2013-01-26, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FM11
Ingrosso är ju headliner på lördagen om du inte sett det.

Jag hoppas att du skämtade med hardstyle, kan nog vara den mest fruktansvärda genren inom EDM. Tech är perfekt tidigt på dagen, dub är inte heller helt omöjligt. Electro känns för hårt, så det känns inte riktigt bra tidigt på dagen.

Flera som var backstage vittnade om att han bara hade en CDJ på, vilket allt som oftast betyder att du mixat allt innan och således inte gör allting live. Dessutom var hans set på Tomorrowland med största sannolikhet också pre-mixat så det är inte alltför otroligt.

ja w/e, en second act då.. Så som ingrosso var förra året. Finns ju fortf en som plats kvar om du inte har sett det.

Resonerade bara om de faktiskt. Varför inte köra allt sånt på second stage? För mig är de vilket som vad som spelas, så länge inte tex carl cox skulle ställa sig där för då lär man bara somna på plats.

Har du säkra källor på det eller är de bara vad du hört?
Samma sak med tomorrowland.
Citera
2013-01-27, 11:45
Medlem
Alla tre artister jag önskade se är; Albin Myers, Hardwell och Otto Knows! att alla tre är bokade och klara är bara så sjukt gött

nu hoppas jag faktiskt på Tiesto, han är en legend inom musikvärlden
Citera
2013-01-27, 20:04
Medlem
Håller helt med många av förgående talare, hoppas på lite hårdare akter. Någon som hört talas om
Insanity Sweden? Tvådsgars House festival i Jönköping 8-9 februari. Galet tunga akter släppta. Bland annat nari & milani, Dada Life, Dimitri Vegas & Like Mike och sjukt tunga Knife Party!! Kolla gärna in deras Facebook sida. Www.facebook.com/insanitysweden. Hoppas vi ses där!
Citera
2013-01-27, 20:48
Medlem
zterozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rolling-stoned
Spelar det för roll? SB är ett "riktigare" forum för honom och hans musik.

Han stängde mycket riktigt Tomorrowland 2012.... Galet jävla röj asså!!
SB är mer mainstream house vilket inte Aoki är. Lixom phat brams skulle aldrig gå på rix fm medans alla Till exempel swedish house mafias låtar går där.

Ett annat exempel är DV&LM som var på SB förra året, var det 100 pers där ens? Och dem gör mer liknande aoki musik än vad SHM gör. Tack för mig
Citera
2013-01-27, 21:37
Medlem
Rolling-stoneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zteroz
SB är mer mainstream house vilket inte Aoki är. Lixom phat brams skulle aldrig gå på rix fm medans alla Till exempel swedish house mafias låtar går där.

Ett annat exempel är DV&LM som var på SB förra året, var det 100 pers där ens? Och dem gör mer liknande aoki musik än vad SHM gör. Tack för mig

Ok, så SB är en pop-festival som bara kan ha DJs vars musik spelas på radion??!

Och vad kallar du Aoki's "house" för då?? Underground??!
Citera
2013-01-28, 00:22
Medlem
FM11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pajenyo
ja w/e, en second act då.. Så som ingrosso var förra året. Finns ju fortf en som plats kvar om du inte har sett det.

Resonerade bara om de faktiskt. Varför inte köra allt sånt på second stage? För mig är de vilket som vad som spelas, så länge inte tex carl cox skulle ställa sig där för då lär man bara somna på plats.

Har du säkra källor på det eller är de bara vad du hört?
Samma sak med tomorrowland.
Om du somnar till ett Carl Cox-set är nog house inte något för dig, men om du hellre vill stå och veva med en massa douchebags är det upp till dig.

Angående Summerburst-setet är det 99 % säkert att det var pre-mixat, på Tommorowland var jag inte själv där och kan således inte vara lika säker. Dock så har jag hört från flera säkra källor (bland annat backstage-folk och fotografer) att bara en mixer var på under hans set.

