen väg in föutom högre upp i huset. Man behöver således en änterhake. Min vän fixar det så småningom om han får tummen ur arslet.

MVH
Cypress

Var Ligger Döda hamnen? menar du hamnen uppemot göta kanal där det ligger halvsjunkna båtar?
Citera
2006-02-02, 18:45
Medlem
capmacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coolcitte
Var Ligger Döda hamnen? menar du hamnen uppemot göta kanal där det ligger halvsjunkna båtar?

Eftersom Göta Kanal börjar i Sjötorp vid Vänerns östra strand, så får vi hoppas att det är Göta Älv du menar.....

/capmac
Citera
2006-02-02, 20:15
Medlem
Mullvadarnas avatar
Citat:
Hej Mullvaden!

MVH
Cypress

God kväll!

Om jag känner Gbg rätt så kommer du snart ha rätt väder att göra ett grått regningt fotoreportage över döda hamnen, tyvärr.
Har själv precis skaffat videokamera så jag tänkte göra lite film. Gäller bara att avsätta lite tid till det.

Specialaren får avhandlas så snart vädret tillåter anser jag.

Angånde änterhake och repstege så finns det redan.
Men jag tror mer på andra alternativ som vi kan diskutera mer privat. Litar inte på hållbarheten på det stället och det vore surt att rasa ner fem meter.
Och om vi har lite tur så kommer jag och Tgbg få tag i sådant som vi har pratat om tidigare.

Ha de
Citera
2006-02-02, 20:50
Medlem
Coolcittes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av capmac
Eftersom Göta Kanal börjar i Sjötorp vid Vänerns östra strand, så får vi hoppas att det är Göta Älv du menar.....

/capmac

Skrev Fel. Göta Älv menar jag såklart
Citera
2006-02-03, 09:16
Medlem
Cypresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullvadarna
God kväll!

Om jag känner Gbg rätt så kommer du snart ha rätt väder att göra ett grått regningt fotoreportage över döda hamnen, tyvärr.
Har själv precis skaffat videokamera så jag tänkte göra lite film. Gäller bara att avsätta lite tid till det.

Specialaren får avhandlas så snart vädret tillåter anser jag.

Angånde änterhake och repstege så finns det redan.
Men jag tror mer på andra alternativ som vi kan diskutera mer privat. Litar inte på hållbarheten på det stället och det vore surt att rasa ner fem meter.
Och om vi har lite tur så kommer jag och Tgbg få tag i sådant som vi har pratat om tidigare.

Ha de

När ni välk införskaffar det vi har pratat om tidigare så blir det den gyllen nyckeln till alla UE objekt. Mohahaha.

Jag väntar på att snön försvinner och det är ett grått regnväder annalkandes, därefter blir det fotosession i döda hamnen. Jag tycker det är rätt fint där med det gammla sletna Gotenius varvet i bakgrunden. Det finns nog potential till att spegla döda hamnen som en pärla i UE mening.

Hur går det med "kranarna"? Blir det ett besök när snön har försvunnit?

MVH
Cypress
Citera
2006-02-03, 09:29
Medlem
låter skitroligt allt ni planerar o har er.. vill ha lika många objekt o samma sorts "folkliga intresse" häruppe..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in