2013-01-29, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pajenyo
Menar inte att just Carl Cox är dålig menar mer att hans typ av house är väldigt långsam och händer inte så mycket enligt mig.

Kul att folk alltid tycker att typ tech/techno house och deep house är så seg och inget händer, men om man faktiskt lyssnar så inser man att det inte stämmer. Mainstream housen är ju minst lika repetitiv om inte mer... helt ointressant beat med kicken och standardsnaren, sen lägger dom på en ride över kicken medan något fade:ar in, sen kommer något break, lite snares sen någon ackordslinga. Sen nästa låt likadant igen och igen och igen. (Generaliserar lite om det är okej)
Citera
2013-01-30, 23:36
Medlem
FM11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pajenyo
Istället för att börja grina över att de var pre-mixat (enligt dig) så var de riktigt bra.
Orkar inte direkt stå tänka på om de var pre-mixat eller inte. Har gärna kul och tänker på de saker som är bra än tänka på allt dåligt.

Tvekar på att du kan säga om de är pre-mixat eller inte heller för den delen.

Mvh
Är du lost eller något? Att uppträda live som DJ måste ju innebära att man mixar live, eller hur? När en person då mixar allting innan är det inte ju inte äkta. Sen är det klart att man inte står och tänker på det live, det är ju något som kommer upp i efterhand.

Nu verkar du inte ha någon speciellt bra koll på DJ/rave-kulturen överhuvudtaget, så känns ganska onödigt att diskutera med dig om det.
Citera
2013-01-31, 10:11
Medlem
Rolling-stoneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FM11
Är du lost eller något? Att uppträda live som DJ måste ju innebära att man mixar live, eller hur? När en person då mixar allting innan är det inte ju inte äkta. Sen är det klart att man inte står och tänker på det live, det är ju något som kommer upp i efterhand.

Nu verkar du inte ha någon speciellt bra koll på DJ/rave-kulturen överhuvudtaget, så känns ganska onödigt att diskutera med dig om det.

Håller med. Men nu har inte SB ngt att göra med DJ/rave-kulturen... Det är en stor fest dit folk går för att få uppleva en stor show. Sen att de råkar vara så att de spelas "house" verkar bara vara en ren tillfällighet... Besökarna skiter i om de är pre-rec o då kvittar de väl?! Knappast ngn som går till SB för att få uppleva storslagna DJ-skills.
Citera
2013-01-31, 10:23
Medlem
GosigKamels avatar
Avsnitt två av inför Summerburst ute nu:

http://www.pocketent.tv/summerburst/2
Citera
2013-01-31, 12:53
Medlem
FM11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rolling-stoned
Håller med. Men nu har inte SB ngt att göra med DJ/rave-kulturen... Det är en stor fest dit folk går för att få uppleva en stor show. Sen att de råkar vara så att de spelas "house" verkar bara vara en ren tillfällighet... Besökarna skiter i om de är pre-rec o då kvittar de väl?! Knappast ngn som går till SB för att få uppleva storslagna DJ-skills.
Det är ju en housefestival ditt pucko, sen att house nu för tiden förknippas med fest är en annan sak.

Jag håller med om att Summerburst knappast är särskilt raveigt, men det är trots allt en housefestival och DJs och house är starkt förknippade, det är DJs som uppträder och DJs ska inte köra pre-mixat. Om det inte spelar någon roll kan man ju lika gärna skita i att ha DJn där och bara dra på ett mixtape med valfri stor producent/DJ och så får alla stå och dansa. För det spelar ju ingen roll enligt dig, eller hur?
Citera
2013-01-31, 12:59
Medlem
Rolling-stoneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FM11
Det är ju en housefestival ditt pucko, sen att house nu för tiden förknippas med fest är en annan sak.

Jag håller med om att Summerburst knappast är särskilt raveigt, men det är trots allt en housefestival och DJs och house är starkt förknippade, det är DJs som uppträder och DJs ska inte köra pre-mixat. Om det inte spelar någon roll kan man ju lika gärna skita i att ha DJn där och bara dra på ett mixtape med valfri stor producent/DJ och så får alla stå och dansa. För det spelar ju ingen roll enligt dig, eller hur?

Det är Summerburst....

Du slåss för den rätta saken men på fel arena, det var min poäng...
Citera
2013-01-31, 14:19
Medlem
Sudden777s avatar
Hur länge till tror ni det finns biljetter att köpa?
Citera
2013-01-31, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sudden777
Hur länge till tror ni det finns biljetter att köpa?

89% av biljetterna till Stockholm är sålda.

50% av biljetterna till Göteborg är sålda.
Citera
2013-01-31, 22:52
Medlem
FM11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rolling-stoned
Det är Summerburst....

Du slåss för den rätta saken men på fel arena, det var min poäng...
Ligger väl något i det antar jag, och det är nog det som stör mig mest.
Citera
2013-02-02, 02:00
Medlem
JamesTrombleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av latahunden
stå och dunka lite med foten om carl cox drar igång!? absolut inte, såklart man släpper loss.
Hur? Har aldrig förstått mig på deep house. Det bygger upp mot något, sen händer ingenting. Passar bättre på en undergroundclub på knivsöder, där alla dansar likadant hela kvällen - alternativt skapar en ring där man turas om att gå in och bjuda på liknande: http://www.youtube.com/watch?v=POCkzTiac1E än på Summeburst. Sen påstår många att vissa deep-house-dj's är världens bästa. Klart de framstår som det då deep house är den lättaste housegenren att mixa med.
Citera
2013-02-02, 11:28
Medlem
dunderdasens avatar
Fan nu börjar jag längta, Aoki kommer bli så fett!!
Någon som har en aning om hur premium-området kommer se ut? Förra året var det på sidorna men jag hörde nån som sa att det skulle vara i mitten i år..
Citera
2013-02-02, 19:28
Medlem
Rolling-stoneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JamesTrombley
Hur? Har aldrig förstått mig på deep house. Det bygger upp mot något, sen händer ingenting. Passar bättre på en undergroundclub på knivsöder, där alla dansar likadant hela kvällen - alternativt skapar en ring där man turas om att gå in och bjuda på liknande: http://www.youtube.com/watch?v=POCkzTiac1E än på Summeburst. Sen påstår många att vissa deep-house-dj's är världens bästa. Klart de framstår som det då deep house är den lättaste housegenren att mixa med.

Håller med dig helt och hållet. För på Summerburst är det ju ingen som dansar, där hoppar man ju bara upp och ner med armen vevandes i luften. Skulle man sätta en riktig fet DJ som spelar dansant musik, som Carl Cox. ja då skulle folk känna sig helt vilsna.

http://www.youtube.com/watch?v=A82DD-R9mhc
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in