2012-04-06, 20:48
  #889
Medlem
Dr Tinnitus

1000 tack!
Citera
2012-04-06, 21:37
  #890
Medlem
Om man skulle vilja surfa med 3g lite då och då, vilket kontantkort är då billigast?
Jag tänker alltså inte surfa så regelbundet på det sättet utan bara när det är av behov.
Citera
2012-04-06, 22:39
  #891
Medlem
Jag valde tjänsten extrakort till mitt vanliga telia abb för 40:- i månaden, 2 gb surfgräns, funkar perfekt för mina behov. Men vill man surfa dagligen via 3g kanske ett mobilt bredband abb är bättre, finns från 99:-.
Citera
2012-04-06, 22:42
  #892
Medlem
Wosps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tazchaos
Om man skulle vilja surfa med 3g lite då och då, vilket kontantkort är då billigast?
Jag tänker alltså inte surfa så regelbundet på det sättet utan bara när det är av behov.


Nu har jag inte kollat något närmare på det men skulle gissa att detta är så billigt du kan få det: http://www.tele2.se/mobilt-bredband/tele2-surf-ipad.html

Har själv beställt ett och stoppat i min padda. De kom på två dagar.
Har inte aktiverat det en men planerar att göra det efter behov
Citera
2012-04-07, 11:39
  #893
Medlem
BadassRolfs avatar
Har precis upptäckt tjänsten imovi.es där man kan streama film på sin ipad. Nu undrar jag om det finns något sätt så att jag streamar den vidare till tvn? (Har en mediadator kanske är värt att nämna)

Edit: funkar alltså bara att streama film på iOS enheter. Går man in på en windows dator eller android telefon så finns det ingen film att se på
Citera
2012-04-07, 16:49
  #894
Medlem
Är det nån som har erfarenhet av att använda en penna att skriva med på ipad?
Är det lika smidigt som att föra anteckningar i ett block så man kan använda den på föreläsningar?
Citera
2012-04-07, 16:50
  #895
Medlem
zavers avatar
Kan man använda appar man köpt från Apple Store efter man jailbreakat? Läste att den blivit jailbreakad på flera olika sätt så ett permanent jailbreak är snart här.
Citera
2012-04-07, 17:12
  #896
Medlem
MobileFreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BadassRolf
Har precis upptäckt tjänsten imovi.es där man kan streama film på sin ipad. Nu undrar jag om det finns något sätt så att jag streamar den vidare till tvn? (Har en mediadator kanske är värt att nämna)

Edit: funkar alltså bara att streama film på iOS enheter. Går man in på en windows dator eller android telefon så finns det ingen film att se på
Det kan finnas någon Airplay-server att installera på din dator om du har tur. Min Popcorn Hour som kör Linux finns det till som fungerar bra
Citera
2012-04-07, 21:22
  #897
Medlem
Jag har köpt en iPad med 3G (underbar mackapär förövrigt) och jag undrar hur exakt gåsen brukar funka för en andra?
När jag använder Google earthlink och enirokarttjänst så är den 10-15 meter fel och tror att jag är i grannhuset. Brukar det vara så? Eller är det kanske bättre i andra appar?
Jag har inget simkort kan det ha med det att göra kanske?
Citera
2012-04-08, 02:04
  #898
Medlem
Wosps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tazchaos
Jag har köpt en iPad med 3G (underbar mackapär förövrigt) och jag undrar hur exakt gåsen brukar funka för en andra?
När jag använder Google earthlink och enirokarttjänst så är den 10-15 meter fel och tror att jag är i grannhuset. Brukar det vara så? Eller är det kanske bättre i andra appar?
Jag har inget simkort kan det ha med det att göra kanske?

Har du testat den vanliga kart appen ? För mig visar i alla fall den rätt mer eller mindre på millimetern.
Citera
2012-04-08, 03:56
  #899
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wosp
Har du testat den vanliga kart appen ? För mig visar i alla fall den rätt mer eller mindre på millimetern.

Ja den har jag också testat men det är precis samma ställe där också.
Vad kan det bero på att det blir så?
Citera
2012-04-08, 12:47
  #900
Medlem
berenpxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mollganovic
Är det nån som har erfarenhet av att använda en penna att skriva med på ipad?
Är det lika smidigt som att föra anteckningar i ett block så man kan använda den på föreläsningar?

Fungerar inte på iPaden! Den har en kapacitiv skärm avsedd för tjocka fingrar. En stylus kan vara ok för lite skisser o.dyl. Har själv en Griffin Stylus som jag knappt använder.

Vill du ha en skärm för att skriva på med en penna så får du titta på andra produkter, som t ex Samsung Series 7 XE700T1A, en av de bättre just nu - och då blir det även Windows!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in