2013-05-23, 21:04
Medlem
GosigKamels avatar
Det tråkiga för Stockholm är att det krockar med en festival i Chicago (?) jag glömt namnet på nu, så tyvärr är det mesta redan uppbokat i juni verkar det som!
Citera
2013-05-23, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GosigKamel
Det tråkiga för Stockholm är att det krockar med en festival i Chicago (?) jag glömt namnet på nu, så tyvärr är det mesta redan uppbokat i juni verkar det som!
Satt också och kolla på det där, dom som är körda är bland annat: Dirty South, Nicky Romero, AN21, Calvin Harris, Bingo Players, R3hab, Tommy Trash, Zedd, Chuckie m.m..
Citera
2013-05-23, 22:46
Medlem
Lite OT här, vad tror ni om bengalbränning där inne? Inte 20 st men en till tre st kanske? (Om vi jag nu skulle få in de)
Citera
2013-05-23, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh0tcall3r
Satt och funderade lite på ett spelschema, tycker att fredagen ser ganska självklar ut, förutsatt att det inte släpps fler artister. Lördagen däremot är väldigt mycket svårare tycker jag men jag ger det ett försök där med.

Observera att jag försöker vara realistisk och utgår inte ifrån hur det hade sätt ut på en annan festival där det förmodligen hade varit annorlunda speltider är på Summerburst.

Nåväl här har ni min gissning:

Fredag: La Fleur, Arty, Steve Aoki, Hardwell, Alesso, Steve Angello. Mina tankar kring denna uppställning är att både La Fleur och Arty är hyfsat okända för den stora massan men Arty bör vara strået vassare och spelar dessutom mer mainstream musik.

Sen står det ju på Hardwells hemsida att han ska spela mellan 18.15-19.45 vilket gör att han spelar som 3a ifrån slutet. Det finns inte en chans i världen att Steve Aoki skulle få en senare speltid än Alesso, speciellt inte i Sverige och Steve Angello är fredagens huvudakt så han lär stänga.

Lördag: W&W, Madeon, Albin Myers, Dimitri Vegas & Like Mike, Otto Knows, Sebastian Ingrosso. Känns väldigt hugget som stucket förutom, det enda som är 100 % klart är att Sebastian Ingrosso avslutar, sen är jag ganska säker på att Otto Knows eller DV & LM spelar innan han, frågan är bara vem.

Sen är det faktiskt väldigt svårt, jag vill verkligen att Albin Myers ska börja spela så man kan dricka öl under den tiden istället men eftersom vi är i Sverige så gör det det hela svårare att gissa. Jag tror att Madeon är större än W&W för de flesta Stureplansbesökarna och därför får en något senare tid.

Helst hade jag velat ändra om i stort sätt hela lördagens spelschema, hade velat att DV & LM avslutat och att både W&W och Madeon fick en senare tid samt att Albin Myers och Otto Knows spelade först så att man kunde hoppat över de två.

Skulle inte tro att Otto kör innan Seb då har något blivit väldigt fel. Fredagen låter väldigt rimligt och om de står på Hardwells hemsida så blir de nog som du sa.
Men skulle jag lägga mig gissning på lördagen och som jag hoppas så börjar Albin > Otto > Madeon > W&W > DV & LM > Sebastian Ingrosso. För mig iaf är de självklart spelschema.
Titta på alla hits w&w har släppt den senaste tiden, yfffffff.

Fred ut
Citera
2013-05-23, 23:18
Medlem
Rolling-stoneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pajenyo
Skulle inte tro att Otto kör innan Seb då har något blivit väldigt fel. Fredagen låter väldigt rimligt och om de står på Hardwells hemsida så blir de nog som du sa.
Men skulle jag lägga mig gissning på lördagen och som jag hoppas så börjar Albin > Otto > Madeon > W&W > DV & LM > Sebastian Ingrosso. För mig iaf är de självklart spelschema.

Fred ut

Håller så jävla mkt med dig !!

Möjligen att Otto borde öppna före Madeon och sedan Albin som nummer 3. Albin är mer drivig och tung, passar betydligt sämre som warm up än vad tex Otto gör. Sen hade jag gärna sett att DV/LM hade stängt kvällen efter kvällens main-act som såklart är Ingrosso! DV/LM är en av de bästa closing act i världen imo, och hade varit perfekt som final efter den totala eufori-psykos som Seb med största sannolikhet kommer skapa! (Detta lär ju aldrig hända på SB, men ändå)

Men med SPG vet man ju aldrig... Dom har ju visat förr hur lite dom kan om house-scenen. Med deras tänk så får väl W2W öppna...
Citera
2013-05-24, 00:21
Medlem
Alligator_Gundes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SEE91
Satt också och kolla på det där, dom som är körda är bland annat: Dirty South, Nicky Romero, AN21, Calvin Harris, Bingo Players, R3hab, Tommy Trash, Zedd, Chuckie m.m..

