2007-12-25, 23:23
Medlem
HOkks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NovaStram
Hur binder till exempel NH3 Molekylerna med varandra då? eller binds dom itne alls utan det "finns bara ihop"
De binder med vätebindning men när temperaturen kommer över kokpunkten bryts vätebindningarna och molekylerna frigörs från varandra. Ju högre temperatur ju snabbare rör sig molekylerna vilket medför större "påfrestningar" på bindningarna.

Ju stabilare/starkare bindning mellan molekylerna ju högre kok och smältpunkt.
Citera
2007-12-26, 01:55
Medlem
Hej!

Jag söker de vita pvc-rören som man ser i alla amerikanska raketmotorguider tex
http://www.nakka-rocketry.net/pvcmot4.html

Har kollat på diverse ställen utan framgång tex bauhaus. Hittar bara pp-plaströr som ses på denna bild: http://img101.imageshack.us/my.php?image=bild107jv6.jpg och dom är inte riktigt bra så det vore uppskattat ifall nån vet vart man får tag på dessa pvc-rör som är standard i USA.

//Gb_man
Citera
2007-12-26, 14:37
Medlem
C9h18o6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gb_man
Hej!

Jag söker de vita pvc-rören som man ser i alla amerikanska raketmotorguider tex
http://www.nakka-rocketry.net/pvcmot4.html

Har kollat på diverse ställen utan framgång tex bauhaus. Hittar bara pp-plaströr som ses på denna bild: http://img101.imageshack.us/my.php?image=bild107jv6.jpg och dom är inte riktigt bra så det vore uppskattat ifall nån vet vart man får tag på dessa pvc-rör som är standard i USA.

//Gb_man

bauhaus är = skit... när man frågar dom om något...
ring ett företag som är mer inriktatt på just pvc rör eller liknande.. sök på eniro eller något... eller google.se

ha det gött.. å god jul på er i efter skott... mvh // c9
Citera
2007-12-26, 23:03
Medlem
Var får man tag på plåt, typ bronsplåt? Nickelplåt?
Citera
2007-12-27, 19:38
Medlem
Jag läste i lite trådar igår att om man ska göra BP så behöver man bl.a. Svavel och saltpeter.

Svavel ska finnas på apotek, receptfritt. Right? Om inte var finns det då?

Saltpeter ska finnas i vanliga affärer såsom ICA, Hemköp osv. Men då måste man blanda ut saltpetern med 50% salt för att få ut "riktig" saltpeter.

Har jag fel?
Citera
2007-12-27, 19:44
Medlem
-J-s avatar
omg du har det hemliga receptet för super bp
Citera
2007-12-27, 19:51
Medlem
C9h18o6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alexgustafsson
Jag läste i lite trådar igår att om man ska göra BP så behöver man bl.a. Svavel och saltpeter.

Svavel ska finnas på apotek, receptfritt. Right? Om inte var finns det då?

Saltpeter ska finnas i vanliga affärer såsom ICA, Hemköp osv. Men då måste man blanda ut saltpetern med 50% salt för att få ut "riktig" saltpeter.

Har jag fel?

kalla mej inte bög, men var det inte lite sött skrivigt! hahahh!

du har fått allt om bakfoten! Det sägs att Santamarias salpeter skall vara ut blandat med 50% salt... vilket inte jag tror... vilket det inte är... i min uppfattning.. men det var ju ett tag sedan man höll på Salpeter ur santamarias!

Köp Kaliumnitrat istället! mycket mycket billigare änn att köpa massa små påsar med skit.. köp svavel hos färgaffären å kola ditt kol själv, av något trä som passar bäst för svartkrut, själv kör jag med Al(Al trä nu, inte aluminiumpulver) sedan är saken biff... köp en tumlare eller bygg en när du är i farten.. finns massor av trådar. läs dom lite bättre så kommer du nog förstå...

Själv hör jag min tumlare gå i bakgrunden när jag skriver detta nu.. planerar in för nyår ...

ha det gött mvh // c9
Citera
2007-12-27, 20:01
Medlem
Förstått att det är KK+ på granngården man ska köpa nu! Haha.

Men svavel var jag förra året inne hos olika färghandlare och letade efter, men ingen av dom hade...

Edit:

Vet att det heter Salpeter och inte salTpeter
Citera
2007-12-27, 20:52
Medlem
Någon som kan tipsa om vart man kan köpa billiga mesh-nät.
Citera
2007-12-27, 22:38
Medlem
Gunpowderfreaks avatar
<3 Cebex...
www.cebex.se

EDIT: Svaret var riktat till Puris...
Citera
2007-12-27, 23:38
Medlem
Dewunis avatar
Valfri mataffär som säljer kökstillbehör?

Specifiera dig lite, vilken mesh?
Citera
2007-12-28, 12:31
Medlem
C9h18o6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puris
Någon som kan tipsa om vart man kan köpa billiga mesh-nät.

köp inte 100 mesh, gjorde det för ett tag sedan. nu har jag kört mitt krut i 20 + 20 +17, visst går det igenom men det är ett helvete, man kan inte skaka den för då blir det bara damm som kommer ut på andra sidan.. så jag var tvungen att köra det med en plast sked, å silen låg på ett papper.. tog väll 15 min eller nått å jag körde igenom 0,5 kg , så det tar lite tid... men den som väntar på något gott...

ha det gött...

mvh //c9
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in