2005-08-15, 23:56
Medlem
Phels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av On fire
Man kan inte utvinna zinken ur zinkspray på nåt sätt? Då får man det ju färdig pulveriserat.

Har testat detta. Förutom att jag inte fick bort allt bindemedel och allt blev en stenhård klump fungerade det sådär. Funkade tillsammans med KNO3 och gav en ganska mycket rök, men som Jomazi säger är det dyrt. Vet inte vad priset ligger på för en spray, men räkna med stora mängder aceton också.
Citera
2005-08-16, 00:39
Medlem
On fires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phel
Har testat detta. Förutom att jag inte fick bort allt bindemedel och allt blev en stenhård klump fungerade det sådär. Funkade tillsammans med KNO3 och gav en ganska mycket rök, men som Jomazi säger är det dyrt. Vet inte vad priset ligger på för en spray, men räkna med stora mängder aceton också.

Har en flaska liggandes tänkte mest testa för sakens skull. Aceton ligger också här någon stans så kanske ett test någon dag.
Citera
2005-08-23, 21:44
Medlem
Phels avatar
Mg ska tydligen användas som offeranod på båtar (finns också som zink).
Citera
2005-08-30, 20:46
Medlem
Pyromaniac_s avatar
Glycerin

Funderar på var man kan inhandla glycerin. Apoteket hade innan, men för ett tag sedan slutade dem tydligen sälja kemikalier till privatpersoner (undra varför?), har inte frågat efter det personligen men utgår från att det inte går. Så var finns det? borde ju inte vara särskilt svårt att få tag i, men ändå...

Edit: stavfel
Citera
2005-08-30, 21:00
Medlem
Fox 2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pyromaniac_
Funderar på var man kan inhandla glycerin. Apoteket hade innan, men för ett tag sedan slutade dem tydligen sälja kemikalier till privatpersoner (undra varför?), har inte frågat efter det personligen men utgår från att det inte går. Så var finns det? borde ju inte vara särskilt svårt att få tag i, men ändå...

Edit: stavfel

Färgäffarer har, såg senast en 1 liter flaska för under 100 lappen (tror jag).
Citera
2005-08-30, 21:02
Medlem
Fox 2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deka_denten
Jag är i akut behov av magnesium, hur får jag tag i detta, inom en tidsrymd av ett par dagar? Att beställa av någon firma på nätet verkar ta längre tid...

Behöver i runda slängar mellan ett hekto - ett halvkilo och är beredd att betala bra? Hur göra? Alla tips, råd och förslag välkomna...

MVH

Dekadenten

just_for_fun78@hotmail.com

Skulle det inte gå att köpa magnusiumfälgar, du vet de dyraste som kostar 25 000 kr styck nya. Men jag tror (är nästan säker) på att de är legerade med aluminium bland annat. Men hör annars med något rallyteam om de har några fyrkantiga, spruckna skitfälgar som du kan få.
Citera
2005-08-30, 21:08
Bannlyst
Eller så går man bara till en skot och köper för 100000 gånger billigare?
Citera
2005-08-30, 23:20
Medlem
Pyromaniac_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fox 2
Färgäffarer har, såg senast en 1 liter flaska för under 100 lappen (tror jag).

Tja, är ju alltid något man kan prova, men en liter... inget jag förbrukar mkt av precis...

Inget annat tips?
Citera
2005-08-31, 09:13
Medlem
Fox 2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pyromaniac_
Tja, är ju alltid något man kan prova, men en liter... inget jag förbrukar mkt av precis...

Inget annat tips?

Du lär ju knappast hitta biligare något annan stans även fast det är en mindre mängd, varför inte köpa 1 liter och spara det du inte behöver?
Citera
2005-08-31, 10:00
Medlem
(Apoteket säljer fortfarande kemikalier till privatpersoner dock.)
Citera
2005-08-31, 10:26
Medlem
Pyromaniac_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av transistorbarn
(Apoteket säljer fortfarande kemikalier till privatpersoner dock.)

Inte enligt deras hemsida. Kemikalier som kaliumnitrat, svavel m.m. ligger ej längre under deras köpbara sortiment.
Citera
2005-08-31, 13:20
Medlem
pihops avatar
Men deras "köpbara" sortiment är sånt man inte behöver beställa, jag har köpt 30%ig väteperoxid för inte så länge sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in