Japp, Hans är trevlig, men han är elak som inte vill sälja bara några av grundämnerna från deras periodiska system till mig Jag har bara 81 grundämnen för tillfället
Eftersom Kaliumklorid är så svårt att hitta (förutom selatin men jag vill ha minst 95%:ig) (förutom Nifelheim Kemi) (vet ni någon affär i stockholm som säljer KCl så hojta till) så tänke jag tillverka eget genom saltsyra och kaliumhyroxid.
Så, var kan jag hitta billig Kaliumhyroxid, det annvänts ju tex när man kokar såpa så så svårt borde det inte vara att hitta?
Jag vet att det finns på Nifelheim Kemi men vill helst slippa beställa via internet (jobbigt ju med frakt och allt, sedan är det onödigt för mig att betala för renheten)
Japp, Hans är trevlig, men han är elak som inte vill sälja bara några av grundämnerna från deras periodiska system till mig Jag har bara 81 grundämnen för tillfället
...hela åttioen stycken??!!! Jag har bara sjuttenie!
Är inte KCL typ vanligt vägsalt? Går alltså att köpa i 10 kg säckar för en billig penning hos lämplig bygghandel. Kanske är lite svårt att hitta under sommaren dock.