Inget jag hört något om alls faktiskt. Såg dom för ungefär ett år sedan, då fanns dom fortfarande i alla fall.
Då var de bara ett rykte som florerade iom att de annonserade sista TATW, eller hur de nu var. Aja, långt ifrån headline-material på SB.
Citat:
Ursprungligen postat av Caesarn
Fatboy Slim vore... Fett. Och en inte helt omöjlig bokning. Ska vi börja önska gamla legendarer så hade annars Daft Punk varit min dröm.
Om Hardwell eller liknande får headlina får det ändå ses som en flopp för SPGs bokare. Det gäller ju inte bara att sälja slut (vilket man kommer göra oavsett), utan även behålla den extrema hypen kring eventet. Chuckie skulle dock sitta jävligt fint, och är inte alls en omöjlig bokning. Men, återigen, inte som en av de fyra stora tror jag. Exempelvis så lirade Hardwell som support act till Tiesto i Globen härom sistens. Det skulle du inte se Axwell göra.
Solveig har jag aldrig varken sett eller hört live så jag har inte så mycket att säga om honom. Rent spontant skulle jag i så fall se honom istället för någon NRJ-DJ som värmer upp när portarna öppnar på fredagen, och knappast som någon headliner. Har jag för låga tankar vad gäller herrn?
Cazzette skulle jag gärna se förresten, men det känns som om de hänger lite för tätt ihop med At Night och inte anser sig bli promotade nog om de inte får rida på Aviciis våg.
Tycker du har helt fel ang Hardwell. Förstår faktiskt inte riktigt vad du menar alls egentligen för med ditt resonemang så är bara SHM-grabbarna plus typ 2-3 till i hela världen stora nog att passa Summerburst.. SB är en liten mini house-festival i lilla Sverige som lever på hypen. Om inte världens största och kändaste house-DJs passar som headline - vilka gör det då?? (Chuckie, Solveig, Laidback, Hardwell osv)
Och att Hardwell stängde efter Tiesto på hans Club Life-spelning är ju dels för att dom är bästa kompisar. Hardwells karriär har ju varit helt beroende av stödet från Tiësto. Självklart att han turnerar med Tiësto då och då om han tillfrågas!! Dessutom har ju 2011-2012 varit Hardwells år om ngn. Att han placerades på DjMags lista som #6 förtydligar ju bara detta. Självklart kan han heada Summerburst!!
Andra som skulle kunna få en sen plats på spelschemat, iaf enligt mig, är Fedde le Grand och Benny Benassi. Alesso är definitivt en kandidat till de sista platserna.
Och ang Martin Solveig, skulle han vara en warm up-act tidigt på dagen menar du?? Nej du han är större och bättre än så!! Har sett honom 3 ggr och han gör grymma live-set och har en grym live-presence.
Och här hans set från Sensation i Köpenhamn förra året. Hela settet är enligt egen utsago helt spontant dessutom. Vilket är ganska unikt nu för tiden. Han hade bestämt start-låt sen körde han bara ! Sånt imponerar på mig!! https://soundcloud.com/nickraymondg/...ensation-white
Senast redigerad av Rolling-stoned 2012-12-06 kl. 15:18.
Jag tror faktiskt att Alesso skulle axla rollen som en headliner alldeles utmärkt, killen är grymt duktig och är vääääldigt känd bland i stort sett alla som kommer att gå på SB. Sen håller jag med dig Rolling ang. att det faktiskt är en liten pytte-festival i Sverige som kanske får acceptera att man inte kan locka de allra största.
Nae Hardwell och Alesso som sena akter skulle varken förvåna mig eller göra mig besviken, sen är det ju tråkigt att en sån som Solveig kommer att få en relativt tidig tid på dagen eftersom att de flesta inte vet vem han är, jag kan tänka mig någonstans 17-19 (om han nu blir bokad), men så är det.
Annars tycker jag Cazzette hade varit riktigt fett, dom levererade grymt på Tomorrowlandz och hade inte alls gjort bort sig på SB, snarare tvärtom tycker jag dom är värda en hyffsat sen tid också, skulle varit härligt att få in lite mer electrostuk istället för all pianohouse som liras!
