2005-07-04, 16:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Phel
Ecka: http://search.ebay.com/terbium_W0QQfkrZ1QQfromZR8

Herr Papaver: gissar du förbereder dig mot en kommande kärnvapenkrig?

Ehhhh...kanske inte riktigt rätt gissat...(ni kan nog lista ut det de flesta utav er, men vi talar med små bokstäver här om sådana saker, ok?
Citera
2005-07-04, 19:31
Bannlyst
Kabel

tjenare. Vilken billig och bra kabel skulle ni rekomendera till tändsystem? vill ha runt 100 meter.
Citera
2005-07-04, 20:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gurrez
tjenare. Vilken billig och bra kabel skulle ni rekomendera till tändsystem? vill ha runt 100 meter.

Vanlig högtalarkabel duger bra om du har fotoblixt/flashkondningar, eller kör med vanlig lampsladd ifall du kör med en "startbox" från Biltema.
Citera
2005-07-04, 20:02
Medlem
Obersturmfuhrers avatar
På ÖoB så finns det 100m-rullar, var det billigaste jag lyckades få tag på. Det är iof enkelkabel 125:-/100m... så antingen får du köpa två rullar eller dela en så du får 2x50m.
Citera
2005-07-04, 20:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Obersturmfuhrer
På ÖoB så finns det 100m-rullar, var det billigaste jag lyckades få tag på. Det är iof enkelkabel 125:-/100m... så antingen får du köpa två rullar eller dela en så du får 2x50m.

ok, låter bra, ska kolla upp det. Tack
Citera
2005-07-04, 21:39
Medlem
onemanarmys avatar
telefonsladd kör jag med och det fungerar kanon..
Citera
2005-07-04, 21:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av onemanarmy

telefonsladd? tex den som feltema har? tycker kablarna i den såg väldigt klena ut... pallar dom starkström?
Citera
2005-07-04, 22:03
Bannlyst
Citat:

Tack för tipset, ska testa det nästa gång så kanske man kan pula ihop en liten behändig "tändbox" utav en fotoblixt och några extra kondningar.

Någon som vet vart man får tag på en sån där häftig strömbrytare med en röd kåpa ovanpå man viker upp, alltså en sån som de har i flygplan på film när de ska skjuta iväg de stora raketerna?
Citera
2005-07-04, 22:12
Medlem
onemanarmys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurrez
telefonsladd? tex den som feltema har? tycker kablarna i den såg väldigt klena ut... pallar dom starkström?

Vet inte vart den kommer ifrån, det är två tunna kopartrådar som leder ström bra tycker jag.

Vanlig sladd för strakström får du stora spänningsfall i om du inte har ett fett batteri (läs bilbatteri).
Citera
2005-07-04, 22:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Papaver
Tack för tipset, ska testa det nästa gång så kanske man kan pula ihop en liten behändig "tändbox" utav en fotoblixt och några extra kondningar.

Någon som vet vart man får tag på en sån där häftig strömbrytare med en röd kåpa ovanpå man viker upp, alltså en sån som de har i flygplan på film när de ska skjuta iväg de stora raketerna?

har aldrig sett en sådan ute i handeln... men fan va ballt det skulle va att ha en!
Citera
2005-07-04, 22:14
Bannlyst
Citat:
Vet inte vart den kommer ifrån, det är två tunna kopartrådar som leder ström bra tycker jag.

Vanlig sladd för strakström får du stora spänningsfall i om du inte har ett fett batteri (läs bilbatteri).

aa, men jag vill inte ha sladd för strakström . jag vill bara ha nån billig och bra sladd, men den ska palla 12 V 4.2 Ah
Citera
2005-07-05, 07:37
Medlem
Obersturmfuhrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Papaver

På butiken Tomcat i boarp i NV skåne så säljer de joystick'ar till olika stridsflygplan, kan ju prova att bygga om en sån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in