2010-05-27, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TalibanBanan
Jo jag undrar lite snabbt om granngården fortfarande säljer krista k plus eller unika kali? Om inte hur ska jag få tag på KNO3 till ett bra pris?
Och var kan jag få bra aluminium pulver till termit?
Järn oxid är väll bäst/bra att köpa ifrån Cebex eller ska jag köpa ifrån något annat ställe?

Är väldig Taaacksam för svar // bananen

Krista och kali finns ej längre att få tag på som privatperson så du måste nog vända dig till en pyrohandel eller fiskaffär om du bara behöver ett kilo eller så.

Alupulver för thermite finns hos nilsson&lee tex fast det finns hos alla pyrohandlar då thermite igentilgen inte är så kännslig på kornstorleken hos Aluspånet. någon skrev här om dagen om hur han gjorde en med flakes från alufolie så scrolla ned lite bara så hittar du den tråden.
Citera
2010-05-27, 23:24
Medlem
Okay tack tack för infon :P Skulle gärna vilja ha en liten länk till någon pyro/kemi handel som säljer bra AU pulver och KNO3. Kan tänka mig både internet butik och över disk.
Kan det här vara ngot? WWW.Czort.cba.pl/
Tacksam för svar
// bananen
Citera
2010-05-28, 22:05
Medlem
V1P3Rs avatar
Finns det någon bra sida för att köpa kemikalier som har FRI FRAKT.
Citera
2010-05-28, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av V1P3R
Finns det någon bra sida för att köpa kemikalier som har FRI FRAKT.

En kunde ju önska att det existera men det är nog bra att glömma den delen får vara glad om man får sakerna mot en låg frakt på endast 200kr plus
Citera
2010-06-03, 21:36
Medlem
Som styrelsemedlem i en naturvetenskaplig förening begav jag mig till till Granngården för att fylla på föreningens förråd av KNO3 genom en investering av Krista K+ för framtida laborationer. Jag upptäckte snart att de inte verkade ha några säckar av den typen hemma så jag frågade i stället i kassan om de eventuellt hade några på lagret och om så icke var fallet ifall det fanns någon möjlighet att göra en beställning av produkten. Svaret jag fick var att tyvärr så är Krista K+ en utgående produkt från vårt sortiment, så vi kan tyvärr inte beställa något.
Tror folk att det bara är det lokala sortimentet som har ändrats eller kan det vara så att Granngården har slutat sälja produkten? Någon som nyligen införskaffat Krista K+ ifrån Granngården som kan bekräfta att detta enbart är en lokal händelse?
Citera
2010-06-03, 22:17
Medlem
Global händelse eller i alla fall Nationel, tror det finns en hel hög med topic om det vid det här laget, några hävdar att dom får tag på det än men det är nog stor risk att vi inte kommer se den produkten mer.

//oger.
Citera
2010-06-06, 11:08
Medlem
Lifelovers avatar
Ville bara nämna att Keten än så länge verkar reko. Sett att fler klagat, men hittills har jag fått grejerna inom en ca två veckor i gott skick.
Citera
2010-06-07, 02:46
Medlem
hade tänkt testa Thermite nu under sommaren, har sett en del på internet och måste fan testa.

Jag tror det är detta recept jag skall följa(tipsa om bättre blandning):
Aluminium oxide och iron(II,III) oxide

Måste dessa två "ingredienser" köpas via nätet(länka gärna) eller finns det butiker runt stockholmstrakten som säljer detta?

//Axxarn
Citera
2010-06-07, 19:04
Medlem
Jomazis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AxxarN
hade tänkt testa Thermite nu under sommaren, har sett en del på internet och måste fan testa.

Jag tror det är detta recept jag skall följa(tipsa om bättre blandning):
Aluminium oxide och iron(II,III) oxide

Måste dessa två "ingredienser" köpas via nätet(länka gärna) eller finns det butiker runt stockholmstrakten som säljer detta?

//Axxarn

Ska du inte ha ett reduktionsmedel i mixen?
Citera
2010-06-07, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jomazi
+1 Länge leve Aluminiumoxid!
Citera
2010-06-07, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jomazi

Jag har ingen aning om vad det är. Så snälla tipsa mig om en perfekt mix, inge trollande nu vill inte dö när jag skall antända mixen
Citera
2010-06-09, 17:07
Medlem
Jag är jävligt sent ute, men jag söker något bengal-liknande föremål som man kan använda imorgon på studenten. Alltså en mildare form av bengaler som inte riskerar att bränna någon. Vad kallas det, och var kan man hitta det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in