2013-01-23, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars Vinterdäck
Jasså dom spelar den 9e feb? Du har inte möljligvis en länk till evenemanget, ska eventuellt till Sthlm just den helgen.

Ja Aoki lär ju vara riktigt ös det med, enligt en polare var han bland det bästa på Tomorrowland i somras.

Afrojack verkar lida av storhetsvansinne så du har säkert rätt i dina spekulationer

Känns som att artisterna kanske drar ner lite på tempot på en festival som SB? Just för att det är mycket mainstream-folk där. Om exv. romero spelar på en egen spelning lär ju trycket vara mycket högre Nåja jag hoppas på honom till SB!

Har du sett Hardwell?

Aa de spelar på en ställe som heter munchenbryggeriet. Länken har du här
http://www.ticnet.se/checkout/event.php?eventId=246491

Tror ingen tar SHMs spelning på tomorrowland hehe. Var inte där men om 3 dagars av madness på friends arena (ja, var på alla tre) så borde de vara ännu sjukare!
Men aokis spelning lär vara sjuk på SB.

Kan nog stämma rätt bra att han har lite hybris.. Synd dock, tror han skulle vara en fröjd att se.

Du menar lite mer okända namn? På tempo frågan där. Tror du har rätt när de kommer main-streamfolket. Ställa typ Zedd, Dirty South eller Knife Party - skulle dom inte ha någon aning om vem de i princip. Därefter inte kötta till de som dom köttar om Alesso spelar...
Vill ha lite hårdare än förra året!!

Såg Hardwell efter Tiesto som sagt. Var en bra jävla spelning må jag säga, av de jag såg. Såg kanske 45 min, så de bästa was yet to come.
Tyvärr så spelade han efter Tiesto och hade sätt hela romeros och alessos spelning. Energin och rösten var ju inte på top hehe.

Tror årets summerburst blir bättre än förra!

Mvh
Citera
2013-01-24, 12:54
Medlem
FM11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pajenyo
Steve aoki spelar på fredag enligt summerbursts hemsida så en till headline/second act kommer ju inom sin tid, så kan lika gärna bli dada life, afrojack eller knife party. Tycker dock dada life är third act satt säga. Kan lätt få bättre än dom som spelar innan ingrosso.

Alesso och någon ifrån Size kommer med all säkerhet komma! Sen vilka återstår att se. Helst AN21 & Max Vangeli

Nickys spelning var ju de bästa peppet man kunde få iför de andra enligt mig. (:

Mvh
Angello headlinar ju på fredagen så ingen mer headline kommer att komma. Afrojack är ju headliner så han kommer inte, Knife Party är inte en omöjlig bokning men tror inte att deras hårda musik slår rätt tidigt på dagen. Tycker man borda tänka lite taktiskt och boka någon tech-akt på dagen, är ganska tomt på dansgolvet vid den tiden ändå. Dessutom lockar de fler underground-nissar (däribland mig själv) och de kan tjäna lite mer pengar. En win-win-situation, helt enkelt.

Nickys set var inte väl genomfört, hörde rykten om att han körde pre-mixat också. Nej, hoppas på någon annan iår, Nicky är alldeles för utjatad.
Citera
2013-01-24, 18:01
Medlem
Albin Myers är förmodligen nästa släpp. Han postade en bild på instagram och skrev "Making a announcement video för my only gigs in Stockholm and Gothenburg this year".
Citera
2013-01-24, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FM11
Angello headlinar ju på fredagen så ingen mer headline kommer att komma. Afrojack är ju headliner så han kommer inte, Knife Party är inte en omöjlig bokning men tror inte att deras hårda musik slår rätt tidigt på dagen. Tycker man borda tänka lite taktiskt och boka någon tech-akt på dagen, är ganska tomt på dansgolvet vid den tiden ändå. Dessutom lockar de fler underground-nissar (däribland mig själv) och de kan tjäna lite mer pengar. En win-win-situation, helt enkelt.

Nickys set var inte väl genomfört, hörde rykten om att han körde pre-mixat också. Nej, hoppas på någon annan iår, Nicky är alldeles för utjatad.

På fredagen ja, vilket betyder att Aoki kör innan honom. Finns fortf en headline kvar på lördagen. Bara ingrosso är klar för lördagen än så länge så kan i princip bli vem som helst.

De har du helt klart rätt i, de första akterna kan ju helt klart var något mer annorlunda, så som dub, tech, electro eller något sånt. Varför inte hardstyle haha? Skulle vara bra omväxling faktiskt. Eller köra 2nd stage med bara sånt?

Ända jag sakna från hans set var WTF!?, resten var utmärkt. Hur skulle någon kunna veta de mer än han? om inte någon backstage worker såklart men tvekar starkt på de.

Mvh
Citera
2013-01-24, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SEE91
Albin Myers är förmodligen nästa släpp. Han postade en bild på instagram och skrev "Making a announcement video för my only gigs in Stockholm and Gothenburg this year".

Ser rätt lovande ut faktiskt, bättre än adrian lux iaf
Han lär ju få samma tid som adrian fick ungefär - 17-18ish?
Citera
2013-01-25, 10:39
Medlem
FM11s avatar
Citat:
På fredagen ja, vilket betyder att Aoki kör innan honom. Finns fortf en headline kvar på lördagen. Bara ingrosso är klar för lördagen än så länge så kan i princip bli vem som helst.

De har du helt klart rätt i, de första akterna kan ju helt klart var något mer annorlunda, så som dub, tech, electro eller något sånt. Varför inte hardstyle haha? Skulle vara bra omväxling faktiskt. Eller köra 2nd stage med bara sånt?

Ända jag sakna från hans set var WTF!?, resten var utmärkt. Hur skulle någon kunna veta de mer än han? om inte någon backstage worker såklart men tvekar starkt på de.

Mvh
Ingrosso är ju headliner på lördagen om du inte sett det.

Jag hoppas att du skämtade med hardstyle, kan nog vara den mest fruktansvärda genren inom EDM. Tech är perfekt tidigt på dagen, dub är inte heller helt omöjligt. Electro känns för hårt, så det känns inte riktigt bra tidigt på dagen.

Flera som var backstage vittnade om att han bara hade en CDJ på, vilket allt som oftast betyder att du mixat allt innan och således inte gör allting live. Dessutom var hans set på Tomorrowland med största sannolikhet också pre-mixat så det är inte alltför otroligt.
Citera
2013-01-25, 11:17
Medlem
Bara jag som tvekar på att vi får se Alesso i Sthlm i år? Aoki och Angello kommer ju avsluta första dagen. Det blir väl lite för tidigt för honom att köra innan dom? Dessutom ska Hardwell in där också. På lördagen så avslutar Ingrosso och det skulle väl vara konstigt med Alesso innan honom? Känns som dom två lirar mycket likadan musik, samma låtar och så. Eller tänker jag fel här?
Citera
2013-01-25, 13:58
Medlem
GosigKamels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SEE91
Nu kom filmen ut på Facebook, så du hade helt rätt Trevlig bokning enligt mig, gillar Albin skarpt och ska bli kul och se honom igen, hoppas på main stage!
Senast redigerad av GosigKamel 2013-01-25 kl. 14:04.
Citera
2013-01-25, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GosigKamel
Nu kom filmen ut på Facebook, så du hade helt rätt Trevlig bokning enligt mig, gillar Albin skarpt och ska bli kul och se honom igen, hoppas på main stage!
"Albin Myers will perform on mainstage at Summerburst Festival in Gothenburg on the 8th of June & in Stockholm on the 15th of June. www.summerburst.se"
Blir mainstage alltså
Citera
2013-01-25, 14:39
Medlem
naoshs avatar
Fredags glädje! Albin Myers kommer och gästar oss i både Göteborg och Stockholm!
Citera
2013-01-25, 15:09
Medlem
AIKDaniels avatar
Riktigt jävla kul med Myers i Stockholm!
Citera
2013-01-25, 17:08
Medlem
Lars Vinterdäcks avatar
Citat:
Aa de spelar på en ställe som heter munchenbryggeriet. Länken har du här
http://www.ticnet.se/checkout/event.php?eventId=246491

Tror ingen tar SHMs spelning på tomorrowland hehe. Var inte där men om 3 dagars av madness på friends arena (ja, var på alla tre) så borde de vara ännu sjukare!
Men aokis spelning lär vara sjuk på SB.

Kan nog stämma rätt bra att han har lite hybris.. Synd dock, tror han skulle vara en fröjd att se.

Du menar lite mer okända namn? På tempo frågan där. Tror du har rätt när de kommer main-streamfolket. Ställa typ Zedd, Dirty South eller Knife Party - skulle dom inte ha någon aning om vem de i princip. Därefter inte kötta till de som dom köttar om Alesso spelar...
Vill ha lite hårdare än förra året!!

Såg Hardwell efter Tiesto som sagt. Var en bra jävla spelning må jag säga, av de jag såg. Såg kanske 45 min, så de bästa was yet to come.
Tyvärr så spelade han efter Tiesto och hade sätt hela romeros och alessos spelning. Energin och rösten var ju inte på top hehe.

Tror årets summerburst blir bättre än förra!

Mvh

Ah såklart slutsålt! Du har inga tips på riktigt nice klubbar med hård house i Sthlm? (antar att du bor där?) Ska dit vecka 8.

Jo precis det jag menade. SPG får väl kompromissa, kör mainstream housen och ta in vissa hårdare spelningar för att tillfredställa oss galningar.

Haha ja man blir sjukt mör i kroppen av dessa festivaler. Såg helt döende ut på söndagen samt att man hade träningsvärk i magen och ryggen som aldrig förut. Skorna hade ingen sula kvar heller

Festivalen är ju så ung än så länge vilket gör att den borde bli bättre och bättre!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in