Citat:
Ursprungligen postat av maxdalax
Fick ett stycke iPad i studentpresent i förrgår och den är precis som jag tänkt mig - fantastisk. Jag har hunnit ladda ner de obligatoriska apparna som jag haft siktet inställt på sedan lanseringen av första paddan, men det finns ett par funktioner som jag saknar.. Var är apparna/hemsidorna som låter mig njuta av film och TV? IceFilms funkar inte, det visste jag redan om, men iTunes TV-avdelning finns ju inte här i Sverige, likaså Hulu och Netflix? Hur gör ni? Jag vill inte behöva använda mig av min dator som värd för filmer och TV i form av Plex eller AirVideo. Jag söker en sida med ett bra utbud av TV och film i HTML5, tror jag. Finns detta någonstans?
Och ja, jag har redan testat alla dessa webbläsare med flash för att försöka få igång flashfilmer på nätet, men det går långsamt och det är ett riktigt äventyr var gång man ska hitta filmerna..
Tack på förhand!
iTunes filmbibliotek växer sig större hela tiden, och det är väl den bästa källan för filmer. Sen finns ju svtplay, tv4play, kanal 5 play och viasat play för tv. Sveriges radio appen är kanon om du lyssnar på radio.
Plex tycker jag dock är överlägset för film. Väldigt enkelt och funkar hur bra som helst tillsammans med paddan och apple tv om du har en sådan för att visa filmerna på tv/projektor. Du kan ha hela biblioteket på datorn vilket är bra för jag får knappast plats med allt på ipaden. Vad har du emot plex?