2012-06-05, 20:00
  #1261
Medlem
Quwerrt93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tazchaos
Men hur brukar det vara?
Vad jag kan minnas brukar det ju släppas rätt kort efter.
Citera
2012-06-05, 21:11
  #1262
Medlem
Wosps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quwerrt93
Vad jag kan minnas brukar det ju släppas rätt kort efter.


iOS 5 presenterades på sommaren och släpptes i oktober.
Citera
2012-06-05, 21:15
  #1263
Medlem
Quwerrt93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wosp
iOS 5 presenterades på sommaren och släpptes i oktober.
Då mindes jag fel då
Citera
2012-06-05, 21:58
  #1264
Medlem
Ehhh...s avatar
Är det någon här i tråden som läser regelbundet på sin iPad 3 och kan ge ett omdöme om hur det är jämfört med att läsa vanliga böcker?
Citera
2012-06-05, 22:36
  #1265
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ehhh...
Är det någon här i tråden som läser regelbundet på sin iPad 3 och kan ge ett omdöme om hur det är jämfört med att läsa vanliga böcker?
Rätt behagligt, den bra skärmen gör att man inte blir trött i ögonen. Skönt att kunna läsa i mörker etc.
Citera
2012-06-06, 00:51
  #1266
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azper
Har precis köpt en padda,

Är det absint som gäller för jailbreak ?


har bara breakat iphones innan, men är väl inga konstigheter med en ipad ?

Redsnow har släppt ett unthetered jb också.
Citera
2012-06-06, 01:43
  #1267
Medlem
BlondinBalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ehhh...
Är det någon här i tråden som läser regelbundet på sin iPad 3 och kan ge ett omdöme om hur det är jämfört med att läsa vanliga böcker?

Skärmen är tillräckligt bra. Det som gör att jag inte läser böcker på pekplattan är för den är obekväm att hålla i längre stunder. Värst är kanterna som har för lite yta (för vassa) och trycker på hårt i handen.

Jag studerar inte så när jag läser blir det en roman i sängen. Kanske fungerar bra om man har pekplattan på skrivboret.
Citera
2012-06-06, 09:12
  #1268
Medlem
powerforcers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ehhh...
Är det någon här i tråden som läser regelbundet på sin iPad 3 och kan ge ett omdöme om hur det är jämfört med att läsa vanliga böcker?
Brukar plugga med pdf i Goodreader och göra understrykningar, kommentarer osv och det funkar felfritt men lite för omständigt att "klottra" i pdf:en. Är dock säker på att detta sättet att jobba är standard om 10 år.
Citera
2012-06-06, 10:32
  #1269
Medlem
maxdalaxs avatar
Fick ett stycke iPad i studentpresent i förrgår och den är precis som jag tänkt mig - fantastisk. Jag har hunnit ladda ner de obligatoriska apparna som jag haft siktet inställt på sedan lanseringen av första paddan, men det finns ett par funktioner som jag saknar.. Var är apparna/hemsidorna som låter mig njuta av film och TV? IceFilms funkar inte, det visste jag redan om, men iTunes TV-avdelning finns ju inte här i Sverige, likaså Hulu och Netflix? Hur gör ni? Jag vill inte behöva använda mig av min dator som värd för filmer och TV i form av Plex eller AirVideo. Jag söker en sida med ett bra utbud av TV och film i HTML5, tror jag. Finns detta någonstans?

Och ja, jag har redan testat alla dessa webbläsare med flash för att försöka få igång flashfilmer på nätet, men det går långsamt och det är ett riktigt äventyr var gång man ska hitta filmerna..

Tack på förhand!
Citera
2012-06-06, 11:56
  #1270
Medlem
powerforcers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxdalax
Fick ett stycke iPad i studentpresent i förrgår och den är precis som jag tänkt mig - fantastisk. Jag har hunnit ladda ner de obligatoriska apparna som jag haft siktet inställt på sedan lanseringen av första paddan, men det finns ett par funktioner som jag saknar.. Var är apparna/hemsidorna som låter mig njuta av film och TV? IceFilms funkar inte, det visste jag redan om, men iTunes TV-avdelning finns ju inte här i Sverige, likaså Hulu och Netflix? Hur gör ni? Jag vill inte behöva använda mig av min dator som värd för filmer och TV i form av Plex eller AirVideo. Jag söker en sida med ett bra utbud av TV och film i HTML5, tror jag. Finns detta någonstans?

Och ja, jag har redan testat alla dessa webbläsare med flash för att försöka få igång flashfilmer på nätet, men det går långsamt och det är ett riktigt äventyr var gång man ska hitta filmerna..

Tack på förhand!
Välkommen till eliten
iTunes har en del HD-filmer sen finns en torrentapp om du e jailbreakad.
Citera
2012-06-06, 12:13
  #1271
Medlem
jabbe91s avatar
Någon som vet varför mitt jailbreak verkar försvunnit efter att ha stängt av ipaden och satte på den nyss.
Inga appar som tillhör jailbreak sektionen funkar ej, inte cydia heller:S

Hjälp please
Citera
2012-06-06, 13:31
  #1272
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxdalax
Fick ett stycke iPad i studentpresent i förrgår och den är precis som jag tänkt mig - fantastisk. Jag har hunnit ladda ner de obligatoriska apparna som jag haft siktet inställt på sedan lanseringen av första paddan, men det finns ett par funktioner som jag saknar.. Var är apparna/hemsidorna som låter mig njuta av film och TV? IceFilms funkar inte, det visste jag redan om, men iTunes TV-avdelning finns ju inte här i Sverige, likaså Hulu och Netflix? Hur gör ni? Jag vill inte behöva använda mig av min dator som värd för filmer och TV i form av Plex eller AirVideo. Jag söker en sida med ett bra utbud av TV och film i HTML5, tror jag. Finns detta någonstans?

Och ja, jag har redan testat alla dessa webbläsare med flash för att försöka få igång flashfilmer på nätet, men det går långsamt och det är ett riktigt äventyr var gång man ska hitta filmerna..

Tack på förhand!

iTunes filmbibliotek växer sig större hela tiden, och det är väl den bästa källan för filmer. Sen finns ju svtplay, tv4play, kanal 5 play och viasat play för tv. Sveriges radio appen är kanon om du lyssnar på radio.

Plex tycker jag dock är överlägset för film. Väldigt enkelt och funkar hur bra som helst tillsammans med paddan och apple tv om du har en sådan för att visa filmerna på tv/projektor. Du kan ha hela biblioteket på datorn vilket är bra för jag får knappast plats med allt på ipaden. Vad har du emot plex?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in