2013-05-20, 22:58
Medlem
Alligator_Gundes avatar
Tror ni det kommer någon bra släpp till? Känns lite klent nu?
Citera
2013-05-20, 23:27
Medlem
Tror att det kanske kan släppas 1-2 artister per stad till, vet inte riktigt hur stora. Det är vad jag hoppas iaf!
Citera
2013-05-20, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alligator_Gunde
Tror ni det kommer någon bra släpp till? Känns lite klent nu?

Tror inte det. Möjligtvis att de släpper någon till någon klubb efteråt
Citera
2013-05-21, 02:13
Medlem
Alligator_Gundes avatar
När jag kollar på artistlistan så ser Lördagen i Stockholm riktigt intressant ut, dock kan väl inte Otto Knows spela precis innan Seb Ingrosso? Känns som det ska in ett större namn där.
Fredagen ser ganska jämn ut.
Citera
2013-05-21, 09:29
Medlem
GosigKamels avatar
Nu släpptes det en liten bomb iaf, Göteborg flyttar in på Nya Ullevi! Gillas!
Citera
2013-05-21, 09:57
Medlem
Om läktaren är avstängd på Nya Ullevi, hur kan det då vara mer plats där inne än på Valhalla?
Båda är fotbollsplaner?

Löparbanorna finns ju där men det går jämt ut med området runt om Valhalla IP som man hade inhägnat förra året!

Lär iaf bli grymt med ljusshowerna på läktarna framåt kvällen En kokande gryta!
Citera
2013-05-21, 10:29
Medlem
1stSIRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alligator_Gunde
När jag kollar på artistlistan så ser Lördagen i Stockholm riktigt intressant ut, dock kan väl inte Otto Knows spela precis innan Seb Ingrosso? Känns som det ska in ett större namn där.
Fredagen ser ganska jämn ut.

Fullt möjligt faktiskt då Otto Knows är signad av Ingrossos skivbolag.
Citera
2013-05-21, 11:09
Medlem
Satt och funderade lite på ett spelschema, tycker att fredagen ser ganska självklar ut, förutsatt att det inte släpps fler artister. Lördagen däremot är väldigt mycket svårare tycker jag men jag ger det ett försök där med.

Observera att jag försöker vara realistisk och utgår inte ifrån hur det hade sätt ut på en annan festival där det förmodligen hade varit annorlunda speltider är på Summerburst.

Nåväl här har ni min gissning:

Fredag: La Fleur, Arty, Steve Aoki, Hardwell, Alesso, Steve Angello. Mina tankar kring denna uppställning är att både La Fleur och Arty är hyfsat okända för den stora massan men Arty bör vara strået vassare och spelar dessutom mer mainstream musik.

Sen står det ju på Hardwells hemsida att han ska spela mellan 18.15-19.45 vilket gör att han spelar som 3a ifrån slutet. Det finns inte en chans i världen att Steve Aoki skulle få en senare speltid än Alesso, speciellt inte i Sverige och Steve Angello är fredagens huvudakt så han lär stänga.

Lördag: W&W, Madeon, Albin Myers, Dimitri Vegas & Like Mike, Otto Knows, Sebastian Ingrosso. Känns väldigt hugget som stucket förutom, det enda som är 100 % klart är att Sebastian Ingrosso avslutar, sen är jag ganska säker på att Otto Knows eller DV & LM spelar innan han, frågan är bara vem.

Sen är det faktiskt väldigt svårt, jag vill verkligen att Albin Myers ska börja spela så man kan dricka öl under den tiden istället men eftersom vi är i Sverige så gör det det hela svårare att gissa. Jag tror att Madeon är större än W&W för de flesta Stureplansbesökarna och därför får en något senare tid.

Helst hade jag velat ändra om i stort sätt hela lördagens spelschema, hade velat att DV & LM avslutat och att både W&W och Madeon fick en senare tid samt att Albin Myers och Otto Knows spelade först så att man kunde hoppat över de två.
Citera
2013-05-21, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh0tcall3r
Lördag: W&W, Madeon, Albin Myers, Dimitri Vegas & Like Mike, Otto Knows, Sebastian Ingrosso. Känns väldigt hugget som stucket förutom, det enda som är 100 % klart är att Sebastian Ingrosso avslutar, sen är jag ganska säker på att Otto Knows eller DV & LM spelar innan han, frågan är bara vem.

Sen är det faktiskt väldigt svårt, jag vill verkligen att Albin Myers ska börja spela så man kan dricka öl under den tiden istället men eftersom vi är i Sverige så gör det det hela svårare att gissa. Jag tror att Madeon är större än W&W för de flesta Stureplansbesökarna och därför får en något senare tid.

Helst hade jag velat ändra om i stort sätt hela lördagens spelschema, hade velat att DV & LM avslutat och att både W&W och Madeon fick en senare tid samt att Albin Myers och Otto Knows spelade först så att man kunde hoppat över de två.

Spelar Otto Knows efter både W&W och DV&LM så ska någon avgå. Han kan ju bara inte spela näst sist. Så stor är han inte, inte ens i Sverige! Jag tycker att lördagen känns tunn och sitter fortfarande och hoppas på att ett till hyfsat stort namn ska ansluta. Fredagen är världsklass rakt igenom
Citera
2013-05-21, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SEE91
Spelar Otto Knows efter både W&W och DV&LM så ska någon avgå. Han kan ju bara inte spela näst sist. Så stor är han inte, inte ens i Sverige! Jag tycker att lördagen känns tunn och sitter fortfarande och hoppas på att ett till hyfsat stort namn ska ansluta. Fredagen är världsklass rakt igenom

Som sagt mina tankar, men det känns som att Sverige med Stureplansgruppen i täten är så pass trångsynta. Som jag sa, hugget som stucket på lördagen, jag hoppas innerligt att DV & LM får spela innan Ingrosso men tvekar på det.

Otto Knows lär spela efter W&W, tyvärr
Citera
2013-05-21, 23:18
Medlem
GosigKamels avatar
Citat:
Vad kan du berätta om upplevelsen inne på Nya Ullevi?
– Vi vågar lova årets häftigaste evenemangsupplevelse. Nya Ullevi kommer bli en perfekt skådeplats. Vi har hysteriskt höga ambitioner vad gäller, ljud, ljus, effekter och upplevelse.
Citat:
Sittplatsläktarna kommer därför att vara stängda och fungera som plattform för en spektakulär ljus och effektshow mot slutet av kvällarna, en perfekt inramning! Med våra superambitiösa byggnationer av scen, serveringsområden och andra serviceområden kommer vi ha plats för 25 000 personer.
Blir intressant att se om SPG fixar detta nu, förra året blev man ju inte jätteimponerad direkt, speciellt inte ljudmässigt! Låter ju väldigt bra åtminstone, hade vart kul om man hade kunnat få se en riktigt ordentlig scen och show här hemma i Svedala!
Citera
2013-05-21, 23:43
Medlem
Hur många tar Stadion egentligen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här