Många bra namn som försvinner där! :/

Citat:

Fred ut

Någon som tidigare nämnde att Otto Knows är knuten till Refune records (Sebs label), så Ingrosso kan ju ha gjort en deal där Otto ska spela före honom.
Citera
2013-05-24, 01:28
Medlem
Citat:

Fred ut

Tänker som så att, som ni tidigare sa så är ju Otto signad av Sebastians label sen är vi ju i Sverige på en festival som SPG annordnar. Annars så hade jag instämt på det fetstilta
Citera
2013-05-24, 10:27
Medlem
Rolling-stoneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh0tcall3r
Tänker som så att, som ni tidigare sa så är ju Otto signad av Sebastians label sen är vi ju i Sverige på en festival som SPG annordnar. Annars så hade jag instämt på det fetstilta

Ok att det är SPG som anordnar och att Otto av någon oförklarlig anledning är så stor i Sverige. Det är möjligen två anledningar som säkert kan spela in. Men att hans skulle vara signad av en main-acts eget skivbolag är ju ett helt orelevant faktum i detta sammanhang. Det här är ju en festival som arrangeras av SPG Live, inte av Refune. Kan inte tänka mig att artister har något att säga till om hur arrangörerna ska lägga spelschemat. Såklart har dom en del att säga till om ang deras egna placering, men inte hur eller när de andra akterna ska spela!
Citera
2013-05-24, 12:21
Medlem
hur ser det ut med antal poliser inne på summerburst i sthlm respektive gbg? mkt civilpoliser som letar efter folk med stora pupiller eller är det rätt lugnt?

hur gör ni andra? tar ni ecstasy eller ngt annat eller skiter ni i för att det är i sverige?
Citera
2013-05-24, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rolling-stoned
Ok att det är SPG som anordnar och att Otto av någon oförklarlig anledning är så stor i Sverige. Det är möjligen två anledningar som säkert kan spela in. Men att hans skulle vara signad av en main-acts eget skivbolag är ju ett helt orelevant faktum i detta sammanhang. Det här är ju en festival som arrangeras av SPG Live, inte av Refune. Kan inte tänka mig att artister har något att säga till om hur arrangörerna ska lägga spelschemat. Såklart har dom en del att säga till om ang deras egna placering, men inte hur eller när de andra akterna ska spela!

Du har säkert rätt om det fetstilta, är inte jätteinsatt

Citat:
Ursprungligen postat av cidinho
hur ser det ut med antal poliser inne på summerburst i sthlm respektive gbg? mkt civilpoliser som letar efter folk med stora pupiller eller är det rätt lugnt?

hur gör ni andra? tar ni ecstasy eller ngt annat eller skiter ni i för att det är i sverige?

Använd brillor och håll dig någorlunda inne i smeten, även fast det är svårare att dansa då... Jag kommer köra på tjack, brillor och tuggummi första dagen, får se hur jag gör den andra
Citera
2013-05-24, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cidinho

Förra året dega jag ett halvt gram MDMA och stog som ett technodjour med mina lika påtända polare vid sidan av den stora publiken. Var inga problem där. Körde brillor, och så klär vi oss propert. Men det är ju lite waste ändå med tanke på att 99,99% av publiken krökar som svin och puttas och bråkar. Blir ju mest obehagligt när man är helt kärleksfull själv. Hörde rykten av några polare som hade sett polisen plocka folk för pisstest, men såg inget på stora golvet. Tror inte de har personal att gå och stirra när det står 10 000 pers och dansar. Men på det lilla "techno"-golvet de hade förra året så såg jag några civilare som gick runt och var dryga. Bara att hålla sig undan därifrån.

Jag kör dock MDMA i år igen, ses i vimlet! :-D
Citera
2013-05-24, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dropkick1
Förra året dega jag ett halvt gram MDMA och stog som ett technodjour med mina lika påtända polare vid sidan av den stora publiken. Var inga problem där. Körde brillor, och så klär vi oss propert. Men det är ju lite waste ändå med tanke på att 99,99% av publiken krökar som svin och puttas och bråkar. Blir ju mest obehagligt när man är helt kärleksfull själv. Hörde rykten av några polare som hade sett polisen plocka folk för pisstest, men såg inget på stora golvet. Tror inte de har personal att gå och stirra när det står 10 000 pers och dansar. Men på det lilla "techno"-golvet de hade förra året så såg jag några civilare som gick runt och var dryga. Bara att hålla sig undan därifrån.

Jag kör dock MDMA i år igen, ses i vimlet! :-D

Låter rimligt de du säger. Chansen att man blir gripen kan ju inte vara stor med tanke på allt folk sen att man dansar "mer" än de andra lär de inte bry sig om.

Ska prova MDMA i år jag med. Blir ju oskulden med de satt säga. Var för dyrt förra året att borsta ladd..
Ser mer fram emot detta årets setup än den som var förra året så lär bli nuts.

Ser ni en utklädd kille som är helt nuts så kan de vara jag heeheh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in