2012-05-04, 15:22
  #1129
Medlem
Nu har jag gått i valet å kvalet bra länge.

Jag har mitt filmbibliotek på min Timecapsule och kör detta via XBMC till ATV2.
Köper jag en padda har jag egentligen inte lust att köra Plex, dels för att jag gillar inte att man måste ha plex installerat på burken. Jag vill heller inte jailbreaka min iPad ( jag vill inte, det är anledningen )

Så vad återstår egentligen för mig att kunna streama mina serier hemma?
Citera
2012-05-04, 16:36
  #1130
Medlem
Sedated90s avatar
Går i tankarna på att införskaffa mig en iPad 3. Men velar lite på om jag ska investera i en med 3G (står ju 4G men har ju läst att de inte fungerar i Sverige (än)), eller om jag ska ta en med bara wifi. Jag har ett snabbt wifi nät i min lägenhet, skolan och när jag reser till mina föräldrar osv. så har bussarna wifi också.

Därför känns det inte så meningsfullt att skaffa en platta med 3G då jag ändå i princip alltid har tillgång till wifi.

Sedan vilken storlek ska man ha tycker ni? Kommer troligen surfa mest samt använda olika appar så kommer troligen inte fylla den med stora video filer direkt.
Citera
2012-05-04, 18:14
  #1131
Medlem
notna157s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CMakaroni
Köpte den vita med 3g och tecknade ett abb hos med 50GB i mån och upp till 32 mbit/s. Galet bra surf och mycket streaming från servern nu!! Underbar pryl!

Vilken operatör? Låter lockande till min padda, men kanske lite dyrt. Vad kostar det?
Citera
2012-05-04, 22:59
  #1132
Medlem
huntermcees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sedated90
Går i tankarna på att införskaffa mig en iPad 3. Men velar lite på om jag ska investera i en med 3G (står ju 4G men har ju läst att de inte fungerar i Sverige (än)), eller om jag ska ta en med bara wifi. Jag har ett snabbt wifi nät i min lägenhet, skolan och när jag reser till mina föräldrar osv. så har bussarna wifi också.

Därför känns det inte så meningsfullt att skaffa en platta med 3G då jag ändå i princip alltid har tillgång till wifi.

Sedan vilken storlek ska man ha tycker ni? Kommer troligen surfa mest samt använda olika appar så kommer troligen inte fylla den med stora video filer direkt.

Jag velade precis som du, så kom jag på att jag ska köpa en ny iphone någon gång i framtiden och då den har hotspot så kan man ju hotspota när man är på resande fot. Ångrar inte att jag köpte plattan med endast wifi, den täcker mina behov
Citera
2012-05-04, 23:13
  #1133
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sedated90
Går i tankarna på att införskaffa mig en iPad 3. Men velar lite på om jag ska investera i en med 3G (står ju 4G men har ju läst att de inte fungerar i Sverige (än)), eller om jag ska ta en med bara wifi. Jag har ett snabbt wifi nät i min lägenhet, skolan och när jag reser till mina föräldrar osv. så har bussarna wifi också.

Därför känns det inte så meningsfullt att skaffa en platta med 3G då jag ändå i princip alltid har tillgång till wifi.

Sedan vilken storlek ska man ha tycker ni? Kommer troligen surfa mest samt använda olika appar så kommer troligen inte fylla den med stora video filer direkt.
Än en gång tål att nämnas att wifi-modellen saknar GPS-chip och får förlita sig på att göra fulpositionering med hjälp av wifi-hotspots med känd position. Är man på sjön eller i skogen får man i stort sett aldrig någon korrekt position på wifi-modellen. Behöver man inte GPS så kvittar det så klart, men man ska tänka på att det finns många appar som använder positioneringsdata och ger mervärde, t.ex. Facebook och diverse andra "sociala medier"-appar som känner av var man befinner sig när man publicerar ett inlägg eller en bild.
Citera
2012-05-05, 14:40
  #1134
Medlem
Jag upptäckte precis att min iPad har filmat två ca 20 sekunder långa klipp på mig när jag suttit och gjort på den. Gjorde lite blandade grejer på den men var inte inne i något filmprogram.
De låg i under album.
Någon som har någon idé varför?
Citera
2012-05-05, 15:16
  #1135
Medlem
osscis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tazchaos
Jag upptäckte precis att min iPad har filmat två ca 20 sekunder långa klipp på mig när jag suttit och gjort på den. Gjorde lite blandade grejer på den men var inte inne i något filmprogram.
De låg i under album.
Någon som har någon idé varför?

den tyckte nog att du var snygg, min filmar jämt när det är någon den tycker är snygg
Citera
2012-05-05, 15:44
  #1136
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notna157
Vilken operatör? Låter lockande till min padda, men kanske lite dyrt. Vad kostar det?