Förövrigt så känner jag mig som den enda i hela världen som hoppas på att dom INTE bokar Dada Life.
Senast redigerad av Westwood 2012-12-08 kl. 02:03.
Jag tror faktiskt att Alesso skulle axla rollen som en headliner alldeles utmärkt, killen är grymt duktig och är vääääldigt känd bland i stort sett alla som kommer att gå på SB. Sen håller jag med dig Rolling ang. att det faktiskt är en liten pytte-festival i Sverige som kanske får acceptera att man inte kan locka de allra största.
Nae Hardwell och Alesso som sena akter skulle varken förvåna mig eller göra mig besviken, sen är det ju tråkigt att en sån som Solveig kommer att få en relativt tidig tid på dagen eftersom att de flesta inte vet vem han är, jag kan tänka mig någonstans 17-19 (om han nu blir bokad), men så är det.
Annars tycker jag Cazzette hade varit riktigt fett, dom levererade grymt på Tomorrowlandz och hade inte alls gjort bort sig på SB, snarare tvärtom tycker jag dom är värda en hyffsat sen tid också, skulle varit härligt att få in lite mer electrostuk istället för all pianohouse som liras!
Förövrigt så känner jag mig som den enda i hela världen som hoppas på att dom INTE bokar Dada Life.
WORD!!!
Förutom en grej.... Vore väldigt märkligt om Solveig fick en "tidig" tid, iaf om man jämför med Cazzette!! Visst, dom är grymma, och svenska.. Men Martin Solveig är en världsartist!!
Varför inte lite mer B2B på Summerburst??!! Vore ju galet mäktigt med Martin Solveig/Fedde le Grand eller varför inte Fedde le Grand/Deniz Koyu!???? Dessa konstellationer ha fungerat förut, och om det är som en del säger att dessa namn inte skulle passa som headlines så skulle dom fan i mig kunna passa som headliners b2b !!!
Förutom en grej.... Vore väldigt märkligt om Solveig fick en "tidig" tid, iaf om man jämför med Cazzette!! Visst, dom är grymma, och svenska.. Men Martin Solveig är en världsartist!!
Varför inte lite mer B2B på Summerburst??!! Vore ju galet mäktigt med Martin Solveig/Fedde le Grand eller varför inte Fedde le Grand/Deniz Koyu!???? Dessa konstellationer ha fungerat förut, och om det är som en del säger att dessa namn inte skulle passa som headlines så skulle dom fan i mig kunna passa som headliners b2b !!!
Grym fredag !!
Det jag menar ju, det är märkligt om Solveig får en tidig tid men det skulle inte förvåna mig, för att det är just, Summerburst.
Sveriges i särklass fetaste electrohouse-producenter, som dessutom är minst sagt energiska live. Nåja, inte så objektivt kanske, men varför vill du inte se dessa fantastiska herrar?
Citat:
Ursprungligen postat av Rolling-stoned
Tycker du har helt fel ang Hardwell. Förstår faktiskt inte riktigt vad du menar alls egentligen för med ditt resonemang så är bara SHM-grabbarna plus typ 2-3 till i hela världen stora nog att passa Summerburst.. SB är en liten mini house-festival i lilla Sverige som lever på hypen. Om inte världens största och kändaste house-DJs passar som headline - vilka gör det då?? (Chuckie, Solveig, Laidback, Hardwell osv)
Jag anser att gapet mellan de stora jag tidigare nämnt och de du här rabblar upp är ganska stort. Vi har megastjärnorna, sen inget, och sen Hardwell, Fedde osv. Det är inte Hardwell man vill klämma upp i en megaposter på T-centralen, utan Guetta och Tiesto. Hur många icke-insatta känner till Hardwell?
Citat:
Andra som skulle kunna få en sen plats på spelschemat, iaf enligt mig, är Fedde le Grand och Benny Benassi. Alesso är definitivt en kandidat till de sista platserna.
Ja tack. Benassi har jag aldrig fått uppleva live så det vore trevligt.
