2007-12-14, 14:04
Bannlyst
Edit: den är polär pga molekylstrukturen, inte som jag tidigare nämnde, polär.
Citera
2007-12-15, 21:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av C9h18o6
aaa okay ... då fattar jag jag är så dum... men hur långt kommer jag med 100 då?? är det okay... efter 20*2 timamr tumling hur fina partiklar är det då?? ca nu.. elelr jag vet itne hur man skall förklara ..

mvh // c9

Bros ju helt klart på vad du har för mal media och varvtal,behållare etc på din kulkvarn
Citera
2007-12-15, 22:09
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Nu får vi se hur det går...

Hittade en snubbe i USA som otroligt nog gick med på att skicka mig 400fot 2mm visco för 375kr. Undrar det kommer fram....mer fundersam på hans ärlighet än att tullen ska hitta det. Pengarna spelar inte så stor roll, det är viktigare att hitta en bra kontakt.

Om det gör det funkar så är det ju skitbra.

Men det är en sak jag undrar över. Han hade även en stubin som knastrade. Vad är nyttan med den?
Citera
2007-12-15, 23:49
Medlem
pihops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WirelessGkit2
Hittade en snubbe i USA som otroligt nog gick med på att skicka mig 400fot 2mm visco för 375kr. Undrar det kommer fram....mer fundersam på hans ärlighet än att tullen ska hitta det. Pengarna spelar inte så stor roll, det är viktigare att hitta en bra kontakt.

Om det gör det funkar så är det ju skitbra.

Men det är en sak jag undrar över. Han hade även en stubin som knastrade. Vad är nyttan med den?

Stig-effekt eller så kan man använda dom som flying fish.
Citera
2007-12-16, 00:20
Medlem
Vad för syra eller bas bör jag använda för att få koppar att beläggas med ett stryktåligt oxidskikt?
Citera
2007-12-16, 02:21
Medlem
Cynisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av very dangerous
Oj missa ett svar där.
vet inte hur bra man kan få krutet på natriumnitrat skälv, men tror det kan bli dugligt, eftersom att det förr anvädes till att spränga i berg med, när en mindre explosion var önskvärt. Men jag är osäker på detta, så ska inte utala mig mer om detta.

Gjorde 200 gram mjölkrut idag med natriumnitrat, riktigt bra resultat faktiskt.

Brann inte särskilt fort när jag gjorde ett burn test men det duger gott och väl till smällare.
Citera
2007-12-16, 11:44
Medlem
Skarjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fox 2
Det handlar om att folk inte vet hur man handlar, man går INTE in och frågor direkt efter kaliumnitrat/krista k+. Först måste man vara ordentligt påläst, sedan går man in och snackar med trädgårdskillen om olika NPK värden, lämpliga koncentrationer vid droppbevattning mm, som om man vore en trädgårdsnörd. Sedan frågor man efter Yaras sortimente för råvaror för blandningar av multigödsel, sedan får man införskaffa kaliumnitratet.

Eller så tar man reda på artikelnummer innan man ringer och ber dem kolla om de har något på lagret... Sedan kan man ju säga att man skickar en löpare att handla det, speciellt om man är lite yngre
Citera
2007-12-16, 12:44
Medlem
Dewunis avatar
Bevisa det. Lägg upp en film när det brinner.
Citera
2007-12-16, 13:40
Bannlyst
Man kan inte få så bra krut på natriumnitrat. Jag gjorde 100 gram CIA med KNO3 och 100 gram CIA natriumnitrat. Alla ingridienser var malda med kulkvars så dem dammade ( airfloat liknande). Det går inte att gemföra resultatet. Desutom finns det många nackdelar med natriumnitrat ex att det är hydroskopiskt. MVH//Alexander ursäkta felstavningar
Citera
2007-12-16, 14:14
Medlem
Fieldleafs avatar
Om du använder CIA metoden så är det vattnet som gör att krutet inte kommer bli bra. Kaliumnitratet kommer inte behålla nå mycket vatten efter prossecen men det kommer natriumnitratet. Däremot om du gör mjölkrut på rent natriumnitrat (kan köpas i 10kg säckar på woddy som betongtillsatts). Som såklart är helt tort så kan du faktiskt få ett helt okey krut till smällare raketer mm. Gjorde faktiskt en hel del lyckade svartkrutsmällare baserade på natriumnitrat för många år sedan innan jag gick över till kaliumnitratet
Citera
2007-12-16, 14:33
Medlem
Dewunis avatar
Men om man köper NaNO3 på nån matvaruaffär så är det väl också helt rent?
Citera
2007-12-16, 14:49
Bannlyst
Fast till raketer så Behöver ju inte själva bränslet brinna så snabbt. Jag testade att pressa en raket på mitt CIA bp och den exploderade =) När började dom sälja natriumnitrat i den lokala trävaru handlen ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in