2006-05-28, 13:15
Medlem
Obersturmfuhrers avatar
När det gäller NG så är den som säljs på apoteket lågnitrerad.
Citera
2006-05-28, 13:44
Medlem
onemanarmys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alxander
Vad fan är det med dejj då precis som om man skulle knna beställa nitrometan på skånehobby det står INGEN POSTORDER PÅ DENNA PRODUKT. Palla åka 40 mil för att bara införskaffa 1 liter nitrometan. Fortafarande ingen som har varit snäll och gett mig en länk. O nej jag har inte får bly frgiftning men du kanske har blivit tappad är du var lite + lite recin

Du kommer inte hitta många företag som är villiga att skicka nitrometan på posten, detta för att nitrometan är klassat som hälsofarligt (eller liknande, minns inte) vilket innebär att det måste skickas med någon typ av specialfrakt, denna frakt kostar dig runt 500 kronor, om du hittar någon som öht är villig att posta det.

Så det ända du kan göra är att leta reda på en lokal butik som säljer nitrometan, eller ta tåget till närmsta stad där det finns i butik.
Citera
2006-05-28, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alxander
Bla bla bla. Och för övrigt så bor jag på en bondgård mitt ute i ingenstans som har 40 mil till en rc-affär.

Då kunde du sagt de från början.
Citera
2006-05-29, 20:26
Medlem
West-ens avatar
Den vanliga Santa Maria salpetern har bytts ut och den nya versionen innehåller 40g istället för 30g plus att jag befarar att den innehåller salt, är det så?
Citera
2006-05-29, 20:33
Medlem
Naturvetarens avatar
Står inget på deras sida iaf http://www.santamaria.se/servlet/se.daddy.sm.web.servlets.ProductServlet?a=0&p=p1c& c=1&s=2&id=93
Jag var och köpte några påsar till ett litet projekt och det var som vanligt, kan väll ha varit någon vecka sedan...
Citera
2006-05-29, 20:34
Medlem
wääuus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av West-en
Den vanliga Santa Maria salpetern har bytts ut och den nya versionen innehåller 40g istället för 30g plus att jag befarar att den innehåller salt, är det så?
jaså det var som fan!, då får man väl kompensera det när man gör SS, det lär ju inte göra nån skillnad och köpa NaNO3 från pyroställen om man behöver det fullständigt rent...
Citera
2006-05-29, 23:45
Medlem
West-ens avatar
Den nya påsen är en aning blankare och känns lite tyngre och tjockare (inte så konstigt kanske). De affärer jag har varit på har både den nyaoch den gamla, men jag antar att den gamla försvinner när lagret är tömt.
Den brinner iaf sämre, den nya alltså, och den smakar lite salt känns det som.
När den brinner bildas även små gråa bubblor, som jag antar är smält salt som förorenats med något.
Citera
2006-05-30, 01:48
Medlem
Jomazis avatar
Smaka på skiten, salt = salt.
Citera
2006-05-31, 17:50
Medlem
wääuus avatar
behöver man betala för farligt gods, om man beställer zinkpulver från SK?
Citera
2006-05-31, 17:57
Medlem
onemanarmys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wääuu
behöver man betala för farligt gods, om man beställer zinkpulver från SK?

Nej det behöver du inte.
Citera
2006-05-31, 18:29
Medlem
Jomazis avatar
Fråga dem, Hans är trevlig!
Citera
2006-05-31, 23:36
Medlem
unknown users avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jomazi