2009-07-08, 19:30
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jag har liksom svårt att se vilka som ska kunna slå dem. De har ett superlag. 6/9 killar har tidigare tagit topp tio-placeringar. De klarar hur många attacker som helst i bergen. Nu är också Evans och Menchov avhängda. Sastre och A.Schleck är kvar, och kanske även Kreuziger, men det bör inte räcka till för att slå Astana. De andra stallen måste samarbeta om de ska slå Astana men det kommer inte att hända.

Ja, du kan tyvärr ha rätt...Det krävs förmodligen något "helt oförutsägbart", någon individuell mirakelprestation (kanske dopingdriven) för att omintetgöra Astanastallets triumf - och nog tror jag de kör för Armstrong när det gäller. Nå, jag ska följa Pyrenéeretapperna i alla fall, landskapet är rätt ljuvligt...och hoppas på att något överraskande händer. Det ska ju för fan vara spännande hela vägen!
Citera
2009-07-08, 19:32
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Håller med. Jag såg han som ett spännande kort som Rabobank hade.

Gustav är bara där för att hjälpa bröderna Schleck och övriga laget. Han fick goda vitsord för sin insats på lagtempot. C.Sörensen sa något om att åka bakom Voigt, Cancellara och Larsson är som att åka en Audi med bra motor på Autbahn. Citatet finns TV2 Danmarks hemsida.

Ja, men även om han en roll som hjälpryttare så kanske han har potential att kunna vinna en sträcka? Jag vart då ruggigt imponerad på OS.
Han verkar ju vara bäst som tempoåkare men hur är han som spurtare om han skulle hamna i ett sånt läge?
Citera
2009-07-08, 19:44
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Ja, du kan tyvärr ha rätt...Det krävs förmodligen något "helt oförutsägbart", någon individuell mirakelprestation (kanske dopingdriven) för att omintetgöra Astanastallets triumf - och nog tror jag de kör för Armstrong när det gäller. Nå, jag ska följa Pyrenéeretapperna i alla fall, landskapet är rätt ljuvligt...och hoppas på att något överraskande händer. Det ska ju för fan vara spännande hela vägen!

Det som skulle kunna hända är att Astana lägger alldeles för mycket krut nu i början för att inte orka, men det bör inte ske.

Det finns annars cyklister som är ute efter bergströjan. Jag tänkte hålla utkik efter colombianen Rigoberto Uran. Jag tror att han kan göra något och sedan gillar jag colombianska bergsgetter. Det är något speciellt med dem.

Citat:
Ja, men även om han en roll som hjälpryttare så kanske han har potential att kunna vinna en sträcka? Jag vart då ruggigt imponerad på OS.
Han verkar ju vara bäst som tempoåkare men hur är han som spurtare om han skulle hamna i ett sånt läge?

Jag har aldrig sett han spurta och tror inte att han är något vidare på det. Chansen han är att han får klartecken att hänga på med på en utbrytning på samma sätt som när Arvesen tog en etappseger förra året. Tempobanan på VM i september passar Larsson riktigt bra. Där kan han ta medalj.
Citera
2009-07-08, 22:14
Medlem
slabadans avatar
Vi ska komma ihåg att vi bara är i tourens linda. Mycket kan hända. Krascher, sjukdomar, avmattningar. Vi har sett det förr, och det är ju de stora etapploppens tjusning; vad som helst kan hända fram till sista etappen.
Citera
2009-07-09, 17:10
Medlem
Trumpeters avatar
Tom Boonen var snabbt nere när han såg den vita linjen.
Citera
2009-07-09, 17:17
Medlem
Trumpeters avatar
Bra spurt av Hushovd. Riktigt stark då det är spurt uppför.
Citera
2009-07-09, 17:44
Medlem
Lady Tesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trumpeter
Tom Boonen var snabbt nere när han såg den vita linjen.

Rätt anmärkningsvärt att Boonen inte en enda gång har varit med och spurtat om någon etappseger än i årets TDF
Citera
2009-07-10, 09:24
Medlem
Nu börjar det på riktigt med första bergsetappen. Håller tummarna lite extra för Larsson idag. Ska bli kul att se hur pigg han är uppför när han ska dra Andy efter sig
Citera
2009-07-10, 11:24
Medlem
Trumpeters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peppeleppe
Nu börjar det på riktigt med första bergsetappen. Håller tummarna lite extra för Larsson idag. Ska bli kul att se hur pigg han är uppför när han ska dra Andy efter sig

Japp, idag börjar agnarna sållas från vetet då det gäller vem som ska stå som slutsegrare. Med största sannoliket byter gula tröjan ägare idag också. Ska bli kul att se hur Astana kör. Frågan är om det blir Armstrong som tar den?
Citera
2009-07-10, 15:59
Medlem
Mr Coffees avatar
Fan vilken underbar utförskörning av Cancellara efter punkan. Jag fattar inte hur de vågar ligga så nära gränsen när det är stup till vänster, det var ju inte så länge sedan Horrillo krashade duktigt
Citera
2009-07-10, 17:55
Medlem
abborrmasters avatar
På pappret känndes denna etapp rätt kul, både utbrytning som höll rätt bra samt ändringar i sammandraget... och berg.... Men ändå var det inte så jävla kul o kolla på av nån anledning tycker jag.
Citera
2009-07-10, 17:57
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abborrmaster
På pappret känndes denna etapp rätt kul, både utbrytning som höll rätt bra samt ändringar i sammandraget... och berg.... Men ändå var det inte så jävla kul o kolla på av nån anledning tycker jag.

Tycker det verkade väldigt nervöst i klungan. De är lite osäkra på var de har de andra och ingen vågade attackera förrän på slutet av stigningen. Contadors attack kom väl ungefär 1500-2000 meter från mål. Brukar det inte vara så här på första bergsetappen? Jag tror det kan gå mycket snabbare än så här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in