2008-11-14, 01:49
Medlem
Gunpowderfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isofft
cyankalium, är det ett ämne jag bara kan drömma om att få tag på eller finns det något sätt?

Keten säljer säkert. Dra iväg ett mejl och fråga.
Citera
2008-11-15, 16:28
Medlem
very dangerouss avatar
http://www.dealextreme.com/products.dx/category.406

Tänkte tippsa alla om denna sidan, som jag tror kan vara av interesse för många.
Dom säljer högupplösta vågar för 10$ till 25$.
Citera
2008-11-17, 20:08
Medlem
Gunpowderfreaks avatar
Går Pentanol att få tag på här i Sverige?
Helst via butik.
Vad används alkoholen till? Lösningsmedel?
Citera
2008-11-17, 21:12
Medlem
wääuus avatar
Pentanol kallas även amylalkohol om det kan hjälpa dig att hitta det.
Citera
2008-11-18, 00:05
Medlem
Var kan man få tag på färgpigment som används till satser innehållandes KClO3 och laktos? Det finns i tidigare svar men jag orkar inte sitta och leta igenom en massa inlägg... t.ex. pigmentet som jag letar efter heter Auramine 0 (Diphenilmethane) och Paranitraline red (Aniline dye), vet dock ej vad de heter på svenska.
Citera
2008-11-18, 19:07
Medlem
parkråttas avatar
Har säkert frågats förut, men någon som kan hjälpa mig att få tag i Metyleneblå? Har googlat som ett as men inte funnit. Var även till akvarieaffären idag och köpte någon lösning som enligt han som jobbade där skulle innehålla metyleneblå men så verkar inte vara fallet. Så hjälp någon?

Citat:
Ursprungligen postat av antj
Skulle vilja ha tag på ovanstående saker, någon som kan rekommendera några bra ställen / märken på dessa 2 saker?

Antar att du menar bromsvätska. Det hittar du på macken. Kaliumpermanganat kan du hitta hos en VVS-handlare.

Edit: Lyckades citera fel inlägg.
Senast redigerad av parkråtta 2008-11-18 kl. 19:49.
Citera
2008-11-18, 20:32
Medlem
Gunpowderfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wääuu
Pentanol kallas även amylalkohol om det kan hjälpa dig att hitta det.

Jo, vet att det kallas amyalkohol, men finns det att få tag på i handeln?
Har den något specifikt användningsområde?
Citera
2008-11-23, 14:11
Medlem
mr.hides avatar
Vågar på Tradera

Citat:
Ursprungligen postat av very dangerous

Tänkte tippsa alla om denna sidan, som jag tror kan vara av interesse för många.

På Tradera, www.tradera.se så finns vågar i alla upplösningar till bra priser.
Citera
2008-11-23, 20:21
Medlem
HOkks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gunpowderfreak
Jo, vet att det kallas amyalkohol, men finns det att få tag på i handeln?
Har den något specifikt användningsområde?
Drogtillverkning?
Citera
2008-11-27, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av very dangerous

Kan rekommendera dealextreme. Köpte en våg därifrån för min gamla äter knappcellsbatterier och får fullständigt spel när det blir lite för kallt för den. Tog ca. 5 dagar från att jag beställde och betalade tills den kom med flygfrakt från Hong Kong. Vågen känns lite plastig, den är mycket lättare än den andra som jag har. Provade att väga ett en femkrona som ska väga 9,5 gr. Första gången vägde den 9,37, andra gången 9,46 och tredje 9,47. Vid första vägningen var vågen troligtvis inte varm. Den kostade 16 dollar inkl. frakt och väger -300 gr med 0,01 gr skala.
Citera
2008-11-27, 23:34
Medlem
Fieldleafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puris
Kan rekommendera dealextreme. Köpte en våg därifrån för min gamla äter knappcellsbatterier och får fullständigt spel när det blir lite för kallt för den. Tog ca. 5 dagar från att jag beställde och betalade tills den kom med flygfrakt från Hong Kong. Vågen känns lite plastig, den är mycket lättare än den andra som jag har. Provade att väga ett en femkrona som ska väga 9,5 gr. Första gången vägde den 9,37, andra gången 9,46 och tredje 9,47. Vid första vägningen var vågen troligtvis inte varm. Den kostade 16 dollar inkl. frakt och väger -300 gr med 0,01 gr skala.

Även jag köpte en våg från deal extream. Frakten tog någon vecka. Men den väger å andra sidan väldigt bra och noga. Det är 0,1-1000g och det duger gott och väl till mig. Kostade i svenska kronor runt 60kr. Värt det? Helt klart. Rekommenderas varmt.

//fielldeaf
Citera
2008-11-28, 21:33
Medlem
fluorescein köp

Ja, vart köper jag detta? Jag har sökt men tyvärr gamla trådar och länkar som ej fungerar/ finns inte mera

PS Ska vara till färga fontäner med vackert skum
mvh
Senast redigerad av l33t 2008-11-28 kl. 21:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in