2008-01-05, 13:57
Medlem
Fieldleafs avatar
Du har nog rätt. Men det bör vara lungt om jag bara beställer en kulkvarn i alla fall? Det är det väl inte olagligt att beställa det? apdapter och så ingår väl då?
Citera
2008-01-05, 15:44
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WirelessGkit2
Hittade en snubbe i USA som otroligt nog gick med på att skicka mig 400fot 2mm visco för 375kr. Undrar det kommer fram....mer fundersam på hans ärlighet än att tullen ska hitta det. Pengarna spelar inte så stor roll, det är viktigare att hitta en bra kontakt.

Om det gör det funkar så är det ju skitbra.

Och idag kom paketet fram. Inga problem alls, bara att det tog lite längre tid än normalt, eftersom det varit helger.

Har dessutom träffat en Polis som jag diskuterade hundar med. Han upplyste mig om att bombhundar inte klarar av att hitta stubintråd som är baserad på svartkrut.

Det går nämligen inte att träna hundar att hitta blandningar av kemikalier. Bara specifika kemikalier går att öva in. Och salpeter finns i alla ryggradsdjurs urin, så det tränar man inte på. Svavel finns i all jord, så det tränar man inte på. Och kol är ännu jävligare...

Bästa infon jag fått på länge!
Citera
2008-01-05, 15:49
Bannlyst
Hej, Vet ni någon specifik färgaffär/liknande som ni vet säljer svavel?

Har letat runt men inte funnit någon.
Tacksam för svar MartinOlsson
Citera
2008-01-05, 15:51
Medlem
Fieldleafs avatar
Citat:
Och idag kom paketet fram. Inga problem alls, bara att det tog lite längre tid än normalt, eftersom det varit helger.

Har dessutom träffat en Polis som jag diskuterade hundar med. Han upplyste mig om att bombhundar inte klarar av att hitta stubintråd som är baserad på svartkrut.

Det går nämligen inte att träna hundar att hitta blandningar av kemikalier. Bara specifika kemikalier går att öva in. Och salpeter finns i alla ryggradsdjurs urin, så det tränar man inte på. Svavel finns i all jord, så det tränar man inte på. Och kol är ännu jävligare...

Bästa infon jag fått på länge!

Fan, nu blev jag förvirrad om jag ändå ska lägga med stubbintråd i beställningen jag tänker lägga iväg nu den kommande veckan. Återkommer när jag har fattat beslut
Citera
2008-01-05, 16:08
Medlem
GalFisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinolsson
Hej, Vet ni någon specifik färgaffär/liknande som ni vet säljer svavel?

Har letat runt men inte funnit någon.
Tacksam för svar MartinOlsson
Colorama-kedjan har eller kan ta in.
Citera
2008-01-05, 16:12
Bannlyst
okej, tack
har du någon aning om pris?
Citera
2008-01-05, 16:15
Medlem
GalFisks avatar
Under en hundring för 750 gram.
Citera
2008-01-05, 16:19
Bannlyst
Okej, tack så jättemycket för hjälpen!
Då blir det till att ringa dom och kolla om det finns hemma alt beställa.

Svavel används även till att blanda ut färg med, eller har jag fel?
Citera
2008-01-05, 16:20
Medlem
Fieldleafs avatar
Köper mitt svavel på "färgtema" 750g för 75kr rätt överkommligt. Oftast har dom det inte i butiken utan dom köper in det då så du får det efter en vecka eller så. Kostar i alla fall inget extra. Tror dom börjar förstå vad jag gör med svavlet då jag köpt 5 paket på den butiken och ska ner någon gång igen nu och köpa
Citera
2008-01-05, 17:09
Medlem
huh?s avatar
Jag behöver vattentät stubintråd, finns det någon sida att lagaligt köpa ifrån utom pyrosmåland? Jag gillar inte deras priser.
Citera
2008-01-05, 17:12
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av huh?
Jag behöver vattentät stubintråd, finns det någon sida att lagaligt köpa ifrån utom pyrosmåland? Jag gillar inte deras priser.

Om du kollar i slutet av Den stora Stubintråden så hittar du mitt recept på en suverän vattensäker stubin.
Citera
2008-01-05, 17:30
Medlem
huh?s avatar
Citat:
Om du kollar i slutet av Den stora Stubintråden så hittar du mitt recept på en suverän vattensäker stubin.

Ser fint ut, ska testa det när jag har gjort lite krut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in