2005-05-09, 19:42
Medlem
danbanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Var i Helsingör i går och då reklamerade uteställena för sin lokale ramryttare som var med i Girot, men det var inten av dessa. Knepigt, och själv var jag lite för "trött" för att komma i håg vad killen hette. Säker på att det inte är fler?

Jag är tämligen säker, har kollat den officiella startlistan + att Roberto Vacchi räknat upp dem ett antal gånger under livesändningarna.
Citera
2005-05-09, 21:05
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danbanan
Jag är tämligen säker, har kollat den officiella startlistan + att Roberto Vacchi räknat upp dem ett antal gånger under livesändningarna.

Vacchi ljuger aldrig tippar att danskarna går in tidigt i dimman och skiter i om deras lokale dreng er med...

Jag skall numera alltid ha hjälm:

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,642921,00.html
Citera
2005-05-09, 21:36
Medlem
danbanans avatar
Citat:
Vacchi ljuger aldrig tippar att danskarna går in tidigt i dimman och skiter i om deras lokale dreng er med...

Jag skall numera alltid ha hjälm:

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,642921,00.html

Vafalls, har du inte haft hjälm innan?
Sånt (s)larv slutade man ju med för minst 10 år sedan, ALLTID hjälm!

Tur att han klarade sig så bra som han ändå gjorde iallafall, man blev lite skakis när man såg tv-bilderna.
Citera
2005-05-09, 21:41
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Vafalls, har du inte haft hjälm innan?
Sånt (s)larv slutade man ju med för minst 10 år sedan, ALLTID hjälm!

Tur att han klarade sig så bra som han ändå gjorde iallafall, man blev lite skakis när man såg tv-bilderna.

Det är ju det som är så korkat, när man kör lite i stan så blir det inget. Har dock klarat mig med handledskada och bruten arm. Ny Cykel - nya bromsar.

Såg en kille på väg till jobbet (i bilens trygghet) som frontalkrockat med en annan cyklist (i Oslo kör man på trottoarerna). Det var ordentligt kletigt.
Citera
2005-05-09, 21:50
Medlem
danbanans avatar
Ja, man har kraschat tillräckligt i sina dagar och uppskattar att ha en bra hjälm på skallen nuförtiden. Cyklar inte ens den kortaste sträckan utan skalet på skallen.

Tur för Lopez de Munain att det infördes hjälmtvång för proffs 2003, annars vet man inte hur det hade slutat idag...
Citera
2005-05-09, 22:56
Medlem
som sagt det kan gå fort på gatorna och i skogen, hjälmen är klart det viktigaste, spräckt ett par hjälmar under mina år i skogen, tacksam som fan över att ens föräldrar tvingade på en hjälm när man var liten och att det har blivit en naturlig del av cyklandet

//garmen
Citera
2005-05-10, 18:08
Medlem
danbanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av garmen
som sagt det kan gå fort på gatorna och i skogen, hjälmen är klart det viktigaste, spräckt ett par hjälmar under mina år i skogen, tacksam som fan över att ens föräldrar tvingade på en hjälm när man var liten och att det har blivit en naturlig del av cyklandet

//garmen

Ja, kör man bara med den ett par gånger så tänker man knappt på att den sitter där.
Citera
2005-05-10, 18:15
Moderator
Gromguttens avatar
Ruggigt stark körning av di Luca idag.

Annars "spännande" incidenter idag: Idiot på cyklistrodeo, Parra Pintos snygga avhopp och inte minst kameramotorcyklistens påkörning av Koldo Gil i utbrytning så att växeln går åt helvete.

Vad sker då förresten, är det bara att tugga i sig och rulla i mål fem minuter efter eller kan han få ngn form av restitution?
Citera
2005-05-10, 18:21
Medlem
danbanans avatar
Citat:
Annars "spännande" incidenter idag: Idiot på cyklistrodeo, Parra Pintos snygga avhopp och inte minst kameramotorcyklistens påkörning av Koldo Gil i utbrytning så att växeln går åt helvete.

Vad sker då förresten, är det bara att tugga i sig och rulla i mål fem minuter efter eller kan han få ngn form av restitution?

Hmm, jag tror det bara är att bita i det sura äpplet o ta tidsförlusten, men jag är inte säker.

Han idioten på cyklistrodeo verkade vara ute efter Bettini, sparkade efter honom iallafall. Hade han träffat hade väl hela klungan stannat o piskat upp han
Citera
2005-05-10, 19:50
Medlem
danbanans avatar
8 av de 10 första på dagens etapp är italienare. Plus italienare på platserna 1-5 i sammandraget.

1 Danilo Di Luca (Ita) Liquigas-Bianchi 5.24.17 (37.929 km/h)
2 Damiano Cunego (Ita) Lampre-Caffita
3 Stefano Garzelli (Ita) Liquigas-Bianchi
4 Mirko Celestino (Ita) Domina Vacanze
5 Francisco J. Ventoso Alberdi (Spa) Saunier Duval-Prodir
6 Paolo Bettini (Ita) Quick.Step
7 Luca Mazzanti (Ita) Ceramica Panaria-Navigare
8 Cristian Moreni (Ita) Quick.Step
9 Christophe Le Mevel (Fra) Credit Agricole
10 Paolo Savoldelli (Ita) Discovery Channel-Pro Cycling Team
Citera
2005-05-10, 19:51
Medlem
danbanans avatar
Citat:
Var i Helsingör i går och då reklamerade uteställena för sin lokale ramryttare som var med i Girot, men det var inten av dessa. Knepigt, och själv var jag lite för "trött" för att komma i håg vad killen hette. Säker på att det inte är fler?

ehhrmm...jag missade visst en dansk, kan det vara han som är deras lokala rameryttere?

Mads Christensen (Den) Quick.Step
Citera
2005-05-10, 20:01
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
ehhrmm...jag missade visst en dansk, kan det vara han som är deras lokala rameryttere?

Mads Christensen (Den) Quick.Step

Førsøkte se om det var han, osäker fortfarande (måste varit jævligt bakis )

Han har dock inte kanonkoll på sin hemsida:

http://www.mchristensen.dk/?lan=den&page=sporgmads

Inte ett svar till "fansen" ännu!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in