2005-05-12, 04:28
Medlem
WaRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GodAfton
Mina inlägg är rent spex. Jag är ingen UEare. Jag hittar bara på. Som du kan se i posterna så talar jag "drakar och demoner"-språk och sedan "cyberpunk"-språk.
Det finns inga gångar under guldheden, bara tätt packad mull, och hur kul är det?
Jasså. Undrade vad fan du snackade om först. Lät inte direkt som att du skojade. Bor väldigt nära Wavrinskys .
Citera
2005-05-12, 17:37
Medlem
UT64s avatar
Finns visst gångar under Landala och Guldheden.
Är man uppmärksam hittar man dörrar o portar lite varstans där.
Finns t.ex. en persondörr rakt i berget i backen upp till Warinskys plats.
Fråga mig dock inte om några detaljer för jag har inte utforskat något där.
Citera
2005-05-12, 19:34
Medlem
WaRs avatar
Såg idag något uppmärksammande vid backen från gatan mellan Wavrinskys och Medicinaregatan (glömt namnet på gatan), och vattentornet som står vid Doktor Belfrages gata: Mitt i backen så finns det någon konstig form utav öppning(?). Jävligt stor var den iaf, och igenskruvad med två stora muttrar (dock helt totalrostade). Någon som vet vad det kan vara? "Öppningen" var ca 1.5x10, och uppdelad i olika plattor, ca 40cm breda. Ultratydlig ASCII-sketch:

Kod:
|______________________|
|                      |
|______________________|
|                      |
|______________________|
|                      |
|______________________|
|                      |
|______________________|
|                      |
|______________________|
|                      |
|______________________|
|                      |
|______________________|
Citera
2005-05-12, 20:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WaR
Såg idag något uppmärksammande vid backen från gatan mellan Wavrinskys och Medicinaregatan (glömt namnet på gatan), och vattentornet som står vid Doktor Belfrages gata: Mitt i backen så finns det någon konstig form utav öppning(?). Jävligt stor var den iaf, och igenskruvad med två stora muttrar (dock helt totalrostade). Någon som vet vad det kan vara? "Öppningen" var ca 1.5x10, och uppdelad i olika plattor, ca 40cm breda. Ultratydlig ASCII-sketch:

Kod:
|______________________|
|                       |
|______________________|
|______________________|
|______________________|
|______________________|
|______________________|
|                        |
|______________________|
|                        |
|______________________|

äre en lucka ner i marken du menar eller in i ett berg eller vadå?.. bor inte i gbg så jag har aldrig kunnat vart där och kollat
Citera
2005-05-12, 21:09
Medlem
WaRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dimmack
äre en lucka ner i marken du menar eller in i ett berg eller vadå?.. bor inte i gbg så jag har aldrig kunnat vart där och kollat
Då min ACSII-beskrivning inte lyckades få er förstådda, trots dess fantastiska tydlighet, så kommer här en paint-bild.

Klick

Ni behöver inte påpeka mina paintarskills . Kanske kommer ett foto någon dag .
Citera
2005-05-12, 22:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WaR
Då min ACSII-beskrivning inte lyckades få er förstådda, trots dess fantastiska tydlighet, så kommer här en paint-bild.

Klick

Ni behöver inte påpeka mina paintarskills . Kanske kommer ett foto någon dag .
satt domdär metal bitarna ihop emd varandra eller låg dom bara lappade över varan eller har jag missöfrståt din bild totalt?
Citera
2005-05-13, 15:18
Medlem
WaRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dimmack
satt domdär metal bitarna ihop emd varandra eller låg dom bara lappade över varan eller har jag missöfrståt din bild totalt?
Överlappande. Det är betongplattor.
Citera
2005-05-13, 17:07
Medlem
UT64s avatar
Hmm
Har en gång hört att polisen hade/har en reservledningscentral
i det vattentornet.
Citera
2005-05-13, 18:23
Awaiting Email Confirmation
Högsbo-Kaverös m.m

Var uppåt Kaverös häromdagen, nästan mitt i en korsning fanns ett inslag med låsta portar rätt in i berget, någon som har koll på vad det är?

Någon som vet något intressant om Kviberg, finns ju en del där bl.a ett inslag nästan vid spårvagnshållplatsen och uppe på berget vid gamla radarskolan finns ett inhägnat område med lite luftintag modell äldre...
Citera
2005-05-13, 19:43
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Någon som vet något intressant om Kviberg, finns ju en del där bl.a ett inslag nästan vid spårvagnshållplatsen och uppe på berget vid gamla radarskolan finns ett inhägnat område med lite luftintag modell äldre...

Det är ju gamla LV6 och jag hörde en gång från en kompis som gjorde
lumpen där att bergrummet där användes som militärt förråd och även
innehöll ett kafé.
Citera
2005-05-13, 21:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Hmm
Har en gång hört att polisen hade/har en reservledningscentral
i det vattentornet.

det skulle förvåna mej extremt mycket.. eftersom en polisledningscentral måste vara sisådär skyddat för yttre hot.. och det är det inte direkt i ett vattentorn.. i stockholm har vi våra små¨ledningscentraler nedsprängda femti meter ner i berggrunden och tål tom en kärnvapen attack.. det är iaf den info jag fått
Citera
2005-05-13, 21:48
Medlem
WaRs avatar
Verkar vara en ganska gammal sak och inte i bruk hursom. Som sagt var är det inget lås (inte vad jag såg) och endast två väldigt rostiga stora muttrar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in