2008-09-01, 01:09
Medlem
casars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nimrod666
text

Det blir sevärt.
Citera
2008-09-08, 23:20
Moderator
Gromguttens avatar
Enligt Norska TV2-nyheterna skall Lance gøra Comeback nästa år och køra minst fem lopp, inklusive TdF, før Astana. Det luktar illa redan nu.

Citat:
Tour of California, Paris-Nice, Tour de Georgia, Dauphiné-Libéré og Tour de France.

http://www.nettavisen.no/sport/sykling/article2200075.ece
Citera
2008-09-08, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Enligt Norska TV2-nyheterna skall Lance gøra Comeback nästa år och køra minst fem lopp, inklusive TdF, før Astana. Det luktar illa redan nu.

http://www.nettavisen.no/sport/sykling/article2200075.ece

Den stora frågan är varför han skulle göra det här. Jag fattar ingenting.
Citera
2008-09-09, 00:06
Medlem
Klens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten

Aftonbladet har också en artikel. Tror inte en minut på någon comeback...
Citera
2008-09-09, 11:05
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danbanan
Quick-Step? Boyuges Telecom? Francaises de Jeux (igen)?

I dessa lag kan han få kaptensrollen, sen har de kanske inte lag för att hjälpa Gustav att köra för totalen, med undantag av Quick-Step kanske.
Liquigas är ju ett annat lag värt att gå till, men de har stjärnskottet Kreuziger va?
Om Evans går till Tinkoff kan Lotto vara ett alternativ tycker jag.

Vi var helt fel ute, Caisse d'Epargne blev det. Hur långt kontraktet är skrivet har jag inte hittat. Han lär nog gå upp hyfsat i lön. Jag tror att Gustav nästa år får en kaptensroll i Girot och sedan blir en viktig kugge för att hjälpa fram Valverde på TdF.

Angående Lance comeback så tror jag det är bullshit.
Citera
2008-09-09, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Vi var helt fel ute, Caisse d'Epargne blev det. Hur långt kontraktet är skrivet har jag inte hittat. Han lär nog gå upp hyfsat i lön. Jag tror att Gustav nästa år får en kaptensroll i Girot och sedan blir en viktig kugge för att hjälpa fram Valverde på TdF.

Dock har dom väl Vladimir Karpets också, vad hans roll i det hela blir vet jag inte... möjligen bli Gustav kapten i girot, men ja jag vågar inte sätta alla pengar på det.
Citera
2008-09-09, 16:09
Moderator
Gromguttens avatar
Astana dementerar och undrar var sjutton Velonews har fått tag i infon. Tänkte/hoppades det...
Citera
2008-09-09, 17:42
Medlem
danbanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima

Ja, vi hade inte många rätt i våra spekulationer.

Håller med om Lance, bullshit, eller som de sa på Eurosport idag, varför skulle han göra comeback och riskera att få lämna cykelsporten som en förlorare, knappast troligt.
Citera
2008-09-09, 20:35
Medlem
abborrmasters avatar
Jag funderar hörrni, har blivit beordrad att studera en etapp eller ett lopp i detalj. Har hittat några få etapper framför allt från TdF på PirateBay men de går extremt långsamt att tanka... Någon som vet var jag kan tanka en etapp i sin helhet?

Ändring: Behöver inte vara fråga om tankning.. Känndes som att det är det som går snabbast bara.
Senast redigerad av abborrmaster 2008-09-09 kl. 20:45.
Citera
2008-09-09, 20:41
Medlem
casars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikebatch
Dock har dom väl Vladimir Karpets också, vad hans roll i det hela blir vet jag inte... möjligen bli Gustav kapten i girot, men ja jag vågar inte sätta alla pengar på det.

Jag tror att Gustav är chanslös att bli kapten i något stort etapplopp, i Caisse d'Epargne kryllar det av värdsstjärnor.
Citera
2008-09-09, 21:44
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikebatch

Karpets skall lämna för hårdsatsande Katusha, fd Tinkoff, till nästa säsong.

Edit: Gustav slutade Girot tre placeringar bättre än bäste Caisse d'Epargne-cyklist Joaquim Rodríguez. Jag tror att han har alla möjligheter att få en kaptensroll där nästa år.
Senast redigerad av mishima 2008-09-09 kl. 21:55.
Citera
2008-09-09, 23:48
Medlem
casars avatar
Armstrong: Jag gör comeback

Citat:
I ett uttalande på sin hemsida fastslår nu Armstrong att han gör comeback:

"Lance Armstrong har bekräftat att han återvänder till proffscyklingen, i syfte att kasta ljus över cancern i världen".

http://hd.se/sport/2008/09/09/ingen-tour-de-france-foer/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in