2012-10-15, 18:25
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhaa
Tror Astana av idag är ett bra stall även rent..inga övermänskliga reslutat sista åren i tre veckors lopp heller..Astana tycker jag inte ska misstänkas mer än andra lag ska komma ihåg att många andra lag har dopade åkare även sportchefer som varit de...

En gubbe jag tycker skulle vara intressant att kolla upp är Bjarne Riis hans förflutna å nutid känns intressant att kolla upp..
Ja man vill gärna tro att de varit rena sista 2-3 åren åtminstone. Särskilt med tanke på Kess såklart.

Absolut, finns nog att gräva i där.
Citera
2012-10-15, 20:49
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Tror Astana av idag är ett bra stall även rent..inga övermänskliga reslutat sista åren i tre veckors lopp heller..Astana tycker jag inte ska misstänkas mer än andra lag ska komma ihåg att många andra lag har dopade åkare även sportchefer som varit de...
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
Ja man vill gärna tro att de varit rena sista 2-3 åren åtminstone. Särskilt med tanke på Kess såklart.
Ja, Astana kan vi absolut avskriva från misstankar. Man hade ju endast fyra dopingfällda ryttare i truppen 2012 (Fofonov, Kashechkin, Petrov och Vinokourov). Lägg därtill managern Giuseppe Martinelli, som mellan de galna åren 1988-2005 varit boss i Carrera, Mercatone Uno och Saeco. Han har nog inte ens sett ett vitaminrör i sina dar.
Citera
2012-10-15, 21:14
Medlem
mishimas avatar
Citat:

De två senaste säsongerna har Astana presterat sådär faktiskt. Kanske till och med underkänt sett till resurser och budget. De har inga riktigt framstående Grand Tour-placeringar; tre topp tio om jag kommer ihåg rätt. Deras största etapploppsseger är väl Kessiakoffs seger i Österrike.
Senast redigerad av mishima 2012-10-15 kl. 21:17.
Citera
2012-10-15, 23:01
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Ja, Astana kan vi absolut avskriva från misstankar. Man hade ju endast fyra dopingfällda ryttare i truppen 2012 (Fofonov, Kashechkin, Petrov och Vinokourov). Lägg därtill managern Giuseppe Martinelli, som mellan de galna åren 1988-2005 varit boss i Carrera, Mercatone Uno och Saeco. Han har nog inte ens sett ett vitaminrör i sina dar.

Därav frågan...

Plus då Bertagnollis uttalande om Gasparotto och Kreuzigers medverkande på Ferraris träningsläger.

Din åsikt om Astana idag bockar jag av som "pro-doping". Vad betyder det om din åsikt om Kess?

Som Mishima påpekar i sitt inlägg så har de presterat sämre efter Vinos come back och ändå rensat ut ganska mycket i truppen vad beträffar garanterade dopare.

Finns det ens någon möjlighet att Vino & co fick samvetskval o blev sentimentala på äldre dar... och faktiskt har hållt stallet så rent de kunnat sista 2 åren? Bruyneel försvann o Conta åkte dit.
Citera
2012-10-15, 23:28
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Din åsikt om Astana idag bockar jag av som "pro-doping". Vad betyder det om din åsikt om Kess?
Mitt hjärta är allt för färgat av vår blå-gula fana för att jag ska kunna ge ett rättvist svar. Men hur som helst, jag tror att han kör ren. Hade han varit spanjor så hade jag dock varit tvärsäker på att han inte körde ren.
Citera
2012-10-16, 08:21
Medlem
Kessiakoff känns långt ifrån dopad ändå sett till prestationerna.. bra i endagslopp utan att på något sätt briljera extremt klok åkning har de varit...i TDF tävla han grymt men oftast gick han bara för fullt 2/3 av etapperna för att spara krafte..r var väl bara engång han gick max till mål.,,
Citera
2012-10-16, 09:35
Medlem
TilleyHats avatar
Kessiakoffs prestationer känns lite som Nicklas Axelssons när det begav sig. Flera topplaceringar i endagslopp. Faktiskt måste man tycka det är lite anmärkningsvärt att Kess på ett år har tagit ett sådant kliv framåt. Sen ansluter jag mig till övriga blågula ögon här och tror inte att han är dopad. Hade han varit öststatscyklist hade jag varit väldigt fundersam dock.
Citera
2012-10-16, 10:43
Medlem
Pancevs avatar
Tack för svaren. De summerar ihop till mina egna tankar.

Förståndig körning för att spara energi o kraft och inga superprestationer över 3 veckor. Samtidigt bubblar det lite obehagliga känslor ändå, som man dock trycker undan väldigt snabbt eftersom man inte vill att de ska existera.

Superdiggade inte snacket om hans astma som dök upp förra året, det känns igen sedan tidigare och sällan i positiva sammanhang.
Citera
2012-10-16, 10:45
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Kessiakoff känns långt ifrån dopad ändå sett till prestationerna.. bra i endagslopp utan att på något sätt briljera extremt klok åkning har de varit...i TDF tävla han grymt men oftast gick han bara för fullt 2/3 av etapperna för att spara krafte..r var väl bara engång han gick max till mål.,,
Citat:
Förståndig körning för att spara energi o kraft och inga superprestationer över 3 veckor.
Fast så där kan man ju inte säga. Bara för att man kör klokt och sparar på krafterna vissa dagar så betyder ju inte det att man inte är dopad. Doping innebär ju inte per automatik att man kan vara med i toppen av TdF och kriga dag ut och dag in. Fråga Rémi di Gregorio.
Citat:
On 10 July, police raided Cofidis hotel and took Remy di Gregorio into custody, effectively withdrawing him from the Tour de France he was competing in at the time. This is related to a doping affair which happened in 2011 when di Gregorio was riding for Astana.
Citera
2012-10-16, 10:53
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Fast så där kan man ju inte säga. Bara för att man kör klokt och sparar på krafterna vissa dagar så betyder ju inte det att man inte är dopad. Doping innebär ju inte per automatik att man kan vara med i toppen av TdF och kriga dag ut och dag in. Fråga Rémi di Gregorio.
Nej jag vet, det behöver ju absolut inte betyda det. Men åtminstone inga monsterprestationer som tvärtom definitivt pekar på det.

Man vill ju gärna se på saker ur det önskvärda perspektivet.
Senast redigerad av Pancev 2012-10-16 kl. 10:59.
Citera
2012-10-16, 11:00
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Nej jag vet, det behöver ju absolut inte betyda det. Men åtminstone inga monsterprestationer som tvärtom definitivt pekar på det.
Sant! Men den senaste proffscyklisten som åkte dit för doping (EPO) Steve Houanard i Ag2r har ju inte heller svarat för några monsterprestationer direkt.
Citera
2012-10-16, 11:26
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Sant! Men den senaste proffscyklisten som åkte dit för doping (EPO) Steve Houanard i Ag2r har ju inte heller svarat för några monsterprestationer direkt.
Nej, inte direkt

Men "Man vill ju gärna se på saker ur det önskvärda perspektivet."

eller

"Mitt hjärta är allt för färgat av vår blå-gula fana för att jag ska kunna ge ett rättvist svar."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in