2012-05-08, 17:15
Medlem
dippsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zamboni11
Är det någon som fått sin nya Ipad 32 GB WiFI levererad ?
Den verkar ju inte finnas någonstans !

Köpte en idag i en apple butik!

Hur ska man få på plastskydd utan få bubblor?
Citera
2012-05-08, 19:59
Medlem
jabbe91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dippsi
Köpte en idag i en apple butik!

Hur ska man få på plastskydd utan få bubblor?

Nej verkar vara lite tomt med den i Sverige. Jag har iallafall lyckats få tag i en, var nog 3 4 veckor sedan..

Skölj skyddet i vatten och lägg på skärmen, för då kan du justera om den blir ske, sen bara trycka dit, och använda ett bankomatkort och pressa ut vattenbubblorna till kanterna. Testa.. Fungerar fint. Har bara gjort det på telefonen min.. Men borde fungera på ipaden också.
Citera
2012-05-09, 10:11
Medlem
Är det någon mer än jag som har problem med det mobila nätverket när man går över från wi-fi?
Om jag suttit uppkopplat mot wi-fi och sedan stänger av det måste jag oftast behöva starta om min iPad för att kunna surfa på det mobila nätverket.
Citera
2012-05-09, 19:45
Medlem
BlondinBalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diarrehampus
Är det någon mer än jag som har problem med det mobila nätverket när man går över från wi-fi?
Om jag suttit uppkopplat mot wi-fi och sedan stänger av det måste jag oftast behöva starta om min iPad för att kunna surfa på det mobila nätverket.

Har du uppdaterat till 5.1.1? http://www.ipadnytt.se/ios-5-1-1-finns-nu-att-ladda-ner-till-ipadiphone/

Nämns att Apple varit och fixat med mobiluppkoppling där, inte exakt somdu beskriver men vem vet.

Vi som väntar på jailbreak antar jag att det är bäst att hålla sig undan denna lilla uppdatering. Jag har ändå inga av de bekymmer som beskrivs.
Citera
2012-05-12, 11:59
Medlem
Hellu, kanske redan finns i tråden men fungerar en ipad 3 4g ,köpt i Usa, i Sverige? Dvs med 3g uppenbarligen eftersom 4g stödet inte stöds i Sverige :P
Citera
2012-05-12, 17:05
Medlem
Tjenare! Har ingen aning om det har pratats om tidigare, men undrar bara ifall det är samma pris på alla ipad 3's över hela världen, eller finns det ställen där de finns att köpas för ett betydligt billigare pris än här i Sverige? Någon som har en aning?
Citera
2012-05-13, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DarkSol
Hellu, kanske redan finns i tråden men fungerar en ipad 3 4g ,köpt i Usa, i Sverige? Dvs med 3g uppenbarligen eftersom 4g stödet inte stöds i Sverige :P

Det fungerar om du köper AT&T-modellen, inte Verizon.
Citera
2012-05-14, 20:50
Medlem
Kan man använda vilken mobil som helst som modem? Har en Samsung Galaxy S och brukar använda den som modem till min bärbara dator. Syrran har en Ipad 2 och vi har aldrig lyckats ansluta hennes padda till min mobila anslutning. Kan man endast göra detta mot en Iphone?
Citera
2012-05-14, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emelie1987
Kan man använda vilken mobil som helst som modem? Har en Samsung Galaxy S och brukar använda den som modem till min bärbara dator. Syrran har en Ipad 2 och vi har aldrig lyckats ansluta hennes padda till min mobila anslutning. Kan man endast göra detta mot en Iphone?

Det går alldeles utmärkt att ansluta till hotspot från vilket random telefonmärke som helst, det är ju inte konstigare än att ansluta till ett wifi-nätverk. Så jag gissar på handhavandefel
Citera
2012-05-14, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emelie1987
Nej, det skall funka med vilken telefon som helst sålänge den har internetdelning som alternativ.
Citera
2012-05-15, 20:14
Medlem
Finns det kablar eller annan utrustning gör o koppla ihop padden med en TV?
Citera
2012-05-15, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LonelyWolf
Finns det kablar eller annan utrustning gör o koppla ihop padden med en TV?

Ja.

http://store.apple.com/se/browse/home/shop_ipad/ipad_accessories/cables_docks

Eller trådlöst....

http://store.apple.com/se/browse/home/shop_ipod/family/apple_tv

Kan köpas för ca 899kr och uppåt på t ex MediaMarkt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in