Citat:
Ursprungligen postat av flossy666
knappa två kilo torkad mald röd savina habanero kostade straxt under tusen spänn när jag köpte.. känns mer ekonomiskt, men det är kanske struligt att extrahera det gottiga?
Visst, det går att extrahera och få det väldigt starkt (helt klart tillräckligt för en fungerande pepparspray; det kan min kompis berätta för er :P), men det känns ändå roligare att ha helt rent

Angående extraheringen föreslår jag att du söker efter pepparspray eller capsaicin, så får du veta några bra metoder; det är en helt vanlig alkaloidextraktion.
Wääu, nej, tyvärr har jag inte riktigt råd med det för tillfället, och det kommer nog dröja innan jag kan tänka mig lägga ut så mycket på blotta 100 gram capsaicin, tyvärr

Annars skulle jag gladeligen skicka ett gram som smakprov till dig :P
Svikaren: Jag tvivlar på att du ens har försökt kolla igenom forumet, men i dag känner jag mig snäll, så jag kan berätta. Färgaffärer har det ofta, eller så kan de beställa in. Apoteket kan, så vitt jag vet, alltid beställa in om de anser att du inte är en liten fj0rtiZzz som skall göra ph3ta bomber.
Deras vanliga ursäkter, om det är vad de tror att du kommer göra, är antingen "vi säljer det inte över disk", "vi säljer det inte längre" eller "man behöver tillstånd för det". Med andra ord står de bara och storljuger, men det är ingen mening att tjafsa emot, för det kommer inte hjälpa dig alls, utan gå bara till nästa apotek eller fråga en annan expidit i samma affär.