3. Kostar 149 kr/mån om du är 3Total kund.
Citera
2012-05-05, 20:22
  #1137
Medlem
Sedated90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av huntermcee
Jag velade precis som du, så kom jag på att jag ska köpa en ny iphone någon gång i framtiden och då den har hotspot så kan man ju hotspota när man är på resande fot. Ångrar inte att jag köpte plattan med endast wifi, den täcker mina behov

Det är ju riktigt smart måste jag säga! Har jag inte ens tänkt på att man kan göra. Ska fundera lite till, iPad 3 finns ju inte i lager någonstans för tillfället så hoppas de kommer nya leveranser snart. Apple är otroligt långsamma.

Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Än en gång tål att nämnas att wifi-modellen saknar GPS-chip och får förlita sig på att göra fulpositionering med hjälp av wifi-hotspots med känd position. Är man på sjön eller i skogen får man i stort sett aldrig någon korrekt position på wifi-modellen. Behöver man inte GPS så kvittar det så klart, men man ska tänka på att det finns många appar som använder positioneringsdata och ger mervärde, t.ex. Facebook och diverse andra "sociala medier"-appar som känner av var man befinner sig när man publicerar ett inlägg eller en bild.

Om jag nu mot förmodan skulle befinna mig i skogen eller på sjön så är nog min ipad de minsta jag har med mig. Om det inte råkar vara en kryssning eller liknande. Då kan ja nog hala fram min iphone och positionera mig.

Jo de så klart om bilderna autotaggas i ett område och så är de hel fel kan ju va lite jobbigt men är nog rätt överkomligt.

Tack för att du upplyste mig om att den saknar gps chip i alla fall.
Citera
2012-05-05, 21:31
  #1138
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Än en gång tål att nämnas att wifi-modellen saknar GPS-chip och får förlita sig på att göra fulpositionering med hjälp av wifi-hotspots med känd position. Är man på sjön eller i skogen får man i stort sett aldrig någon korrekt position på wifi-modellen. Behöver man inte GPS så kvittar det så klart, men man ska tänka på att det finns många appar som använder positioneringsdata och ger mervärde, t.ex. Facebook och diverse andra "sociala medier"-appar som känner av var man befinner sig när man publicerar ett inlägg eller en bild.
Tog ditt råd tidigare och slängde den här Skobbler 3g positioneringsappen och skaffade en riktig.
Citat:
http://itunes.apple.com/us/app/gps-navigation-2-skobbler/id370144231?l=de&ls=1&mt=8
Efter lite sökande hittade jag en som var billigare än dom stora namnen men gratis kartuppdateringar
Citat:
http://itunes.apple.com/us/app/western-europe-igo-primo-app/id321933644?mt=8
Den är otroligt enkel jämfört med min gamla TomTom "standalone"gps och rekommenderas av amatörer som åker runt mycket i Europa
Citat:
http://www.husbilsklubben.se/forums/t55691/
I köpet ingår att mann får ha den både på telefonen (bra för promenader i utlandet) och på paden i "jätteformat" för körning
Citera
2012-05-08, 16:17
  #1139
Medlem
Är det någon som fått sin nya Ipad 32 GB WiFI levererad ?
Den verkar ju inte finnas någonstans !
Citera
2012-05-08, 16:25
  #1140
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeppNils
Nu har jag gått i valet å kvalet bra länge.

Jag har mitt filmbibliotek på min Timecapsule och kör detta via XBMC till ATV2.
Köper jag en padda har jag egentligen inte lust att köra Plex, dels för att jag gillar inte att man måste ha plex installerat på burken. Jag vill heller inte jailbreaka min iPad ( jag vill inte, det är anledningen )

Så vad återstår egentligen för mig att kunna streama mina serier hemma?

Får citera mig själv och ställa om frågan då jag gärna skulle vilja ha lite tips eller konkreta svar på detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in