Hej igen. Jag undrar om någon har några tabeller eller vet hur man ska anpassa stjärnors storlek och vikt i förhållande på hur många tum konstbomben är på (sfärisk). Hur stora brukar era stjärnor vara i diameter (perklorat baserade) och hur mycket brukar de väga (rullade stjärnor) till tex en 4" konstbomb
Hej igen. Jag undrar om någon har några tabeller eller vet hur man ska anpassa stjärnors storlek och vikt i förhållande på hur många tum konstbomben är på (sfärisk). Hur stora brukar era stjärnor vara i diameter (perklorat baserade) och hur mycket brukar de väga (rullade stjärnor) till tex en 4" konstbomb
Citat:
Originally posted by siffup
may some useful info by shimizu for chrysanthemum shells:
size of shell / size of main star / number of main star / burst
Någon som har fått hem visko från keten?
Beställde 100m och lite annat för 1månad sen. Kan det vara tullen som har tagit det
Jag har tidigare i år köpt kemikalier och lite utrustning av han. Och i beställningen var det också 100m Stubin (riktigt bra visko stubin är det).
Fast för mig tog det 2 månader. Va tålmodig. Det tar tid att köpa saker från han men kemikalierna håller också bra kvalitet. Så ditt paket har nog inte fastnat. Ta det lugnt och vänta. har det inte kommit efter 3 månader bör du kanske oroa dig.
Vi håller på med lite gaskromatografi nu på skolan. Men i kromatogramet för 1-propanol (99,5% från kebo tror jag) får man en ganska stor topp en stund inan propanolen.
Vad kan detta vara? En kemilärare hade tydligen mailat och frågat för ganska längesen, men de påstod att de inte visste...
Jag har kört den senare, funkar fint men häll långsamt
Läste detta lite sent men det vart den vägen för mig också.
Körde med ättiksyra 24% från willys.
Jag fick dock ytters långsam reaktion vid rumstemperatur men när jag värmde på lösningen så gick det snabbare. Stank dock ättika när jag koka bort vattnet, som det försig ska göra.