2008-12-14, 12:24
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johan817
Kaliumperklorat, var får jag tag på det? färgaffärer? inte internethandel tack, finns det någon bra affär i Malmö? tack på förhand

Då kan du glömma det...
Citera
2008-12-14, 14:13
Medlem
Skarjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartholomeus
Egen fråga; är det någon som vet vart man kan få tag i ett rör som är brukbart som 3"-mörsare?
Rör som lämpar sig till 2 och 4 tum kan jag hitta, men inte denna förbaskade 3:a... Så, vad kan om möjligt ett sådant rör användas till, vart ska man leta?

Tack på förhand.

Kolla där de säljer vattenrör eller på byggarbetsplatser, inte helt ovanligt ändå!
De är av HDPE och svarta med färgade linjer på sidorna (blå/orange eller liknande)
Citera
2008-12-14, 16:58
Medlem
PyroPelles avatar
Svavel är väl knappast receptbelagt? Är det bara att gå in och fråga efter det?
Citera
2008-12-15, 23:45
Medlem
@Fieldleaf: Hm, det lär bli ett tidskrävande företag det...
Har just satt ihop en testmörsare; ett rör med 85 mm ID med en wetextrasa som förladdning. Får testa den imorgon och se om det duger, annars får jag tacka Skarja för tipset och fara och leta ännu en gång.
Fungerar inte heller detta får jag väl försöka bygga mitt eget trots allt, men jag undrar just om jag har tid nog till att få det klart innan nyår i så fall

@PyroPelle: Nej, men de flesta apoteken (antar att det var där du tänkte försöka) påstår sig inte ha det inne när man frågar. En gång för ett par år sedan tog de sig till och med för att ringa två andra apotek i de större städerna härikring då jag frågade och de ej hade något på det lokala apoteket, men inte heller där tycktes det finnas. Mycket möjligt att de bara inte ville sälja det till mig också i och för sig; kanske såg lite för ung ut på den tiden.
Senast redigerad av Bartholomeus 2008-12-15 kl. 23:48.
Citera
2008-12-16, 12:23
Medlem
Sittmöbels avatar
Nu närmar det ju sig nyår och allting, och det innebär ju per automatik att man ska bli pyrotekniker på deltid i en vecka .

Hur som helst, så gjorde jag mina första SS-rökbomber förra året och jag hade tänkt att göra ett par nya nästa vecka. Förra året använde jag Salpeter köpt på Coop Forum, alltså i Santa Maria-påsar, och jag hörde att det inte var "riktigt" salpeter.

Nu undrar jag var man kan köpa äkta salpeter över disk i Stockholmsområdet, även organsiskt färgpulver skulle vara kul att inhandla, men det kanske man kan köpa på vilken hobbybutik som helst?
Citera
2008-12-16, 23:45
Medlem
PyroPelles avatar
Bartholomeus tack för svaret. Ska nog kanske ringa och fråga. Annars blir det väl att söka runt på någon järnhandel.

Sittmöbel, sök och du skall finna
Citera
2008-12-17, 09:33
Medlem
Sittmöbels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PyroPelle
Bartholomeus tack för svaret. Ska nog kanske ringa och fråga. Annars blir det väl att söka runt på någon järnhandel.

Sittmöbel, sök och du skall finna

Sökte både på Google och Fb med orden "Kemi i stockholm" samt "kemibutik i stockholm", men allt jag fick upp var reklam för utbildningar, och på flashback hittade jag inget, antar att mina google-skillzz är undermåliga =).
Citera
2008-12-17, 09:46
Medlem
PyroPelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sittmöbel
Sökte både på Google och Fb med orden "Kemi i stockholm" samt "kemibutik i stockholm", men allt jag fick upp var reklam för utbildningar, och på flashback hittade jag inget, antar att mina google-skillzz är undermåliga =).

Okej, ska då försöka hjälpa dig lite. Kaliumnitrat säljs i 25kg säckar hos bla granngården. Fråga efter konstgödsel krista k plus eller unika kali. Har ingen aning var i stockholm någon butik ligger men det borde finnas hos dom.
Citera
2008-12-17, 16:27
Medlem
Swedsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johan817
Kaliumperklorat, var får jag tag på det? färgaffärer? inte internethandel tack, finns det någon bra affär i Malmö? tack på förhand

Du kan åka till Svenskakemi. det ligger i ronneby i blekinge. Jag bor i malmö och ska snart passera detta ställe med bil. Eventuellt kan jag ta upp en beställning. Men inget är spikat.
Citera
2008-12-17, 19:32
Medlem
Sittmöbels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PyroPelle
Okej, ska då försöka hjälpa dig lite. Kaliumnitrat säljs i 25kg säckar hos bla granngården. Fråga efter konstgödsel krista k plus eller unika kali. Har ingen aning var i stockholm någon butik ligger men det borde finnas hos dom.

25 kg var VÄLDIGT mycket, men de kanske säljer det i lite mindre kvantiteter också.
Citera
2008-12-17, 19:58
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sittmöbel
25 kg var VÄLDIGT mycket, men de kanske säljer det i lite mindre kvantiteter också.

Det säljs i mindre mängder i akvarist-shopar. Finns med säkert tio gånger bara i denna tråden. "Sök i det här ämnet" uppe till höger ovanför översta inlägget.
Citera
2008-12-17, 23:08
Medlem
Tyvärr, trasan hann smälta innan bomben kom ur mörsaren, så jag får väl fara till rörhandeln imorgon igen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in