2008-02-02, 19:19
Medlem
Cormacs avatar
Står det några 1-tonssäckar med AN, så tar man några 1-tonssäckar AN
Citera
2008-02-02, 19:25
Medlem
Fieldleafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cormac
Står det några 1-tonssäckar med AN, så tar man några 1-tonssäckar AN

Ja, för cirka 5 ton amoniumnitrat kommer se fint ut i bakluckan på en ford fokus. Och vet inte om man ens får ta det. Blir även rätt svårt att få in dte bra i bilen. Får väl backa in med bilen sen ha en stor låda där sen öppna säcken och börja skyffla

Sen om polisen stoppar en med några hundra kilo amoniumnitrat så är det bara att säga att det är till rabatten nu på vinter
Citera
2008-02-02, 23:23
Medlem
inte pyro men

inte direkt pyro men det rör det om man säger så... är det nån som kan lägga upp länken till den där sidan där man ser vad som händer om en bomb exploderar i munnen etc.. har inte kvar den men skulle behöva den nu
Citera
2008-02-03, 11:45
Medlem
madpyros avatar
Hej, jag har nyss fått tag på en masssa tjutare som jag tänkte tömma men jag vill ha en behållare som ger ett högt tryck, några tips?

Och jag vet att tjutare e lite mesigt
Citera
2008-02-03, 12:03
Medlem
Fieldleafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madpyro
Hej, jag har nyss fått tag på en masssa tjutare som jag tänkte tömma men jag vill ha en behållare som ger ett högt tryck, några tips?

Och jag vet att tjutare e lite mesigt

lägg 20st i en petflaska och fäst en stubbin i korken som ramlar ner och du får en jävla smäll. Annars så kollar du i tråden där mod beskriver hur du gör en enkel smällare
Citera
2008-02-03, 12:17
Medlem
pimps avatar
smatter

hej jag undrar vad det är i dom gröna kulorna som svea och dom säljer inte dom som har en liten klump dom andra med massa små kulor är det blyazid elr har jag fel??..

mvh pimp..
Citera
2008-02-03, 12:31
Medlem
Fieldleafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pimp
hej jag undrar vad det är i dom gröna kulorna som svea och dom säljer inte dom som har en liten klump dom andra med massa små kulor är det blyazid elr har jag fel??..

mvh pimp..

Blyazid.....
Citera
2008-02-03, 12:37
Medlem
Mjölksyra

Är Mjölksyra en Ketonsyra? Jag har letat och letat men ännu inte funnit något svar.
Citera
2008-02-03, 12:45
Medlem
Alveta_pyromans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pimp

mvh pimp..

Det är mer troligt att det är vismutoxid de innehåller.
Citera
2008-02-03, 13:13
Medlem
pihops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alveta_pyroman
Det är mer troligt att det är vismutoxid de innehåller.

Inte en chans att kineserna använder vismutsalter till sina dragon eggs.
Om man delar på ett dragon egg så är det en liiiiten bit med röd komposition i mitten.
Vismutsalter är inte röda. Altså måste det vara "red lead" dom använder.
Citera
2008-02-03, 16:28
Medlem
Naturvetarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterShelly
Är Mjölksyra en Ketonsyra? Jag har letat och letat men ännu inte funnit något svar.
Nej, det är en hydroxigrupp som sitter på andra kolet och alltså ingen keton. Om man hade ersatt hydroxigruppen på andra kolet med ett syre hade det varit en ketonsyra.
Citera
2008-02-03, 17:47
Medlem
pimps avatar
okok

aa så kanske det var båda slutade på id måste ha blandat i hop det

och en sak till kan man lösa upp 10 st smatter kulor sen rulla till en stor så det blir en smäll och inte bara smatter??

mvh pimp..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in