Citat:
Och ang Martin Solveig, skulle han vara en warm up-act tidigt på dagen menar du?? Nej du han är större och bättre än så!! Har sett honom 3 ggr och han gör grymma live-set och har en grym live-presence.
Äh. Jag menar egentligen ingenting, någon med mer kunskap om Solveig får placera honom där han hör hemma.
Citat:
Och här hans set från Sensation i Köpenhamn förra året. Hela settet är enligt egen utsago helt spontant dessutom. Vilket är ganska unikt nu för tiden. Han hade bestämt start-låt sen körde han bara ! Sånt imponerar på mig!! https://soundcloud.com/nickraymondg/...ensation-white[/spoiler]
Heder till honom om det stämmer! Det kan man garanterat inte säga om SHM-gubbarna t.ex. Ofta ska dock de största synka sina sets till pyro och annat, så det är väl inte så lätt att göra allt spontant då. Men mer äkta live-feeling vore trevligt.
Vad är det för vits att ta dit samma personer varenda år?
Dit med olander, bröderna kalkbrenner osv
Olander hade varit grymt. Bröderna kalkbrenner med, dock kommer detta aldrig hända... Ne blir inge summerburst för mig detta år heller. Dåligt första året, säkert samma nu i år, säkert samma nästa. Enda som var bra var Pryda Friends på ambassadeur dagen efter
Grym fredag !!
Haha nu drömmer du dig bort! Se Fedde? B2b? Nejnej dessa clowner kan aldrig göra något bra!
Ingen i Sverige och framförallt inte tomtarna på SPGlive kan något om scenen eller hur man lägger upp ett spelschema... Blev så fruktansvärt lack på förra årets upplaga så jag tänker aldrig mer gå på summerburst tramset. Hur i h*elvete tänker man när man ställer DV&LM på en liten sketscen? Istället prioriterar man "Icona pop" omgg... SJ&RM spelade typ kl 2-3 på dagen också fyfan...
Det ända jag går på de är antagligen nån av efterfesterna sen. Och somsagt, kolla vilka Soli drar ditt. Igår Swanky tunes, ikväll Stefano Noferini och den 22 Joachim Garraud..
SPG kan inte göra något bra alls fyfan ja skulle kunna sitta o spy galla över hela stureplansgruppen o deras låtsas glamour hela natten men du förstår nog poängen. Nä efter två år av summerburst så får de va nog
Haha nu drömmer du dig bort! Se Fedde? B2b? Nejnej dessa clowner kan aldrig göra något bra!
Ingen i Sverige och framförallt inte tomtarna på SPGlive kan något om scenen eller hur man lägger upp ett spelschema... Blev så fruktansvärt lack på förra årets upplaga så jag tänker aldrig mer gå på summerburst tramset. Hur i h*elvete tänker man när man ställer DV&LM på en liten sketscen? Istället prioriterar man "Icona pop" omgg... SJ&RM spelade typ kl 2-3 på dagen också fyfan...
Det ända jag går på de är antagligen nån av efterfesterna sen. Och somsagt, kolla vilka Soli drar ditt. Igår Swanky tunes, ikväll Stefano Noferini och den 22 Joachim Garraud..
SPG kan inte göra något bra alls fyfan ja skulle kunna sitta o spy galla över hela stureplansgruppen o deras låtsas glamour hela natten men du förstår nog poängen. Nä efter två år av summerburst så får de va nog
Tycker inte det var något fel på den lilla scenen. Det var jävligt bra tryck där och var bra att ha när skräp som Icona pop lirade på stora scen.
Tycker inte det var något fel på den lilla scenen. Det var jävligt bra tryck där och var bra att ha när skräp som Icona pop lirade på stora scen.
Ja de va bra där absolut och jag är glad att den fanns för jag var bara där i princip. Min poäng i slutändan var ändå att dem borde ha spelat på main samtidigt som spglive är dem sämsta arrangörerna i hela Europa. Jag har varit runt endel och det finns ingen annanstans i hela världen där kvaliten är så kass tyvärr, vilket är synd!
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!