2007-03-02, 14:19
Medlem
Jomazis avatar
OK, nu smäller det!

Inlägg som skrivits utan att användaren både sökt och tittat på de första 2-3 sidorna i denna tråd kommer hädanefter att raderas. Inlägg i stil med "vart får jag tag på <vanligt jävla ämne> över disk i <stad> kommer också att omedelbart förvisas till ingentinget.

Låt även bli att kommentera dessa inlägg då resten av det ni skriver också försvinner när dessa slängs, använd istället RP-knappen.

/ Mod.
Citera
2007-03-04, 00:17
Medlem
Hej ! vet någon vart man kan få tag i Isopropanol , xyline och Methlcyclohexane??
Citera
2007-03-04, 12:58
Medlem
bjornebarns avatar
Xylen kan du köpa hos nifelheim, isopropanol (tror jag) är det ämne som finns i apotekets kemiskt ren bensin, men tyvärr vet jag inte var du kan få tag i metylcyclohexen. Enligt wikipedia är toluen ett väldigt likt ämne, vilket går att köpa från nifelhiem.

Citat:
Ursprungligen postat av bjornebarn
KClO4, kaliumklorat, säljer de fortfarande, men liksom förut måste man för att få köpa vara 18 år eller äldre, men det skall nog inte vara något problem

Oj, vilken miss, förlåt, självklart menar jag PERklorat
Citera
2007-03-04, 14:12
Medlem
Naturvetarens avatar
Xylen finns hos färghandlaren, isopropanol finns hos apoteket men inte som kemiskt ren bensin (som är heptan). Metylcyklohexen får du fråga runt efter, många företag kan fixa fram specialbeställda organiska reaktanter.
Citera
2007-03-04, 19:13
Medlem
Tack så mycket naturvetaren ! vet du också vart man kan få tag i bitumen?
Citera
2007-03-04, 19:46
Medlem
Ursas avatar
Blodlut efterlyses! Vet någon var jag får tag i det?
Skall användas till blekning av svartvitt foto. Är icke intresserad av substitut.
Citera
2007-03-04, 20:00
Medlem
Naturvetarens avatar
Ursa: Om jag inte minns fel har hembryggninsbutiker gult blodlutsalt om det är det du är ute efter?

Cozing: Nope, men det borde inte vara så svårt att få tag på eftersom det inte är giftigt eller så. Fråga hos vägverket
Citera
2007-03-04, 20:17
Medlem
Ursas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naturvetaren
Ursa: Om jag inte minns fel har hembryggninsbutiker gult blodlutsalt om det är det du är ute efter?

Tusen kyssar om du har rätt.
Om du har fel kan du få en glass ändå. For trying.
Citera
2007-03-04, 21:46
Medlem
Salpeter

Vart får jag som billigast tag i salpeter i större mängder?
Salpeter syra hittar jag i litrar men salpeter hittar jag bara i jättesmå påsar på ica.
Någon som har lust att hjälpa till?
Citera
2007-03-04, 21:50
Medlem
bjornebarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naturvetaren
Xylen finns hos färghandlaren, isopropanol finns hos apoteket men inte som kemiskt ren bensin (som är heptan). Metylcyklohexen får du fråga runt efter, många företag kan fixa fram specialbeställda organiska reaktanter.

yay, självklart kommer jag ihåg fel igen , och kommer hit med felaktiga fakta. Jag ber om ursäkt för alla jag har ställt till det för, och bestämmer mig för att hädanefter hålla käften, så ni slipper min oändliga inkompetens

Låt mig säga en sista sak bara, till ovanstående inlägg: UTFSE!!
Citera
2007-03-05, 00:02
Medlem
Ny webshop

Efter att ha läst reglementet noga postar jag följande inlägg. Det skall ses som ett tips till dem som vill veta var man kan få tag i kemikalier. Tipset är relevant i diskussionen och jag anser inte att det bryter mot §1.01. Detta är ingen reklamkampanj utan snarare ett första tillkännagivande om att en ny webshop kommer att öppnas.

Ny webshop öppnar inom kort.

www.cheapchemicals.eu

Redan nu går det bra att skapa ett konto för att få shoppens nyhetsbrev.

Shoppens sortiment kommer att utökas gradvis men ett antal av de kemikalier som det frågas efter i denna tråd kommer att finnas med från början.
/GreyWhale
Citera
2007-03-05, 14:18
Medlem
GalFisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vässka
Vart får jag som billigast tag i salpeter i större mängder?
Salpeter syra hittar jag i litrar men salpeter hittar jag bara i jättesmå påsar på ica.
Någon som har lust att hjälpa till?
Beror på vad för "salpeter" du ska ha. Ica-salpeter är natriumnitrat, om det gäller pyrotekniska tillämpningar är dne mindre lämplig. Då ska du istället ha kaliumnitrat, som granngården säljer som konstgödsel i 25kg-säckar (Krista K plus eller Unika Kali). Pris: 10-20 kr kg.
Sen kallas väl ammoniumnitrat också för "salpeter", det är också konstgödsel men jeg tror det är licenspliktigt eftersom man kan göra ANFO av det. Det finns också i engångs ispåsar man kan köpa i sportaffären.
--
Det mesta av den här infon står redan i tråden.
Edit: var hittar du salpetersyra i litervis, såvitt jag har förstått är den liksom svavelsyra licensbelagd?
Edit: tog bort lite fel info (och lite rätt info).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in