Citat:
Ursprungligen postat av huntermcee
Jag velade precis som du, så kom jag på att jag ska köpa en ny iphone någon gång i framtiden och då den har hotspot så kan man ju hotspota när man är på resande fot. Ångrar inte att jag köpte plattan med endast wifi, den täcker mina behov

Det är ju riktigt smart måste jag säga! Har jag inte ens tänkt på att man kan göra. Ska fundera lite till, iPad 3 finns ju inte i lager någonstans för tillfället så hoppas de kommer nya leveranser snart. Apple är otroligt långsamma.
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Än en gång tål att nämnas att wifi-modellen saknar GPS-chip och får förlita sig på att göra fulpositionering med hjälp av wifi-hotspots med känd position. Är man på sjön eller i skogen får man i stort sett aldrig någon korrekt position på wifi-modellen. Behöver man inte GPS så kvittar det så klart, men man ska tänka på att det finns många appar som använder positioneringsdata och ger mervärde, t.ex. Facebook och diverse andra "sociala medier"-appar som känner av var man befinner sig när man publicerar ett inlägg eller en bild.
Om jag nu mot förmodan skulle befinna mig i skogen eller på sjön så är nog min ipad de minsta jag har med mig. Om det inte råkar vara en kryssning eller liknande. Då kan ja nog hala fram min iphone och positionera mig.
Jo de så klart om bilderna autotaggas i ett område och så är de hel fel kan ju va lite jobbigt men är nog rätt överkomligt.
Tack för att du upplyste mig om att den saknar gps chip i alla fall.