2006-06-27, 19:37
Bannlyst
inte då :O)

Citat:
Ursprungligen postat av Truxa
Men det kunde man väl se genom gallergrindarna?
Nä, jag tror fröken fabulerar en smula...

Inte_bara_se in- utan_KOMMA_in också- DET är SKILLNAD min herre...!!
Citera
2006-06-27, 19:42
Bannlyst
Port i berget jag inte sett förr!!

Tog en runda runt Delsjön (vid Rv 40) mot Mölnlycke. På vägen tillbaks såg jag en stor port in i berget på höger sida på väg in mot stan. Vad kan detta vara? Har det ev. samband med den vid Härlanda tjärn ( som är en pumpstation tror jag) Eller är det något spännande tro?? *s*
Citera
2006-06-27, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smurfgrodan
Tog en runda runt Delsjön (vid Rv 40) mot Mölnlycke. På vägen tillbaks såg jag en stor port in i berget på höger sida på väg in mot stan. Vad kan detta vara? Har det ev. samband med den vid Härlanda tjärn ( som är en pumpstation tror jag) Eller är det något spännande tro?? *s*

Sök, det finns massor om denna port....
Citera
2006-06-27, 21:05
Awaiting Email Confirmation
Delsjön

Alltså på höger sida uppe vid JC-huset eller?
Om det är den så har det avhandlats här tidigare...eller om det var ett annat forum..öhh?
Har iaf sett det nånstans, och om det är inslaget som jag tror så är det våran stora teleoperatör som håller till där, relativt nybyggt tror jag.
Förresten så såg jag faktiskt idag ett nytt objekt ca 3 mil norr om stan om man följer 45:an, och nej det är inte vid kiosken som även det har avhandlats här tidigare, detta ligger in i ett av samhällena däruppe, beläget vid en gammal och nedlagd transformatorstation el liknande med grön eternitfasad.
Någon som är med i matchen?
Citera
2006-06-27, 21:33
Medlem
Truxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Göte Borg
Alltså på höger sida uppe vid JC-huset eller?
Om det är den så har det avhandlats här tidigare...eller om det var ett annat forum..öhh?
Har iaf sett det nånstans, och om det är inslaget som jag tror så är det våran stora teleoperatör som håller till där, relativt nybyggt tror jag.
Förresten så såg jag faktiskt idag ett nytt objekt ca 3 mil norr om stan om man följer 45:an, och nej det är inte vid kiosken som även det har avhandlats här tidigare, detta ligger in i ett av samhällena däruppe, beläget vid en gammal och nedlagd transformatorstation el liknande med grön eternitfasad.
Någon som är med i matchen?

Är det kanske uppe i Göta?
Citera
2006-06-27, 23:59
Medlem
Port i berget längs med RV40

Om du menar porten som man ser till höger, om man kör på RV40, strax innan Mölnlycke, så är en kvalificerad gissning att det är en avloppstunnel på väg till Ryaverken. Det börjar två olika tunnlar utåt Landvetter till, de går ihop vid Slamby, (tro det eller ej), och fortsätter sedan ungefär längs med 40'an.
Citera
2006-06-28, 19:22
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av Truxa
Är det kanske uppe i Göta?

Nej längre söderut, men jag vet var du menar..
Citera
2006-06-29, 18:55
Medlem
precis som ni listat ut så är båda portarna vid hotel örgryte garage till fastigheten. Den högra är till hyreslägenheterna vänster om hotellet, medans den insprängda är till hotellets gäster. Vill ni ha bilder på hur det ser ut där inne? inte speciellt fräckt faktiskt. Finns en "krypgrund" under/bakom hotellet som går mellan berggaraget och hotellets andra garage (som ligger vid ingeborgsgatan). Vi använder utrymmet till att dra kablar (är elektriker).

På bilden någon länkade till så kan man se några av mina verk...

Hoppas jag inte förstöde någons förhoppningar om en häftig militärbas eller nåt nu...
Citera
2006-06-29, 19:01
Medlem
Coolcittes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Device
precis som ni listat ut så är båda portarna vid hotel örgryte garage till fastigheten. Den högra är till hyreslägenheterna vänster om hotellet, medans den insprängda är till hotellets gäster. Vill ni ha bilder på hur det ser ut där inne? inte speciellt fräckt faktiskt. Finns en "krypgrund" under/bakom hotellet som går mellan berggaraget och hotellets andra garage (som ligger vid ingeborgsgatan). Vi använder utrymmet till att dra kablar (är elektriker).

På bilden någon länkade till så kan man se några av mina verk...

Hoppas jag inte förstöde någons förhoppningar om en häftig militärbas eller nåt nu...

Du kan gärna lägga upp några bilder
Citera
2006-06-29, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coolcitte
Du kan gärna lägga upp några bilder

Ska inte dit före nästa vecka, men jag har några mobilbilder på själva gången... Kommer fixa bättre bilder snart.

http://www.x40nordic.com/Members/3766/ho1.jpg

http://www.x40nordic.com/Members/3766/ho2.jpg

Har ökat ljuset på dem, man såg inte spec mkt innan.
Citera
2006-07-01, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Device
Ska inte dit före nästa vecka, men jag har några mobilbilder på själva gången... Kommer fixa bättre bilder snart.

http://www.x40nordic.com/Members/3766/ho1.jpg

http://www.x40nordic.com/Members/3766/ho2.jpg

Har ökat ljuset på dem, man såg inte spec mkt innan.

Såna där tunnlar o kulveratar finns det oerhört gott om under Volvo Torslanda verken.. borde försöka fotografera dom någon gång när jag är där o jobbar..
Citera
2006-07-01, 22:50
Medlem
carrotcakes avatar
Det finns en hel del kulvertar både ute vid Volvo Torsland och ute i Arendal, det är dock ingen idé att försöka ta sig in i dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in