2005-10-06, 21:44
Medlem
onemanarmys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chemicalien
Hur är tillgången på kemikalier i andra länder? Får man plocka hem det dessutom?

Du kan ju beställa lite olika saker från ebay, men du lär ju inte kunna inportera HNO3
Citera
2005-10-06, 21:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av onemanarmy
Du kan ju beställa lite olika saker från ebay, men du lär ju inte kunna inportera HNO3

Jo, det kan man.
Citera
2005-10-06, 21:56
Medlem
onemanarmys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurrez
Jo, det kan man.

Låter ju mkt tveksamt, inte lagligt ialalfall, men iochmed EU reglerna om fri handel som du nämnde på msn så kanske det går endå. Jag ställer mig iallafall tveksam till detta. Då skulle ju jag i princip kunna inportera cannabis från amsterdam, och tullmännen måste släppa igenom paketet? Eller?
Citera
2005-10-06, 23:25
Medlem
memorexoneces avatar
Så länge det skickas så kan man få så gott som vad som helst genom posten.
Tyvär hjälper inte ebay mig i detta ärende.
Citera
2005-10-06, 23:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av onemanarmy
Låter ju mkt tveksamt, inte lagligt ialalfall, men iochmed EU reglerna om fri handel som du nämnde på msn så kanske det går endå. Jag ställer mig iallafall tveksam till detta. Då skulle ju jag i princip kunna inportera cannabis från amsterdam, och tullmännen måste släppa igenom paketet? Eller?

CB är bara lagligt på coffeshoppsen. (felstavat). så det funkar inte.
Citera
2005-10-07, 00:05
Medlem
Phels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av memorexonece
Vilka företag ska man vända sig till, eller i vilka länder ska man leta om man vill ha kemikalier som vanligtvis inte säljs till privatpersoner skickade till sverige?

Vilka länder har flest oseriösa företag inom detta eller slappaste lagar/regler?

Hur stora mängder talar vi om, alt. vilket kemikalie? Baltiska länder har jag sett annonsera med detta, men du måste dra hem ett ordentligt lass. Dessutom kan tull + eventuell "HazMat avgift" bli ett problem.
Citera
2005-10-07, 20:28
Medlem
cannabis är inte lagligt någonstans i nederländerna, bara tolererat (till viss del).
Citera
2005-10-09, 17:48
Medlem
memorexoneces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phel
Hur stora mängder talar vi om, alt. vilket kemikalie? Baltiska länder har jag sett annonsera med detta, men du måste dra hem ett ordentligt lass. Dessutom kan tull + eventuell "HazMat avgift" bli ett problem.

Inte mycket alls.. därför tror jag inte att företag är riktigt intresserade då de inte tjänar allt för stora summor på det. Får väl leta vidare. Helst ska det inte ens märkas med farligt gods då det får ögonen på sig i tullen. Men märks det inte så är det däremot inte så roligt om det skulle läcka.
Citera
2005-10-12, 21:04
Medlem
Dr.Jekylls avatar
Kloroform?
Går ju att göra hemma, rent teroetiskt?
Eller hrm, värma metanol till 500 grader medans man bublar i klorgas, nja, jag avstår helst.
Således, vart kan man få tag på detta? Går det öht att få skeppat till Sverige?

Nifelheim kör ju på licens, hittade ingen som skeppade till Sverige på Ebay o.sv.
Citera
2005-10-12, 21:56
Medlem
Jomazis avatar
Reagera aceton med kalciumhypoklorit. Sök på "haloform" i detta forum!
Citera
2005-10-12, 22:39
Medlem
Obersturmfuhrers avatar
Provade att reagera Ca(ClO)2 och (CH3)2CO... inget hände.
Citera
2005-10-13, 19:38
Medlem
vart kan man få tag på BaNO3(bariumnitrat) utan att behöva beställa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in