2013-05-22, 11:10
Medlem
1stSIRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fkooll
Hur många tar Stadion egentligen?

Runt 22 000 per dag enligt Stureplan.se http://goo.gl/MnrRO.
Senast redigerad av 1stSIR 2013-05-22 kl. 11:13.
Citera
2013-05-22, 11:11
Medlem
1stSIRs avatar
Dubbelpost.
Citera
2013-05-22, 19:03
Medlem
Grabbjaevels avatar
Är det Sturecompagniet man kan hämta banden på, innan insläppet på Stadion?
Citera
2013-05-22, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh0tcall3r
Satt och funderade lite på ett spelschema, tycker att fredagen ser ganska självklar ut, förutsatt att det inte släpps fler artister. Lördagen däremot är väldigt mycket svårare tycker jag men jag ger det ett försök där med.

Observera att jag försöker vara realistisk och utgår inte ifrån hur det hade sätt ut på en annan festival där det förmodligen hade varit annorlunda speltider är på Summerburst.

Nåväl här har ni min gissning:

Fredag: La Fleur, Arty, Steve Aoki, Hardwell, Alesso, Steve Angello. Mina tankar kring denna uppställning är att både La Fleur och Arty är hyfsat okända för den stora massan men Arty bör vara strået vassare och spelar dessutom mer mainstream musik.

Sen står det ju på Hardwells hemsida att han ska spela mellan 18.15-19.45 vilket gör att han spelar som 3a ifrån slutet. Det finns inte en chans i världen att Steve Aoki skulle få en senare speltid än Alesso, speciellt inte i Sverige och Steve Angello är fredagens huvudakt så han lär stänga.

Lördag: W&W, Madeon, Albin Myers, Dimitri Vegas & Like Mike, Otto Knows, Sebastian Ingrosso. Känns väldigt hugget som stucket förutom, det enda som är 100 % klart är att Sebastian Ingrosso avslutar, sen är jag ganska säker på att Otto Knows eller DV & LM spelar innan han, frågan är bara vem.

Sen är det faktiskt väldigt svårt, jag vill verkligen att Albin Myers ska börja spela så man kan dricka öl under den tiden istället men eftersom vi är i Sverige så gör det det hela svårare att gissa. Jag tror att Madeon är större än W&W för de flesta Stureplansbesökarna och därför får en något senare tid.

Helst hade jag velat ändra om i stort sätt hela lördagens spelschema, hade velat att DV & LM avslutat och att både W&W och Madeon fick en senare tid samt att Albin Myers och Otto Knows spelade först så att man kunde hoppat över de två.

Galavant skall väl också in i smeten?
Citera
2013-05-22, 20:30
Medlem
Grabbjaevels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ammer
Galavant skall väl också in i smeten?
Ska de verkligen lira? Tror de "endast" har gjort låten. Har de verkligen mer än så att komma med för att fylla ut en hel spelning av mestadels eget material? Dessutom står de inte med på hemsidan under fliken Artister.
Citera
2013-05-22, 21:32
Medlem
Jag tror också bara att det har gjort låten, tror inte att de ska spela något.
Citera
2013-05-22, 21:42
Medlem
Jag kommer inte ihåg vart men någonstans har jag läst mellan raderna att Galavant ska spela en stund. Detta är ingen 100%-ig information men jag tror dom kommer visa sig
Citera
2013-05-23, 13:07
Medlem
1stSIRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibbelito
Jag kommer inte ihåg vart men någonstans har jag läst mellan raderna att Galavant ska spela en stund. Detta är ingen 100%-ig information men jag tror dom kommer visa sig

Det stämmer nog. Tror det dock handlar om runt 15 minuter som de får, precis som Darwin & Backwall förra året (de producerade Summerburst 2012-låten).
Citera
2013-05-23, 13:16
Medlem
Lars Vinterdäcks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1stSIR
Det stämmer nog. Tror det dock handlar om runt 15 minuter som de får, precis som Darwin & Backwall förra året (de producerade Summerburst 2012-låten).

Lite OT men föregående års låt är bättre än Galavant's. En riktigt mjäkig mainstream dänga enligt mig.

Darwin och backwalls låt hade ett skönt sound som passade bra mellan akterna.
Citera
2013-05-23, 18:59
Medlem
Panickels avatar
På Summebursts hemsida finns 13 artister till Gbg och enbart 12 till Sthlm. Man kan ju hoppas att det betyder att det kommer åtminstone en till artist till Sthlm. Och när man ändå drömmer sig bort, varför inte ta drömmen ett steg längre och hoppas på Tiesto
Citera
2013-05-23, 19:16
Medlem
latahundens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Panickel
På Summebursts hemsida finns 13 artister till Gbg och enbart 12 till Sthlm. Man kan ju hoppas att det betyder att det kommer åtminstone en till artist till Sthlm. Och när man ändå drömmer sig bort, varför inte ta drömmen ett steg längre och hoppas på Tiesto

TIESTO KLAR FÖR STOCKHOLM!!

Citera
2013-05-23, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av latahunden
TIESTO KLAR FÖR STOCKHOLM!!

Haha, för helvete!!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto