2012-12-19, 09:49
Medlem
Tankishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FM11
För det tredje: Sluta vara så jävla korkade och tänk innan ni skriver.

Lugna dig.

Alla har ju i princip alltid olika åsikter och musiksmak. Varför påhopp?
Citera
2012-12-19, 10:31
Medlem
FM11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tankish
Lugna dig.

Alla har ju i princip alltid olika åsikter och musiksmak. Varför påhopp?

Inget påhopp, blev mest irriterad på de som hävdar att house och USA inte hör ihop. Ber om ursäkt om någon tog illa upp.
Citera
2012-12-19, 10:37
Medlem
Riktigt grymt med Hardwell!
Citera
2012-12-19, 11:08
Medlem
Caesarns avatar
Citat:
Det är ingen slump att flera svenska DJs (däribland Adrian Lux, Eric Prydz och Steve Angello) flyttat till staterna.
Nog har väl Prydz flyttat till vår lite närmare ö (och närmare bestämt London), eller?

Kul med Hardwell! Lirar skön musik samtidigt som det inte kommer bli riktigt lika mycket "konsertstämning" (alla står vända mot artisten, dansar ej, etc etc) som när t.ex. Ingrosso kör.
Citera
2012-12-19, 11:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Caesarn
Nog har väl Prydz flyttat till vår lite närmare ö (och närmare bestämt London), eller?
Fel. USA nu, England förut.

Grymt med Hardwell ja. Skulle gärna se Cazzette nu!
Citera
2012-12-19, 11:24
Medlem
Caesarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DukesOfSluca
Fel. USA nu, England förut.
Okej, får väl lita på dig.

Citat:
Ursprungligen postat av DukesOfSluca
Grymt med Hardwell ja. Skulle gärna se Cazzette nu!
Inte mig emot! Nya albumet innehåller ett gäng sköna låtar och deras remix av Titanium är förmodligen världens bästa låt någonsin. Nja, kanske inte, men nästan.
Citera
2012-12-19, 11:27
Medlem
Wretch32s avatar
Citat:
Kände att jag var tvungen att svara på allt jidder om Guetta och kommersiell house.

För det första: En stor anledning till varför Guetta blivit stor och lockar mycket publik är för att hans musik spelar på radion. Har flera vänner som gillar Guetta för att han är den enda (tillsammans med typ Afrojack och SHM) som de känner till, och när han då kommer till exempelvis Summerburst är det ganska självklart att de vill se honom. Då blir det också stort tryck, dels för att han är sist men också för att han gör lättsmält, kommersiell och dålig house. Sen att han snor musik är en annan fråga.

För det andra: Ni som säger att USA inte har något med house att göra borde läsa på lite historia. Det var på klubbar som The Warehouse och The Music Box som house föddes, inte på Ibizia som många tror. Sen har vi ju flera stora amerikanska DJs idag, bland annat Kaskade, Porter Robinson, Pierce Fulton, Wolfgang Gartner mfl. Dessutom har USA också flera av de mest prestigefulla klubbarna: Pacha NYC, Pier 94, Surrender Las Vegas osv osv. Det är ingen slump att flera svenska DJs (däribland Adrian Lux, Eric Prydz och Steve Angello) flyttat till staterna.

För det tredje: Sluta vara så jävla korkade och tänk innan ni skriver.

Precis! Guetta gör lättsmält radio kommersiell house som du säger.
Därför banar han väg för housen att spelas mer och mer på radion och
att nå ut med house musiken till dom som annars kanske bara lyssnar på artister som Pitbull, Lady Gaga, Nicki Minaj, Rihanna osv. På tal om alla dom 4 så har även dom börjat ta till sig mer och mer house influenser

OT: KOMMER HARDWELL SÅ KOMMER DET BLI BÄSTA SOMMAREN NÅGONSIN!!!
Citera
2012-12-19, 11:58
Medlem
GosigKamels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wretch32
OT: KOMMER HARDWELL SÅ KOMMER DET BLI BÄSTA SOMMAREN NÅGONSIN!!!
Hardwell kommer till båda så blir nog en bra sommar då
Citera
2012-12-19, 12:26
Medlem
den här sommaren kommer ju bli fucking EPIC!! Längtar så in i helvete!! Bryr mig inte om resten av dom som kommer så länge hardwell är där!
Citera
2012-12-19, 12:37
Medlem
discomusens avatar
Gbg hade Dada förra året men i år är de ÄNNU bättre så hoppas innerligt sthlm får se lite dadaa
Citera
2012-12-19, 12:47
Medlem
Har läst igenom tråden men inte sett något om det, skjut mig inte om jag missat

Är det någon som vet hurdana priserna är på drickat är och vad det är för utbud dom har inne på SB?
Citera
2012-12-19, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiwistick
Har läst igenom tråden men inte sett något om det, skjut mig inte om jag missat

Är det någon som vet hurdana priserna är på drickat är och vad det är för utbud dom har inne på SB?
Förra året var det Sommersby Päron Cider och Carlsberg(?) för 55-60 spänn tror jag, fanns nog bara det, ingen sprit har jag för mig, kan absolut ha fel!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in