2006-02-07, 13:26
Medlem
Synvillan vid Delsjövägen

Stort framtida UE äventyr kanske
Synvillan vid delsjövägen e såld & utflyttning till Hasselblands huset e på gång

Det nuvarande tv-huset på Delsjövägen klassas som ett troligt rivningsobjekt. Det 22 000 kvadratmeter stora huset från 1971 är rejält nedgånget och det krävs stora investeringar om det skall bevaras.

Hela artikeln finns på http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=257389
Citera
2006-02-09, 19:15
Medlem
Coolcittes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cypress
det är ta mig fan samma hus vi menar. vad fan, ska du göra inbrott hos någon. Lyd mitt råd. Såvida du inte har en änterhake så kommer du inte in i den övergivna delen.

MVH
Cypress

Åkte förbi carneige fabriken idag och såg att bostadshuset var Sammanfogat med själva fabriken. har aldrig sett att det var samma hus förut...
Citera
2006-02-09, 23:01
Medlem
Cypresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coolcitte
Åkte förbi carneige fabriken idag och såg att bostadshuset var Sammanfogat med själva fabriken. har aldrig sett att det var samma hus förut...

Hur väl rekar du dina objekt igentligen?

MVH
Cypress
Citera
2006-02-12, 18:50
Medlem
Coolcittes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cypress
Hur väl rekar du dina objekt igentligen?

MVH
Cypress

Jo, men den upprustade delen har vägar gjorda va typ tegel och själva fabriksdelen är ju gjord av cement eller betong eller nåt. så det var svårt att se......
Citera
2006-02-12, 20:19
Medlem
Truxas avatar
Citat:
Jo, men den upprustade delen har vägar gjorda va typ tegel och själva fabriksdelen är ju gjord av cement eller betong eller nåt. så det var svårt att se......

Hörru! Du får väl ange källan, när du citerar...

Annars är det helt OK!
Citera
2006-02-12, 20:43
Medlem
Va ju där en sväng igår. Ballt ställe, Novotel alltså.
Ligger ju mellan hotellet och lägenheterna, måste gå runt och upp på gamla fästningen för att sedan fumla ner för en j*vla is backe o ner på ett tak.
Högre än det taket fattar jag inte hur man ska komma dock förutom o klättra på utsidan av huset.
Eventuellt vore la o försöka sparka in ett av fönstrerna som var igen satta, lär fungera. Kände bara lite löst, vill inte göra inbrott. (iaf inte om det inte är låst/igen bomat)).
Tänkte ta mig ner på andra sidan av taket för o kika men gick runt på framsidan o kikade istället. Ville inte riskera mitt liv.

Btw...den där metall brädan, varför använda den? Taket satt ju fast med kullen så va ju bara o gå ner för kullen o över till taket. Inget hopp eller nått, byggnaden satt ju ihop med kullen.
Citera
2006-02-13, 08:32
Medlem
Coolcittes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truxa
Hörru! Du får väl ange källan, när du citerar...

Annars är det helt OK!

Sorry, glömde att ange källan.
Men nu är den på plats!
Citera
2006-02-13, 13:26
Medlem
Truxas avatar
Citat:
Sorry, glömde att ange källan.
Men nu är den på plats!

Skitsnyggt!
Citera
2006-02-16, 02:19
Medlem
sweetfishs avatar
Som så helt oerfaren UE-are jag är, måste jag fråga, hur många brukar ni vara när ni ger ur på på UE? Jag är ganska så nyinflyttad i Göteborg, och bor inte så långt från Ramberget. Har själv sett några portar vid sidan av berget när man cyklat ner till Lindholmen i höstas. Men känns inte som det vore allt för lätt att komma in där? Eller om det öht finns något intressant/roligt att se där?

Ännu en fråga till er erfarna utforskare; tar ni med nytt folk någon gång? I så fall är jag intresserad.
Citera
2006-02-16, 03:41
Bannlyst
Hej skulle gärna vilja hänga med på ue expdition nu i vår... kan någon pma mig så hakar jag gärna på ... .
Citera
2006-02-16, 09:58
Medlem
tgbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweetfish
Som så helt oerfaren UE-are jag är, måste jag fråga, hur många brukar ni vara när ni ger ur på på UE? Jag är ganska så nyinflyttad i Göteborg, och bor inte så långt från Ramberget. Har själv sett några portar vid sidan av berget när man cyklat ner till Lindholmen i höstas. Men känns inte som det vore allt för lätt att komma in där? Eller om det öht finns något intressant/roligt att se där?

Ännu en fråga till er erfarna utforskare; tar ni med nytt folk någon gång? I så fall är jag intresserad.

I Ramberget ligger K3 ställverk som förser större delen av hisingen med el. Larmat och med personal på plats. Skaffa jobb på Göteborg energi så kan du få komma dit eftersom de bedriver viss utbildning i ett av bergrummen.

När det gäller att ta med nya så för vår del så vill vi nog se litet referenser, i form av bilder och expeditionsbeskrivningar samt att du har något eget intressant objekt att komma med eller att du redan känner någon som håller på och som kan ta med dig ut.
Citera
2006-02-19, 03:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tgbg
I Ramberget ligger K3 ställverk som förser större delen av hisingen med el. Larmat och med personal på plats. Skaffa jobb på Göteborg energi så kan du få komma dit eftersom de bedriver viss utbildning i ett av bergrummen.

När det gäller att ta med nya så för vår del så vill vi nog se litet referenser, i form av bilder och expeditionsbeskrivningar samt att du har något eget intressant objekt att komma med eller att du redan känner någon som håller på och som kan ta med dig ut.
Kan tipsa alla om ett ställe vid Kungsten... Uppe vid berget så finns det inne i skogen ett gammalt Saniatroium som är delvis nerrivet. Men det är rätt kul att UE,a på Man kan hitta lite små prylar osv... Vart ska det här gamla sjukhuset ligga någon stans i björkekärr bor i närheten tänkte ta mig dit och plåta lite idag Söndag....

Sedan så¨har jag hört rykten om att det ska finnas en tunnel från Säve gamla flygplats till AM4a en underjordisk tunnel som ska vara sammanlänkad med hamnen vet dock inte om det stämmer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in