2008-03-25, 23:26
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alveta_pyroman
Oj, ser bra ut det där. Problemet är väll att de fortfarande innehåller kokain undrar om man kan hitta dekokainiserade också. Och jag behöver max 10g.

Grundtipset är väl att kontakta säljaren. Han sitter ju i Colombia...

Edit: Bolivia...same shit...
Citera
2008-03-26, 13:14
Bannlyst
Förstår inte varf inte de finns en riktig tråd om kulkvarnskrut, när jag söker "kulkvarn krut" hittar jag bara typ 3 trådar där jag kan hitta en liten spalt om kulkvarnkrut,knappt något ändå.

när jag söker på "kulkvarnkrut", kulkvarnat hittar den inget.,
när ja söker på kulkvarnat krut hittar den en tråd ,och då är de ja som har skrivit EN SAK
sök sj så får ni se

jag tycker nån kan lägga upp en tråd om kulkvarnskrut eftersom ja inte vågar utan att få kritik
Citera
2008-03-26, 13:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MERA BRÄNNVIN
Nej, lägg ner det där med att ändra vanligt svartkrut.

Varför vill du ha ett snabbare krut än ett standard svartkrut? Förstår inte.
Jo för de brinner bara med 400 m/s visst de funkar ju bra för smällare men jag skulle vilja testa ammoniumnitrat för de är ett mycke bättre oxidasiuonsmedel än KNO3 har jag hört.
de borde brinna mycke fortare med AN. att de är hygroskopiskt är ju inte bra men man kan ju tillverka krutet på tort ställe och innesluta de väll så inte fukt kommer åt AN et.

men som sagt vet ni om de borde brinna fortare med AN?
är de bättre oxidasionsmedel medel?
Citera
2008-03-26, 13:52
Medlem
pimps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kokis
Förstår inte varf inte de finns en riktig tråd om kulkvarnskrut, när jag söker "kulkvarn krut" hittar jag bara typ 3 trådar där jag kan hitta en liten spalt om kulkvarnkrut,knappt något ändå.

när jag söker på "kulkvarnkrut", kulkvarnat hittar den inget.,
när ja söker på kulkvarnat krut hittar den en tråd ,och då är de ja som har skrivit EN SAK
sök sj så får ni se

jag tycker nån kan lägga upp en tråd om kulkvarnskrut eftersom ja inte vågar utan att få kritik

använd www.google.se så kanske du hittar
Citera
2008-03-26, 14:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pimp
använd www.google.se så kanske du hittar
de finns inte på google heller. kolla sj så får du se.
snälla kan inte nån lägga upp en kulkvarnkrut tråd
Citera
2008-03-26, 16:12
Medlem
fredd_jasons avatar
Citat:

Vad menar du med att lägga upp en "kulkvarntråd"? Ska man skriva hur man kulkvarnar krut? Säg hur du menar så kanske jag våt någon tråd!
Citera
2008-03-26, 16:22
Bannlyst
ah de finns bara massa skit om wetmix och CIA metoden som suger.
de är ju med kulkvarn man gör riktigt krut.
alltså då menar jag fakta i tråden såsom hur man tillverkar blöter de efteråt och hur man ska kulkvarna och allt sånt.
de finns inte en enda tråd om det.
kan inte du göra en kulkvarnkruts-tråd
Citera
2008-03-26, 16:22
Medlem
C9h18o6s avatar
Citat:

Citat:
alltså då menar jag fakta i tråden såsom hur man tillverkar blöter de efteråt och hur man ska kulkvarna och allt sånt.

http://www.flashback.org/showthread.php?t=157036
Citera
2008-03-26, 16:36
Medlem
fredd_jasons avatar
Citat:

För det första så är CIA och wetmix mycket bättre än att göra vanligt mjölkrut (mealpowder) som man bara blandar med mortel. Om du ska få ett riktigt bra krut så gör CIA metoden, det är inte svårt, sedan antar jag att du har kulkvarn eftersom du säger att alla sak göra trådar om hur man kör krut i kulkvarn. Kör krutet i kulkvarn med media som är gnistfritt.

mvh /Fredde
Citera
2008-03-26, 18:57
Bannlyst
jamen kulkvarn krut är ju de bästa. och sen blöta med vatten och så vidare.
nänä, och ja jag har kulkvarn ja.
får väll göra en egen tråd eftersom ingen vill
Citera
2008-03-26, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredd_jason
För det första så är CIA och wetmix mycket bättre än att göra vanligt mjölkrut (mealpowder) som man bara blandar med mortel...
Ta inte detta personligt fredd men nu måste jag påpeka ett missförstånd som verkar vara vida spritt (detta är tredje gången jag tar upp detta!):

Meal powder, eller mjölkrut på svenska, är absolut INTE den enkla svartkrutsliknande blandning man får genom att snabbt mala ihop ingredienserna i en mortel. Detta substitut kallas "green powder" eller "green mix" på engelska och har inget riktigt svenskt namn. Mjölkrut är den finaste fraktionen från kommersiell svartkrutstillverkning eller det mjölliknande pulver man får när man maler ner riktigt kornkrut. Ett bra krut tillverkat i en kulkvarn skulle också kunna kallas mjölkrut utan att skämmas för sig!

Vill man hitta på ett substitut för green powder kanske "råkrut" kunde passa?
Citera
2008-03-26, 19:01
Medlem
fredd_jasons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crazy Swede
Ta inte detta personligt fredd men nu måste jag påpeka ett missförstånd som verkar vara vida spritt (detta är tredje gången jag tar upp detta!):

Meal powder, eller mjölkrut på svenska, är absolut INTE den enkla svartkrutsliknande blandning man får genom att snabbt mala ihop ingredienserna i en mortel. Detta substitut kallas "green powder" eller "green mix" på engelska och har inget riktigt svenskt namn. Mjölkrut är den finaste fraktionen från kommersiell svartkrutstillverkning eller det mjölliknande pulver man får när man maler ner riktigt kornkrut. Ett bra krut tillverkat i en kulkvarn skulle också kunna kallas mjölkrut utan att skämmas för sig!

Vill man hitta på ett substitut för green powder kanske "råkrut" kunde passa?

Jaha Jag har hört jättemånga kalla det för mjölkrut, men då har de nog haft fel. Tack, nu vet jag något nytt inom pyroteknik
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in