2006-03-02, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av malmen76
Det finns en Tunnel till ka4 som mynningen är i Nya varvet och in till stan. Går du ner längst ner där i nya varvet så ser du mynningen!

Ser jag till SKF om jag tittar in vid nya varvet?
Citera
2006-03-02, 17:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av griffin
Ser jag till SKF om jag tittar in vid nya varvet?
Äh lägg av den tunnel mynningen går in mot stan Majorna från majorna till Sahlgrenska osv Det är mkt berg i dom områderna om du springer omkring i slottskogen så hittar du en lika dan mynning som går till Landala osv. Är det en tillfällighet???
Citera
2006-03-02, 17:52
Medlem
Citat:
Äh lägg av den tunnel mynningen går in mot stan Majorna från majorna till Sahlgrenska osv Det är mkt berg i dom områderna om du springer omkring i slottskogen så hittar du en lika dan mynning som går till Landala osv. Är det en tillfällighet???

Är du någorlunda seriös så förstår du vad jag menar... Först pratar vi om en tunnel vid SKF. Sedan nämner någon att det finns ett bergrum vid SKF (vilket alla som följt denna tråd redan vet för det har varit uppe flertalet gånger) sedan kommer det ett inlägg om tunnelmynning vid nya varvet i samband med SKF-diskussionen.

Allvarligt?

Citat:
Det finns en Tunnel till ka4 som mynningen är i Nya varvet och in till stan. Går du ner längst ner där i nya varvet så ser du mynningen!
Citera
2006-03-02, 17:56
Medlem
Hur gick det med tunnelmynningen i bergshangaren vid Säve flygplats?
Citera
2006-03-02, 18:05
Medlem
Avloppstunnel Lerum -> Göteborg

LÄNK
Citera
2006-03-03, 11:19
Medlem
Citat:
Hm kan du då förklara hur tusan dom har lyckas att bygga Göta tunneln om det nu ska vara så omöjligt!!!!

Läs mina inlägg lite noggrannare!

Det är svårt att bygga tunnlar i lera, inte omöjligt.

Däremot är det omöjligt att bygga ihop alla regementen i sverige med tunnlar.

Göta tunneln går i berg men mynningarna ligger i lera och här krävs det kraftiga betongkonstruktioner för att kunna stå emot sättningarna i leran.

Att bygga en lång tunnel i lera är mycket svårt rent konstruktionsmässigt och därför undviker man att bygga sådan tunnlar.
Citera
2006-03-03, 12:30
Medlem
Carlzones avatar
Citat:
Avloppstunnel Lerum -> Göteborg

LÄNK

Är det där en gammal tidningsarktikel?
Citera
2006-03-03, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carlzone
Är det där en gammal tidningsarktikel?
En dag gammal... =)
Citera
2006-03-03, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smurfgrodan
finns. Men den är_VÄL_dold för allmänheten! Du fattar nog varför...Det frekommer guidade turer därinne och dessutom öppnar Aeroseum där i december-06.

Visst finns den gången; det är ingen skröna.

Hur gick det med denna tunnelöppning, sitter fortfarande med kartan och vill stämma av dina uppgifter....
Citera
2006-03-03, 19:25
Bannlyst
Tyvärr

så är det hemligt som du förstår med den infarten till tunnelsystemet! Jag vet var den är, men får inte avslöja den. Den finns där.
Citera
2006-03-03, 19:41
Medlem
TSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coolcitte
ja jag pratar om energiverket. när jag tänker efter är det nog ingen fästning. man kan stå uppe på muren så är det bara ruiner. det ligger rätt nära järntorget. mot hamnen

Om du menar det som ligger ovanför esperantoplatsen så finns det faktiskt lite sevärt där. Om du startar från esperantoplatsen och går kungsgatan upp (på höger sida) Så kommer du snart se en dörr av trä i muren, här kan man gå in om man har nyckel men det är inte så mkt. att se ändå. Fortsätt förbi dörren och ta sedan höger så fort muren slutar och gå upp mot toppen av berget. På din väg dit så kommer du se en gallergrind, här innanför finns det ganska långa (och trånga) gångar och om man vill så borde det gå att slinka in där utan att förstöra något. Nu var det ett tag sedan jag var där så grinden kanske är bättre förseglad nu, men gå och titta om du är nyfiken.
Citera
2006-03-03, 20:24
Medlem
Carlzones avatar
Citat:
En dag gammal... =)

Okej, bor ju nästan i lerum så är ju kul med lite fler tunnlar att kolla närmare på.
Jag menar de borde ju ev bygga några service tunlar och sådant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in