2012-04-09, 17:47
Medlem
berenpxxs avatar
Jag installerade SIP Softphone på min iPad 3. Fungerar kanon att ringa med!

http://ebooksforipad.net/wp-content/uploads/2011/06/ipad_2-phone-calls-.jpg

För de gånger man inte har ett headset till hands
Citera
2012-04-09, 18:37
Medlem
jabbe91s avatar
Om man skulle fråga alla här inne vad har ni för storlek på eran hdd?
Ska nämnligen försöka köpa mig en imorgon, men vet inte vilken storlek, antingen 16 eller 32gb.
16gb räcker inte så långt känns det som, för i slutändan när man köpt den så får man väll inte mer än max 13gb, då den är formaterad, och os tar plats?
Vad skulle ni rekommendera? Ska försöka streama filmer iafall, istället för att behöva lägga över till ipaden
Citera
2012-04-09, 20:13
Medlem
Jag tog 32 gb, nu i efterhand ångrar jag nästan att jag inte valde 64 gb!
Citera
2012-04-09, 21:10
Medlem
Hej!

Detta kanske behandlats tidigare i tråden men jag orkar inte lusläsa alla 76 sidor :S

Jag är lite sugen på att köpa min första surfplatta och i den imo enorma djungel av surfplattor så känns Ipad som ett säkert val. Jag är inte en som måste ha det allra senaste eller så och jag har väl egentligen inget större behov av en surfplatta men det kan komma så småningom när laptopen nu sjunger på sista versen och det känns inte superaktuellt att köpa en ny när en platta kan fylla samma funktione!?

Jag kommer isf ha den att surfa, lyssna på musik och kolla på film med har jag väl tänkt.

Min frågar är ju nu då ifall en Ipad 2 täcker mina behov eller är det vettigare att lägga nån slant extra på en Ipad 3? Vad är den största skillnaden förutom skärmen (vad jag förstått)?

Sen undrar jag också hur man får in filmer på den, är inte så jätte teknisk av mig, den har ju ingen cd/dvd ingång. Jag tänkte om man vill lägga över några filmer från Dvd-hyllan till en Ipad hur gör man då? Går det ens med äldre dvd:s? Vet att nyare har en digital version också för just sådana här ändamål.

Gärna positiva och negativa sidor med de två plattorna så man har lite att jämföra med.

Tack på förhand!
Citera
2012-04-09, 22:30
Medlem
soulreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emelie1987
Hej!

Detta kanske behandlats tidigare i tråden men jag orkar inte lusläsa alla 76 sidor :S

Jag är lite sugen på att köpa min första surfplatta och i den imo enorma djungel av surfplattor så känns Ipad som ett säkert val. Jag är inte en som måste ha det allra senaste eller så och jag har väl egentligen inget större behov av en surfplatta men det kan komma så småningom när laptopen nu sjunger på sista versen och det känns inte superaktuellt att köpa en ny när en platta kan fylla samma funktione!?

Jag kommer isf ha den att surfa, lyssna på musik och kolla på film med har jag väl tänkt.

Min frågar är ju nu då ifall en Ipad 2 täcker mina behov eller är det vettigare att lägga nån slant extra på en Ipad 3? Vad är den största skillnaden förutom skärmen (vad jag förstått)?

Sen undrar jag också hur man får in filmer på den, är inte så jätte teknisk av mig, den har ju ingen cd/dvd ingång. Jag tänkte om man vill lägga över några filmer från Dvd-hyllan till en Ipad hur gör man då? Går det ens med äldre dvd:s? Vet att nyare har en digital version också för just sådana här ändamål.

Gärna positiva och negativa sidor med de två plattorna så man har lite att jämföra med.

Tack på förhand!
Jag skulle nog personligen lägga de extra degen just p.g.a skärmen.

För att få in en DVD-film ifrån hyllan måste du först rippa filmen och konvertera den till mp4 (osäker på om andra format stöds utan jailbreak), finns guider på internet hur man gör oavsett om man sitter på en PC eller Mac. När du gjort detta så för du helt enkelt över filmen från datorn till din iPad.
Citera
2012-04-10, 11:42
Medlem
jabbe91s avatar
Ringde till våran lokala apple återförsäljare här och givetvis fanns det inte inne någon för tillfället, men då skulle dem lägga undan en 32gb till mig och ringa när de får leveransen. Swweeeeet
Nu bara den jävla väntan
Citera
2012-04-10, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soulreaper
Jag skulle nog personligen lägga de extra degen just p.g.a skärmen.

För att få in en DVD-film ifrån hyllan måste du först rippa filmen och konvertera den till mp4 (osäker på om andra format stöds utan jailbreak), finns guider på internet hur man gör oavsett om man sitter på en PC eller Mac. När du gjort detta så för du helt enkelt över filmen från datorn till din iPad.

Ta ned flexplayer el liknande från appstore och sedan lägger du in filmen i appen via itunes. På så sätt kan du se filmer med fler format än mp4!
Citera
2012-04-10, 16:13
Medlem
Wosps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PederPan
Ta ned flexplayer el liknande från appstore och sedan lägger du in filmen i appen via itunes. På så sätt kan du se filmer med fler format än mp4!

Ja eller så kan man som jag tycka att det är värt att betala 22 kr för AV player. Den är riktigt smidig då man drar över sina filmer via de lokala nätverket eller via en ftp server. Går riktigt smidigt.

Av player i en kombination av spotify har jag fortfarande inte behövt ansluta min nya iPad 3 till iTunes någon gång riktigt smidigt
Citera
2012-04-10, 19:37
Medlem
Quwerrt93s avatar
Nu sitter jag här med min nyinköpta iPad 3 och skriver det här. Det blev en 16GB Wifi.
Skärmen är ju helt underbar. Värmeproblemen har jag inte märkt av, men jag har inte gjort så krävande saker ännu heller.
Citera
2012-04-10, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quwerrt93
Nu sitter jag här med min nyinköpta iPad 3 och skriver det här. Det blev en 16GB Wifi.
Skärmen är ju helt underbar. Värmeproblemen har jag inte märkt av, men jag har inte gjort så krävande saker ännu heller.
Bara en fråga men varför väljer man en 16GB Wifi? Jag valde själv en 32GB, 3G-version. Men förstår inte riktigt varför man väljer "bara" 16GB med endast Wifi.

Jag är endast nyfiken eftersom jag själv inte riktigt förstår varför.
Citera
2012-04-10, 21:02
Medlem
lambdashipstates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av malkia
Bara en fråga men varför väljer man en 16GB Wifi? Jag valde själv en 32GB, 3G-version. Men förstår inte riktigt varför man väljer "bara" 16GB med endast Wifi.

Jag valde en 16 GB wifi för att jag har det mesta i molnet och till största del tillgång till wifi. Om inte så har jag telefonen som hotspot, och varför ha flera dataabonnemang när jag redan har 10 GB/mån på telefonen.
Citera
2012-04-10, 21:32
Medlem
Quwerrt93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av malkia

Jag ser inte att jag behövde mer utrymme, men det kan säkert bli så senare att jag tycker att det känns för lite. Men det får ju va så då. Eftersom jag bara ska den hemma så behöver jag inte 3G/4G.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in