2007-02-28, 17:53
Medlem
Jag passar på och fråga om någon vet någon affär i Umeå där det säljs svavel ? Jag har kollat upp några affärer men det verkar inte som om det finns någon som säljer det.
Citera
2007-02-28, 19:34
Medlem
bjornebarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flossy666
knappa två kilo torkad mald röd savina habanero kostade straxt under tusen spänn när jag köpte.. känns mer ekonomiskt, men det är kanske struligt att extrahera det gottiga?

Visst, det går att extrahera och få det väldigt starkt (helt klart tillräckligt för en fungerande pepparspray; det kan min kompis berätta för er :P), men det känns ändå roligare att ha helt rent Angående extraheringen föreslår jag att du söker efter pepparspray eller capsaicin, så får du veta några bra metoder; det är en helt vanlig alkaloidextraktion.

Wääu, nej, tyvärr har jag inte riktigt råd med det för tillfället, och det kommer nog dröja innan jag kan tänka mig lägga ut så mycket på blotta 100 gram capsaicin, tyvärr Annars skulle jag gladeligen skicka ett gram som smakprov till dig :P

Svikaren: Jag tvivlar på att du ens har försökt kolla igenom forumet, men i dag känner jag mig snäll, så jag kan berätta. Färgaffärer har det ofta, eller så kan de beställa in. Apoteket kan, så vitt jag vet, alltid beställa in om de anser att du inte är en liten fj0rtiZzz som skall göra ph3ta bomber.

Deras vanliga ursäkter, om det är vad de tror att du kommer göra, är antingen "vi säljer det inte över disk", "vi säljer det inte längre" eller "man behöver tillstånd för det". Med andra ord står de bara och storljuger, men det är ingen mening att tjafsa emot, för det kommer inte hjälpa dig alls, utan gå bara till nästa apotek eller fråga en annan expidit i samma affär.
Citera
2007-02-28, 20:12
Medlem
Dr.Dings avatar
Silverklorid

Vart kan man köpa Silver Chloride (AgCl) i pulverform?
Citera
2007-02-28, 20:36
Medlem
Pyrokemis avatar
http://zenit.bai.nu/_/product/default.asp?lProductId=3178

Detta kanske kan vara något? Vet ju inte om det är pulverform.
Citera
2007-02-28, 20:56
Medlem
Jag vet att man kan få tag på det i färgaffärer eller beställa från apotek, men jag ville veta VILKEN affär man kan köpa från. Innan jag beställer från ett apotek vill jag se om det finns någon affär som säljer. Så det hade varit bra om jag hade fått ett NAMN på en affär i Umeå som säljer svavel. Jag är ledsen om jag förklarade för dåligt.
Citera
2007-02-28, 21:20
Medlem
wääuus avatar
Hur är det att beställa tillståndspliktiga kemikalier från Zenit läromedel? Antar att de kräver att man skickar in nåt slags tillstånd till dem, för jag upptäckte nämligen att de sålde bl.a. acetylklorid och natriumazid.
Någon som vet detta?
Citera
2007-02-28, 22:53
Medlem
Naturvetarens avatar
De borde väl vara som alla andra leverantörer som säljer tillståndspliktiga kemikalier, de säljer om du har tillstånd.
Citera
2007-03-01, 12:00
Medlem
Dr.Dings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pyrokemi
http://zenit.bai.nu/_/product/default.asp?lProductId=3178

Detta kanske kan vara något? Vet ju inte om det är pulverform.

Tack, har sett den sidan också men det var så jäkla dyrt.
Har sett billigare utomlands.
Behöver bara nått gram el två.
Citera
2007-03-01, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjornebarn
Jag har själv frågat här i forumet ett par gånger, var man kan köpa det, utan svar, men nu har jag äntligen hittat en affär som säljer det i större mängder för någorlunda humana priser själv och tänkte skriva den här, ifall någon mer än jag är intresserad.

http://www.ashianherbex.com/ (man måste maila dem för att få köpa, använd inte kontakformuläret på deras hemsida, det fungerar inte, utan maila adressen som står där istället)

För tillfället kostar det 1500 dollar för 100 gram rent capsaicin, och man kan, så vitt jag har förstått det, bara köpa n*100 gram, där n=heltal.

Tack för svaret
Citera
2007-03-01, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zoccer
I centrala stockholm, exempelvis Kreatima på sveavägen. Trädgårdsavdelningarna på byggvaruhus brukar ha. Vissa färgaffärer har. Svavel är bland det lättaste att hitta.

råka tacka fel person :P tackar för svaret zoccer
Citera
2007-03-02, 03:09
Bannlyst
Kclo4 var kan jag hitta detta?

Kollade på svenskakemi, men dom verkde inte ha det längre..

//MVH Robin
Citera
2007-03-02, 07:58
Medlem
bjornebarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robin_drd
Kclo4 var kan jag hitta detta?

Kollade på svenskakemi, men dom verkde inte ha det längre..

//MVH Robin

KClO4, kaliumklorat, säljer de fortfarande, men liksom förut måste man för att få köpa vara 18 år eller äldre, men det skall nog inte vara något problem
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in