Aja, Albin Myers är i alla fall klar nu vilket var ganska väntat. Missade tyvärr hans spelning förra året så ska bli sjukt roligt att se honom i år.
Citera
2013-01-28, 00:25
Medlem
FM11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zteroz

Varför folk inte var på Dimitri Vegas och Like Mikes spelning var ju för att Axwell lirade under samma tidpunkt. Om de fått en main-tid hade det nog varit fler folk som sett dem.

Om du utgår ifrån vad radion spelar för att definiera mainstream är du ju lost. Radion har spelat ut sin roll, Spotify har tagit över och där dunkas Steve Aoki som aldrig förr.
Citera
2013-01-28, 12:18
Medlem
GosigKamels avatar
Citat:
Varför folk inte var på Dimitri Vegas och Like Mikes spelning var ju för att Axwell lirade under samma tidpunkt. Om de fått en main-tid hade det nog varit fler folk som sett dem.

Om du utgår ifrån vad radion spelar för att definiera mainstream är du ju lost. Radion har spelat ut sin roll, Spotify har tagit över och där dunkas Steve Aoki som aldrig förr.
Vet inte om han syftar på SB Göteborg eller Stockholm, för i Göteborg spelade DV&LM mainstage på fredagen och då var det typ 100 pers där också, dock var det tiden som förstörde där också.
Citera
2013-01-28, 13:25
Medlem
Citat:
Om du somnar till ett Carl Cox-set är nog house inte något för dig, men om du hellre vill stå och veva med en massa douchebags är det upp till dig.

Angående Summerburst-setet är det 99 % säkert att det var pre-mixat, på Tommorowland var jag inte själv där och kan således inte vara lika säker. Dock så har jag hört från flera säkra källor (bland annat backstage-folk och fotografer) att bara en mixer var på under hans set.

Aja, Albin Myers är i alla fall klar nu vilket var ganska väntat. Missade tyvärr hans spelning förra året så ska bli sjukt roligt att se honom i år.

Menar inte att just Carl Cox är dålig menar mer att hans typ av house är väldigt långsam och händer inte så mycket enligt mig.
Tänker inte stå stilla under en spelning iaf så antar att jag också är den douchebagen då. Du kanske står stilla under en spelning och dunkar lite med foten, inte vet jag..

Hmmf okej.. vare sig de var pre-mixat eller inte så var de sjukt tungt iaf

Albin är en bra bokning som lär få en helt ok tid också

Mvh
Citera
2013-01-28, 15:01
Medlem
latahundens avatar
stå och dunka lite med foten om carl cox drar igång!? absolut inte, såklart man släpper loss.
Citera
2013-01-28, 17:32
Medlem
FM11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av latahunden
stå och dunka lite med foten om carl cox drar igång!? absolut inte, såklart man släpper loss.

Word

Citat:
Ursprungligen postat av pajenyo
Menar inte att just Carl Cox är dålig menar mer att hans typ av house är väldigt långsam och händer inte så mycket enligt mig.
Tänker inte stå stilla under en spelning iaf så antar att jag också är den douchebagen då. Du kanske står stilla under en spelning och dunkar lite med foten, inte vet jag..

Hmmf okej.. vare sig de var pre-mixat eller inte så var de sjukt tungt iaf

Albin är en bra bokning som lär få en helt ok tid också

Mvh

Aja, du verkar vara utom all räddning. Nåväl, smaken är som baken.

Haha, du verkar ju inte förstå grejen här. En DJ som kör pre-mixat är som ett liveband som kör med play back. Det är inte äkta och man pissar på allt vad DJ-konsten är för något.
Citera
2013-01-29, 00:00
Medlem
Citat:

Aja, du verkar vara utom all räddning. Nåväl, smaken är som baken.

Haha, du verkar ju inte förstå grejen här. En DJ som kör pre-mixat är som ett liveband som kör med play back. Det är inte äkta och man pissar på allt vad DJ-konsten är för något.

Istället för att börja grina över att de var pre-mixat (enligt dig) så var de riktigt bra.
Orkar inte direkt stå tänka på om de var pre-mixat eller inte. Har gärna kul och tänker på de saker som är bra än tänka på allt dåligt.

Tvekar på att du kan säga om de är pre-mixat eller inte heller för den delen.

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in